Skip to main content
Beantwoord

Betaling uitgevoerd – Toch herinnering ontvangen

AChahianchi

Onderwerp: Betaling uitgevoerd – Toch herinnering ontvangen

Geachte Odido klantenservice,

Mijn naam is A. C***** (klantnummer: 1.********).

Ik heb op 24 april 2025 het openstaande bedrag van €35,01 voor factuurnummer 901582369081 volledig betaald. Toch heb ik vandaag opnieuw een betalingsherinnering ontvangen.

Kunt u alstublieft controleren waarom ik deze notificatie nog heb gekregen? Volgens mijn bank is het bedrag succesvol overgemaakt naar het door u opgegeven IBAN-nummer.

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

A. C********

WhatsApp: +31 6 *******

E-mail: a.c******

Beste antwoord door soepkip67

Hallo ​@AChahianchi ,

Je blijft in hetzelfde hangen, je kan een vergoeding krijgen. Wat Odido niet verplicht is, overigens.
Je gaat zelf met je volle verstand een abonnement aan en krijgt daar ook de voorwaarden van toegezonden. Dus dat je niet wist van een abonnement lijkt me wat twijfelachtig en wat ze al zeggen de verantwoording hiervan ligt ook bij jou en niet bij Odido, zij voeren het uit volgens contract en daarmee ben je akkoord gegaan.

Dus gewoon die €10,00 accepteren en verder gaan.

Bekijk origineel

17 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@AChahianchi, we treffen elkaar weer, wat leuk! De reden waarom jij deze herinnering hebt ontvangen, zoek ik graag voor je uit. Wel zo fijn als het helder is. Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie inderdaad dat je een bedrag van € 35,01 naar ons hebt overgemaakt, dank hiervoor! Echter, is dit bedrag verwerkt met een andere factuur, wat ook nog openstond. De factuur van maart 2025 staat nu alleen nog open in je account en hier heb je een herinnering over ontvangen. Het gaat om een bedrag van € 35,01, waarvan het factuurnummer eindigt op ***9081. Dit is het enige bedrag wat je nog moet betalen, daarna zul je geen facturen of herinneringen meer van ons krijgen. 

Gaat het lukken om deze factuur alsnog te betalen? Je kunt het bedrag handmatig naar ons rekeningnummer NL03 COBA 0733 959 717 overmaken t.n.v. Odido. Vermeld in de omschrijving altijd je klantnummer (deze kan je terugvinden op je factuur), zodat wij de betaling aan jouw account kunnen koppelen en verwerken. Het duurt dan ongeveer 3 werkdagen voordat het bedrag is verwerkt in je account. Daarna ben je helemaal bij en zul je niets meer ontvangen! 

Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust. Ik ben er voor je! 

AChahianchi
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 1 mei 2025

Onderwerp: Bevestiging betaling en verzoek om opheldering abonnementskosten

Geachte Odido klantenservice,

Hartelijk dank voor uw eerdere reactie.

Ik wil u informeren dat ik vandaag, 01 mei 2025, het bedrag van €35,01 voor factuurnummer 901582369081 succesvol heb overgemaakt naar uw IBAN: ***.
Klantnummer: 1.2****
Tijdstip betaling: 06:51
Omschrijving: Factuurnummer 901582369081
Graag ontvang ik een bevestiging dat deze betaling goed is verwerkt in uw systeem.

Daarnaast zie ik dat er de afgelopen dagen opnieuw bedragen via automatische incasso zijn afgeschreven van mijn rekening, waaronder €33,83 op 29 april 2025. Dit verbaast mij, omdat ik u eerder schriftelijk heb verzocht om al mijn abonnementen bij Odido stop te zetten. Ik wil niet dat er nog kosten worden geïnd zolang mijn opzegverzoek nog niet volledig is afgehandeld.

Ik verzoek u dan ook dringend om:
    1.    De status van mijn opzegging van alle abonnementen schriftelijk te bevestigen.
    2.    Geen verdere bedragen meer af te schrijven.
    3.    Een overzicht te sturen van alle nog openstaande of reeds verwerkte bedragen, inclusief de reden per factuur.

Ik heb mijn best gedaan om al mijn verplichtingen na te komen, maar ik raak echt vermoeid van het steeds opnieuw moeten uitzoeken van deze problemen.

Ik hoop op een snelle en duidelijke oplossing.

Met vriendelijke groet,

emilimeters
  • is een Top Poster
  • 439 reacties
  • 1 mei 2025

ik zou toch echt een keer stoppen met steeds IBAN nummers hier te vermelden, is best wel privacy gevoelige informatie.

AChahianchi
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 2 mei 2025

Onderwerp: Verzoek tot terugbetaling van onterecht afgeschreven bedragen

Geachte Odido,

Ik heb jarenlang geen gebruik gemaakt van het nummer eindigend op 031 en wist niet dat er een actief abonnement op stond. Tot mijn verbazing is er op 24 april 2025 een bedrag van €9,13 van mijn rekening afgeschreven, en daarnaast heb ik ook extra bedragen handmatig naar Odido overgemaakt.

Ik verzoek u vriendelijk om alle onterecht afgeschreven en/of te veel betaalde bedragen zo spoedig mogelijk terug te storten op mijn rekening.

Met vriendelijke groet,

A. Ch

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi A, bedankt voor de updates van het mailcontact dat je met mijn collega's hebt gehad. Aangezien het om een opzegging gaat, kan ik je persoonlijk niet verder helpen. Anders had ik het graag gedaan. Maar geen zorgen, ik heb direct meegekeken en ik zie dat mijn collega je abonnement afgelopen donderdag heeft opgezegd en dat er verder niets meer hoeft te gebeuren. Ik zie dat mijn collega je ook per e-mail geïnformeerd heeft. Heb je deze bevestigingsmail ontvangen? Ik hoor het graag van je! 

AChahianchi
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 6 mei 2025

Bedankt voor uw bericht. Ja, ik heb de bevestiging van de opzegging per e-mail ontvangen. Ik wil u vriendelijk verzoeken het bedrag dat voor het abonnement met nummer beginnend op 09 is afgeschreven, evenals alle extra bedragen die ik eerder heb betaald, terug te boeken op mijn rekening.

Met vriendelijke groet,

A. Ch

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@AChahianchi, fijn dat je abonnement is opgezegd en dat je de bevestiging hebt ontvangen! We kunnen de afgeschreven bedragen niet naar je terugstorten, omdat het je eigen verantwoordelijkheid is om dit in de gaten te houden. Sorry! Zo lang je geen opzegging aan ons doorgeeft, loopt je abonnement na de einddatum gewoon door en is deze maandelijks opzegbaar. Het is dus altijd je eigen verantwoordelijk om dit op tijd aan ons door te geven. 

Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust. We zijn er voor je! 

AChahianchi
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 7 mei 2025

Dat is voor mij niet logisch. Ik heb nooit geweten dat ik na vier jaar nog een abonnement had lopen, en ik heb het ook nooit gebruikt. Ik had een abonnement voor mijn iPhone 12 Pro Max en mogelijk ook voor mijn Apple Watch, maar ik ben er niet van op de hoogte geweest dat dit nog doorliep. Ik vind het niet redelijk dat ik voor iets moet betalen waarvan ik niet wist dat het bestond of actief was. Ik wil graag dat er een passende oplossing komt en dat de onterecht afgeschreven bedragen worden teruggestort.

Met vriendelijke groet,

A. Ch

AChahianchi
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 7 mei 2025

Daarnaast wil ik graag weten hoe het zit met de extra bedragen die ik heb betaald – onder andere €35 en ongeveer €6. Kunt u dit controleren en mij laten weten hoeveel ik in totaal extra heb betaald, en of ik dit terug kan krijgen?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

A. Ch

AChahianchi
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 18 mei 2025

Onderwerp: Onterechte facturen en verzoek tot definitieve afsluiting

Beste Odido,

Ik heb opnieuw een factuur ontvangen van € 8,08 voor het mobiele nummer 097******. Dit nummer gebruik ik niet en het bijbehorende abonnement heb ik inmiddels al stopgezet.

Ik verzoek u vriendelijk om:

1. Deze factuur te annuleren,
  2. Het eerder afgeschreven bedrag van € 9,13 terug te storten,
  3. Ook alle andere bedragen die ik extra heb betaald of die automatisch van mijn rekening zijn afgeschreven, volledig terug te storten,
  4. Mij een definitieve bevestiging te sturen dat het abonnement volledig is afgesloten,
  5. Geen verdere facturen of kosten meer in rekening te brengen.

Ik reken op een correcte en snelle afhandeling van deze zaak.

Met vriendelijke groet,

A. Ch

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemiddag ​@AChahianchi, excuses voor de late reactie! Je topic was tussen wal en schip beland, waardoor we je niet meer van een reactie hebben kunnen geven. Ik snap heel goed dat je niet wist dat het abonnement doorliep. Echter, is dit altijd je eigen verantwoordelijkheid om in de gaten te houden. Je contract loopt na de einddatum automatisch door en is dan ook maandelijks opzegbaar. Dit staat ook in onze Algemene Voorwaarden vermeld. Ik kan de geïncasseerde bedragen niet naar je terug laten storten, sorry! 

Wat betreft de andere bedragen: ik zie het bedrag van € 6,55 terug bij je tabletabonnement. Dit bedrag is verwerkt met de factuur van maart 2025. Het bedrag van € 35,01 is verwerkt bij je mobiele nummer (het nummer uit je profiel). Dit bedrag is verwerkt met de factuur van maart 2025. Omdat het bedrag is verrekend met openstaande facturen, heb je niets te veel betaald en kan het ook niet teruggstort worden. Wel zie ik dat bij je mobiele nummer dat op de laatste factuur een herberekening is gemaakt van de kosten en dat je een tegoedbedrag van € 57,81 hebt. Dit bedrag wordt automatisch binnen 4 - 6 weken teruggestort, omdat je geen nieuwe facturen meer van ons ontvangt. 

Ook heb ik gelijk gekeken naar de laatste factuur voor je tabletabonnement (€8,08). Dit is de laatste factuur die je van ons ontvangt. Er zijn op deze factuur geen abonnementskosten in rekening gebracht. Alleen de afkoop (schadevergoeding) van je abonnement. Na verrekening blijft er een bedrag over van € 8,08. Vandaar dat je ook deze factuur hebt ontvangen. Als je deze betaald, ben je helemaal bij en zul je ook geen facturen meer van ons krijgen! 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten. We zijn er voor je! 

AChahianchi
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 26 mei 2025

Onderwerp: Reactie op uw bericht m.b.t. incasso en contract

Geachte Odido,

Hartelijk dank voor uw uitgebreide reactie.

Hoewel ik waardeer dat u de situatie heeft uitgezocht, blijf ik erbij dat ik nooit bewust een abonnement heb afgesloten voor het mobiele nummer [afgeschermd door moderator] Ik ben mij tot voor kort totaal niet bewust geweest van het bestaan van dit nummer of abonnement, en heb er – voor zover ik weet – ook nooit gebruik van gemaakt.

Dat het mijn eigen verantwoordelijkheid zou zijn om een doorlopend abonnement op te zeggen waarvan ik niet wist dat het bestond, vind ik onredelijk. Daarom blijf ik bij mijn verzoek:

1. Graag alsnog een duidelijke bevestiging van de herkomst van dit abonnement en wanneer het contract precies is afgesloten.
  2. Ik vraag u met klem om dit als uitzonderlijke situatie te beoordelen en de reeds geïncasseerde bedragen van € 9,13 en € 8,08, alsmede eventuele overige onterecht afgeschreven bedragen, volledig aan mij te restitueren.
  3. Dank voor de melding dat er een bedrag van € 57,81 zal worden teruggestort. Ik zie dit bedrag graag binnen de genoemde termijn van 4–6 weken op mijn rekening verschijnen.
  4. Ik verzoek u nogmaals schriftelijk te bevestigen dat het abonnement met nummer 097023464031 volledig is stopgezet en dat ik geen verdere facturen of kosten meer van Odido hoef te verwachten.

Tot slot wil ik benadrukken dat ik als langdurige klant altijd naar behoren mijn betalingen heb voldaan. Ik hoop dan ook op coulance in deze situatie.

Met vriendelijke groet,

A. Ch

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@AChahianchi ik snap je punt heel goed, maar ik kan hier niet in meegaan, sorry! Het lijkt erop dat we in herhaling blijven vallen. Het heeft ook geen zin om hier verder over te discusiëren. Ik licht een paar punten graag toe: 

Ik heb gezocht op het contract en ik zie dat je deze hebt afgesloten in onze winkel in Leidschendam (dit was destijds nog T-Mobile). Dit was gebeurd op 11/04/21 (best een tijdje terug). De geïncasseerde bedragen kan ik niet voor je vergoeden. Zoals ik al had aangegeven is dit je eigen verantwoordelijkheid om in de gaten te houden. Ik heb gekeken bij het abonnement en ik zie dat deze al is stopgezet, maar dat de bevestiging niet per mail is verstuurd. Deze heb ik nogmaals handmatig per mail naar je verstuurd. 

Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. 

AChahianchi
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 31 mei 2025

Onderwerp: Reactie op facturatie en verzoek tot terugbetaling verborgen abonnementskosten

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw uitgebreide toelichting en excuses voor de late reactie.

Toch wil ik graag mijn standpunt verduidelijken. De bedragen van €9,00 en €8,08 zijn voor mij niet acceptabel, en ik vraag om heroverweging van deze kosten.

Toen ik destijds mijn abonnement afsloot bij T-Mobile (nu Odido), heeft de verkoper mij geadviseerd om een tablet erbij te nemen, omdat ik daarmee korting zou krijgen op mijn hoofdabonnement. Dat leek destijds een aantrekkelijke aanbieding, dus ik ben akkoord gegaan. Er is mij echter nooit verteld dat ik deze “korting” of het abonnement op de tablet apart zou moeten opzeggen wanneer ik mijn hoofdabonnement beëindig. Dat is een belangrijk detail dat ik nooit heb ontvangen — en daardoor heb ik naar mijn mening geen volledige of eerlijke informatie gekregen.

Toen ik bij mijn eerste verzoek heb aangegeven dat ik al mijn abonnementen wil stopzetten, bedoelde ik ook echt alle abonnementen — zowel mobiel als tablet. Ik ben er toen terecht van uitgegaan dat ik na beëindiging van mijn hoofdabonnement geen verdere verplichtingen of kosten meer zou hebben.

Het is naar mijn mening dan ook niet redelijk of correct om kosten in rekening te brengen voor een abonnement waarvan ik niet wist dat het nog actief was. Zeker niet als dat komt door onvolledige communicatie vanuit jullie kant.

Daarom verzoek ik u vriendelijk maar dringend om de kosten van €9,00 en €8,08 binnen redelijke termijn aan mij terug te storten.

Ik hoop op een begripvolle en klantvriendelijke oplossing. Alvast dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

A. Ch

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@AChahianchi ik snap je punt heel goed. Als je een extra abonnement neemt, mag je er vanuit gaan dat je 2 abonnementen hebt. Er kunnen niet 2 toestelkredieten aan 1 abonnement gekoppeld worden. Het klopt dat je bij 2 abonnementen, Klantvoordeel (korting) ontvangt. Zoals ik al aangaf, is dit je eigen verantwoordelijkheid. Een abonnement loopt altijd na de einddatum maandelijks door, zo lang er geen opzegging wordt doorgegeven. Het is ook je eigen verantwoordelijkheid om zelf aan te geven dat er meerdere abonnementen opgezegd dienen te worden (als je dit niet had gedaan). Ik ben best bereid om een hele grote uitzondering voor je te maken en je tegemoet te komen met een credit van € 10,00. Dit is iets meer dan de helft van beide bedragen bij elkaar. 

Als je me akkoord kunt geven, maak ik het meteen voor je in orde! 

AChahianchi
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 2 juni 2025

Beste Pharwin,

Hartelijk dank voor je reactie en voor het voorstel om mij tegemoet te komen met een credit van €10,00.

Toch wil ik nogmaals benadrukken dat ik dit extra abonnement nooit heb gebruikt en zelf ook nooit expliciet heb aangevraagd. Toen ik bij T-Mobile (nu Odido) een iPhone 12 Pro Max 512GB aanschafte met een abonnement, werd mij door de medewerker een aanbieding gedaan om via een extra ‘tablet-abonnement’ korting te krijgen. Dit leek aantrekkelijk, maar er is mij op geen enkel moment uitgelegd dat hier een los, doorlopend abonnement aan vastzat dat ik later zelf moest opzeggen.

Voor mij – en voor veel andere klanten – is dit soort constructie erg verwarrend en moeilijk te begrijpen. Het voelt oneerlijk dat een klant opdraait voor een abonnement dat hij niet heeft gebruikt, niet expliciet heeft aangevraagd, en waarvan hij nooit een duidelijke uitleg heeft gekregen.

Ik verwacht van een betrouwbare aanbieder als Odido dat er begrip is voor zulke situaties. Zeker wanneer een klant expliciet aangeeft dat hij geen enkel actief abonnement meer wil behouden en dit ook duidelijk heeft doorgegeven, mag het niet zo zijn dat er alsnog onduidelijke of ‘verborgen’ abonnementen blijven doorlopen. Dat is niet de verantwoordelijkheid van de klant, maar van het bedrijf.

Ik wil u dan ook dringend verzoeken om het volledige bedrag van €17,21 (€9.13,- & €8.08,-) alsnog terug te storten, zodat we dit dossier kunnen afsluiten. Deze discussie en communicatie over zo’n klein bedrag is voor mij uitputtend, en ik zoek enkel rechtvaardigheid – geen voordeel.

Ik vertrouw erop dat Odido het juiste doet en deze kwestie netjes afrondt.

Met vriendelijke groet,

A. Ch

soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+10
  • Odido Superuser
  • 1344 reacties
  • Antwoord
  • 2 juni 2025

Hallo ​@AChahianchi ,

Je blijft in hetzelfde hangen, je kan een vergoeding krijgen. Wat Odido niet verplicht is, overigens.
Je gaat zelf met je volle verstand een abonnement aan en krijgt daar ook de voorwaarden van toegezonden. Dus dat je niet wist van een abonnement lijkt me wat twijfelachtig en wat ze al zeggen de verantwoording hiervan ligt ook bij jou en niet bij Odido, zij voeren het uit volgens contract en daarmee ben je akkoord gegaan.

Dus gewoon die €10,00 accepteren en verder gaan.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen