Skip to main content
Beantwoord

Verzoek tot verwijderen bkr registratie

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Goededag,

ik heb een huis gekocht verleden week en koop akte is al getekend en tot mijn schrik kwam ik erachter dat er nog een a2 codering staat uit 2020 die al is beëindigd en die momenteel dus in de weg staat ik heb van de week ook al een keer gebeld en jullie konden geen gegevens van mij vinden. Ik zou deze graag verwijderd willen hebben. Er zit echter best wel spoed achter.

Beste antwoord door Cristien

Goedemorgen ​@W09  Vul al je gegevens volledig in (zie mijn onderschrift) ook de laatste 4 cijfers van je bankrekening,  

Stuur al je bewijs ter onderbouwing naar incasso@odido.nl  dat is de afdeling die dit afhandelt. 

Stuur ook het nummer van de BKR-registratie en je Odido telefoonnummer mee (je kan een overzicht opvragen via mijnkredietoverzicht.bkr.nl).

Hoe snel dit kan weet ik niet meestal gaan er wel enkele dagen overheen, ze hebben het erg druk.

Succes! 

Bekijk origineel

6 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8056 reacties
  • Antwoord
  • 12 mei 2025

Goedemorgen ​@W09  Vul al je gegevens volledig in (zie mijn onderschrift) ook de laatste 4 cijfers van je bankrekening,  

Stuur al je bewijs ter onderbouwing naar incasso@odido.nl  dat is de afdeling die dit afhandelt. 

Stuur ook het nummer van de BKR-registratie en je Odido telefoonnummer mee (je kan een overzicht opvragen via mijnkredietoverzicht.bkr.nl).

Hoe snel dit kan weet ik niet meestal gaan er wel enkele dagen overheen, ze hebben het erg druk.

Succes! 

• Auteur
  • 2 reacties
  • 12 mei 2025

Ik had afgelopen donderdag al een mail gestuurd maar tot op heden nog geen reactie ontvangen ik heb zoveel mogelijk informatie aangeleverd als dat ik weet en heb.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9283 reacties
  • 12 mei 2025

Wat jammer dat jouw hypotheeladviseur niet eerder de BKR check heeft laten doen. Nu komt alles onder druk te staan, in iedergeval je zenuwen…

Als na de A2 registratie maar wel de H(erstel) is geregistreerd bij het BKR. Als dat nog niet is gedaan, dan kunnen er wat lijken uit de kast komen van betalingen die nog openstaan uit het verleden, dan zal de incasso afdeling je vragen die eerst te betalen. 

Als we wel een Herstel staat na de A2, dan zal het BKR 5 jaar na dat herstel de registratie beeindigen. Eerdere verwijdering is wel eens mogelijk, dan moet de kredietverstrekker coulance toepassen. Of Odido dat doet hangt dan b.v. af van de duur van de achterstand en de hoogte van het achterstand bedrag.

De incasso afdeling heeft een verwerkingstijd van iets van 5 werkdagen. Dus is het logsch dat je nu nog niets gehoord hebt. Dus toch nog even geduld. Er zijn helaas veel mensen die vergeten te kijken naar BKR registraties en allemaal last minute verzoeken insturen.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen W, van harte welkom op de community! Superleuk en spannend dat je met je toekomstige huis bezig bent. Goed dat je Incasso al hebt gemaild. Ik zie dat je e-mail goed bij ze is aangekomen. Ik deel hier het ticketnummer met je, zodat we 'm snel terug kunnen vinden: 77716786. Ze verwachten morgen - 14 mei - aan jouw e-mail toe te komen. Zij maken dan een beslissing en informeren je per e-mail of de coderingen worden verwijderd of dat er nog iets gedaan of betaald moet worden. Laat je het ons weten als je van ze hebt gehoord? We blijven hier graag op de hoogte tot alles goed is afgerond! 😊

• Auteur
  • 2 reacties
  • 14 mei 2025
Marciano van Odido schreef:

Goedemorgen W, van harte welkom op de community! Superleuk en spannend dat je met je toekomstige huis bezig bent. Goed dat je Incasso al hebt gemaild. Ik zie dat je e-mail goed bij ze is aangekomen. Ik deel hier het ticketnummer met je, zodat we 'm snel terug kunnen vinden: 77716786. Ze verwachten morgen - 14 mei - aan jouw e-mail toe te komen. Zij maken dan een beslissing en informeren je per e-mail of de coderingen worden verwijderd of dat er nog iets gedaan of betaald moet worden. Laat je het ons weten als je van ze hebt gehoord? We blijven hier graag op de hoogte tot alles goed is afgerond! 😊

Helaas heb ik niks vernomen vandaag

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen W, gelukkig was de dag nog niet voorbij. Ik zie dat mijn collega je gisteren - niet lang na je bericht - heeft gemaild met het goede nieuws dat de bijzonderheden verwijderd zijn. Laat je het me weten of alles in orde is?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen