Skip to main content
Beantwoord

Probleem met BKR

• is een Top Poster
  • 9 reacties

Ik ben ten einde raad, en heb overal al aan de bel getrokken maar niemand kan of wilt mij helpen.

Ik probeer via Belsimpel een verlenging af te sluiten met een nieuw toestel. Ik zit al jaren via belsimpel, en ook bij Odido. 
Ik heb nooit een betalings achterstand gehad of zelfs een rekening te laat betaald. 

Nu word mijn verlenging met toestel afgewezen. Volgens Belsimpel is het de Odido BKR check die niet goed gaat.
Ik heb met BKR gebeld, en die gegaranderen mij dat ik 100% kredietwaardig ben, maar dat er wel eene “Maikel of Michael” op mijn adres geregistreerd zou staan waardoor ik niet door de kredietcheck heen kom.

Dit kan niet, want dit pand waar ik in woon is 3 jaar geleden pas gebouwd, en ik ben de eerste inwoner op dit adres. Tenslotten ben ik de enige die hier woont en is die andere persoon niet bekend. 
Vervolgens bel ik met Odido klantenservice die heel erg veel moeite heeft gedaan om het voor mij uit te zoeken maar had uiteindelijk het antwoord dat het mijn probleem is, en dat ik het zelf moet gaan oplossen, terwijl het Odido’s probleem is, en die het mijn probleem maakt.

Ik zou een formulier moeten gaan uitprinten (wie heeft nou nog een printer?), invullen en dit moeten opsturen en 2 weken afwachten op antwoord, omdat het niet meer via de telefoon of digitaal zou kunnen.  Dit is onbegrijpelijk, waarom moet ik jullie rommel gaan opruimen?  Ik mag verlengen, ik ben kredietwaardig tot een veel hoger bedrag dan wat Odido mij voor afwijst. Waarom word dit op mijn schoot geschoven?

Ik zou in het formulier moeten vermelden;
“risico onderzoek focum preventel
iemand heeft een negatief uitslag, waardoor ik een onterecht verwacht risico heb.”

Is dit nou echt hoe het werkt? Zo ja, ben ik klaar met Odido en zeg ik mijn mobiel en thuis internet op en stap ik over. 

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Goedemiddag ​@Karvan, wat leuk dat je via 1 van onze partners bij ons wilt verlengen, daar zijn we erg blij mee! Als je verlenging wordt afgewezen, kan dit verschillende redenen hebben. Veel kan je al terugvinden op onze website. Als dat niet van toepassing is, kan er iets anders aan de hand zijn. Mocht je hier meer duidelijkheid over willen krijgen, dan kun je onderaan de pagina het formulier invullen en per post naar ons opsturen (de adresgegevens kan je terugvinden in het formulier). Je ontvangt dan binnen 2 weken per brief een terugkoppeling van de afdeling die hierover gaat. Zo komt er meer duidelijkheid uit! 

Wat fijn dat het inmiddels is gelukt om te verlengen met een nieuw toestel! Ik vermoed inderdaad dat het systematisch niet goed ging, maar ik ben blij dat het toch nog is gelukt! Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust. We zijn er voor je. Voor nu nog een hele fijne dag gewenst! 

Bekijk origineel

6 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9265 reacties
  • 14 mei 2025

hoi ​@Karvan ,

Dit is geen BKR registratie maar blijkbaar een Preventel registratie. Dat is een stichting die door de gezamenlijke mobiele operators is opgericht om wanbetaling tegen te gaan. Als je daar geregistreerd bent kun je niet eens meer een sim-only afsluiten. 

Ook bij Preventel kun je opvragen of je inderdaad geregistreerd staat en er is ook een bezwaar procedure.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 14 mei 2025

Ook goed.  Ik heb niet geregistreerd, ben ik ook nooit geweest, dus ik snap niet waarom ik moet gaan bewijzen of bezwaar moet aangaan om te voor zorgen dat ik gewoon gebruik kan maken van een verlenging met of zonder toestel.

Als Odido of wie dan ook mij daar heeft aangemeld, lijkt het mij jullie schuld, en dus ook Odido’s probleem. 
Ik heb nog nooit een rekening te laat betaald of een betalings achterstand gehad. 

Het is onbegrijpelijk

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9265 reacties
  • 14 mei 2025

Dit soort zaken zijn zeer privicy gevoelig en daarom wordt dat alleen per brief afgehandeld.  Klantenservice medewerkers krijgen hierover weinig inzicht op jouw gegevens.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 19 mei 2025

Helaas, ik heb contact gehad met Preventel. 

Ik heb het formulier ingevuld en krijg het volgende antwoord terug;

“ Op basis van onderzoek en gebruik makend van de door u verstrekte gegevens, kan ik u informeren dat u op dit moment NIET bij de Stichting Preventel bent geregistreerd.”

Dus: waarom kan ik niet verlengen bij Odido? Als Preventel en BKR beide zeggen dat ik geen problemen heb? Dan gaat er toch echt iets fout bij Odido of niet dan?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 19 mei 2025

Nou ja zeg, erg vreemd. Ik heb eigenwijs het gewoon nogmaals geprobeerd te verlengen met toestel, en nu gaat het opeens wel goed..

Misschien tijdens het verwerken van mijn order dat er iets fout is gegaan, want tot nu toe heb ik geen vreemde berichten ontvangen van afwijzing.  Lijkt me ook vreemd aangezien het verlengen en de bkr check allemaal via een geautomatiseerd systeem gaat, dacht ik? 

Ook goed, ik wacht het even af, hopelijk gaat dit gewoon lukken nu. Een week bezig geweest voor niets 😅

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemiddag ​@Karvan, wat leuk dat je via 1 van onze partners bij ons wilt verlengen, daar zijn we erg blij mee! Als je verlenging wordt afgewezen, kan dit verschillende redenen hebben. Veel kan je al terugvinden op onze website. Als dat niet van toepassing is, kan er iets anders aan de hand zijn. Mocht je hier meer duidelijkheid over willen krijgen, dan kun je onderaan de pagina het formulier invullen en per post naar ons opsturen (de adresgegevens kan je terugvinden in het formulier). Je ontvangt dan binnen 2 weken per brief een terugkoppeling van de afdeling die hierover gaat. Zo komt er meer duidelijkheid uit! 

Wat fijn dat het inmiddels is gelukt om te verlengen met een nieuw toestel! Ik vermoed inderdaad dat het systematisch niet goed ging, maar ik ben blij dat het toch nog is gelukt! Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust. We zijn er voor je. Voor nu nog een hele fijne dag gewenst! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen