Skip to main content
Beantwoord

Negatieve BKR registratie verwijderen ivm hypotheekaanvraag

Hi! Ik ben zo te lezen niet de eerste en waarschijnlijk ook niet de laatste…

Ook ik loop helaas tegen een negatieve registratie aan die op 04-07-2025 afloopt. Dit is over een niet al te lange tijd maar ik heb toch ernstige spoed op dit moment. Wij willen zo ontzettend graag de hypotheekaanvraag afronden en dit is het enige wat er in de weg staat. Er staat een registratie A en ook een herstelcode bij maar toch is dit niet voldoende. Ik hoop dat jullie mij zo spoedig mogelijk kunnen helpen. Ik heb contact gehad met bedrijven die dit regelen maar deze kosten lopen erg hoog op. Hopelijk kan het ook via deze weg. Ik hoor graag welke gegevens ik moet aanleveren.

Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp!

Beste antwoord door RTVanderP

Marciano van Odido schreef:

Hoi, daar ben ik weer met goed nieuws! Ik heb mijn collega gesproken en hij heeft je BKR bijzonderheden verwijderd en je ontvangt er zo ook per e-mail een bevestiging van. Ik wens je heel veel succes met de hypotheekaanvraag en laat je het me weten of alles is gelukt? Ik hoor het graag van je! 😄

Ohhhhh ​@Marciano van Odido wat een onwijs goed nieuws!!! Ik ben zo ontzettend blij en opgelucht. Bedankt voor de moeite!! Ik zal laten weten of het gelukt is! We zijn heel druk bezig met de aanvraag. Hele fijne dag nog! 

Bekijk origineel

17 reacties

soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+9
  • Odido Superuser
  • 1286 reacties
  • 5 maart 2025

Hallo ​@RTVanderP ,

Zend al je gegevens in de mail naar : incasso@odido.nl 

Zij helpen je dan verder. Dit kan overigens wel wat tijd vragen, zij zijn erg druk.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 5 maart 2025
soepkip67 schreef:

Hallo ​@RTVanderP ,

Zend al je gegevens in de mail naar : incasso@odido.nl 

Zij helpen je dan verder. Dit kan overigens wel wat tijd vragen, zij zijn erg druk.

Dank! Welke gegevens moet ik toevoegen?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8594 reacties
  • 5 maart 2025

Hoi ​@RTVanderP ,

Het is inderdaad verbazingwekend dat zoveel mensen niet door hun hypotheekadviseur hiervoor worden gewaarschuwd. Nu moet alles onder druk en dat maakt de zenuwachtige periode waarin je zit als je een huis koopt niet makkelijker.

Kijk, formeel heb je een geldlening afgesloten om een toestel te financieren en die lening wordt bij het BKR geregistreerd. Als er een achterstand ontstaat zal dat gemeld moeten worden bij het BKR en komt er een A2 code bij jouw naam. Als e.e.a. uiteindelijk is hersteld komt er een H code bij. Het BKR moet de registraties 5 jaar laten staan, zodat andere geldverstrekkers weten met wat voor klanten zij te maken krijgen. Dit kan leiden tot afwijzing van een hypotheek. Om zo'n reden kun je Odido om coulance vragen en zijn zij in staat om de BKR registratie eerder te laten vervallen bij het BKR. Maar dat is dus geen garantie!

Stuur je gegevens (zo compleet mogelijk) en je onderbouwde aanvraag voor coulance naar incasso@odido.nl. Deze afdeling is alleen per email te bereiken en heeft het op dit moment druk waardoor de reactieperiode zo'n 5 werkdagen is. Veel mensen die zich daar meldt hebben spoed, maar nu is er toch een wachttijd. Mochten ze nog meer van je nodig hebben of als er toch nog een openstaande factuur is ga je dat terug horen.

soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+9
  • Odido Superuser
  • 1286 reacties
  • 5 maart 2025

Hallo ​@RTVanderP 

Eventueel de volgende gegevens:

Het leningnummer van de BKR-registratie (je kan gratis een overzicht opvragen via mijnkredietoverzicht.bkr.nl

De reden dat je het niet eens bent met de registratie

Wat voor jou de impact is van de registratie, hoeveel ‘last’ je ervan hebt

En stuur documenten mee ter onderbouwing

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 5 maart 2025

Bedankt allen voor de snelle reacties. Ik heb de afdeling gemaild met ondersteunde documenten en hoop dat zij coulant willen zijn aangezien de registratie over 5 maanden al verloopt. Ik ben vrij hopeloos momenteel.. 

soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+9
  • Odido Superuser
  • 1286 reacties
  • 6 maart 2025

Hallo ​@RTVanderP ,

De reactie tijd is meestal 5 werkdagen zoals Eric ook al aangaf. Dit kan soms wat langer duren. Er zijn nogal wat spoed aanvragen. 

Iedereen heeft spoed tegenwoordig.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 6 maart 2025
soepkip67 schreef:

Hallo ​@RTVanderP ,

De reactie tijd is meestal 5 werkdagen zoals Eric ook al aangaf. Dit kan soms wat langer duren. Er zijn nogal wat spoed aanvragen. 

Iedereen heeft spoed tegenwoordig.

Jep, ik zal niet de enige zijn. Moet alleen voor 7 april de financiering rond hebben. 

soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+9
  • Odido Superuser
  • 1286 reacties
  • 6 maart 2025

Hallo ​@RTVanderP ,

Dan ben je een van de weinige die er op tijd bij is.😉

Als je aan de voorwaarden voldoet zal het zeker voor die tijd bekend zijn.

Succes en veel plezier in de nieuwe woning.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 6 maart 2025

@soepkip67 oh joh! En ik maar in de complete paniek omdat ik dacht dat ik veel te laat was. Dan wacht ik het nog even af..

Bedankt!

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Tyra, ik zie je privébericht nu pas, maar gelukkig heb je ook je eigen topic geopend! Ik zie dat ​@soepkip67 en ​@eric  je al veel goede informatie hebben gegeven en ik heb je case nu opgezocht op je e-mailadres en ik zie dat jouw mail goed is aangekomen bij mijn collega's van Incasso. Ze verwachten jouw case dinsdag 11 maart op te pakken. Je bent gelukkig ruim op tijd, dus dat komt helemaal goed. Ze stellen je altijd per e-mail op de hoogte. Mocht je niets hebben gehoord op 11 of 12 maart, laat het me dan weten. Dan kijk ik graag of er een update is en dan kan ik altijd nog mijn collega vragen om ernaar te kijken! 😊

Case: 76541237

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 6 maart 2025

Onwijs bedankt! ​@Marciano van Odido zoals je merkt had ik een flinke zenuwinzinking. Dankzij de info van ​@eric ​@soepkip67 heb ik als het goed alvast de juiste informatie kunnen doorsturen. Hopelijk wordt het snel opgelost. Ik wacht het volgende week nog even af! 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen, en uiteraard graag gedaan! Snap ik helemaal hoor, het is ook niet niks waar je mee bezig bent, máár ook leuk gelukkig. Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, weet dan dat de Community er altijd voor je is. Voor nu wens ik je in ieder geval alvast een heel fijn weekend! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 12 maart 2025

Hoi ​@Marciano van Odido,

Ik heb gisteren een reactie gekregen! Ik had echter 3 mails gestuurd waarvan 1 zonder informatie en 2 met. Nu heb ik alleen reactie gekregen op de mail zonder informatie. Ik heb weer gereageerd met de juiste informatie maar ik ben bang dat het weer 5 werkdagen duurt voordat ik reactie krijg. Zou jij het voor mij willen checken? Onwijs bedankt! 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen, ik zie inderdaad 3 mails en op de eerste is inderdaad gereageerd. Geen zorgen, ik heb meteen gekeken en de volgende mail staat voor vandaag op het lijstje van mijn collega. Uiterlijk morgen ontvang je per e-mail een reactie. Als alles klopt en er staat niks meer open, dan wordt de registratie uiterlijk morgen verwijderd. Laat je het me weten als je zijn e-mail hebt ontvangen? 😊

Ps. Je 3e e-mail heeft inderdaad een verwerkingstijd over 5 dagen, maar die zal simpelweg gesloten worden, omdat mijn collega morgen of overmorgen al aan jouw case toekomt.

76560665

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi, daar ben ik weer met goed nieuws! Ik heb mijn collega gesproken en hij heeft je BKR bijzonderheden verwijderd en je ontvangt er zo ook per e-mail een bevestiging van. Ik wens je heel veel succes met de hypotheekaanvraag en laat je het me weten of alles is gelukt? Ik hoor het graag van je! 😄

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • Antwoord
  • 13 maart 2025
Marciano van Odido schreef:

Ohhhhh ​@Marciano van Odido wat een onwijs goed nieuws!!! Ik ben zo ontzettend blij en opgelucht. Bedankt voor de moeite!! Ik zal laten weten of het gelukt is! We zijn heel druk bezig met de aanvraag. Hele fijne dag nog! 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen, super leuk om te lezen en uiteraard met alle plezier gedaan! Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. De Community en ik zijn er voor je. Voor nu wens ik je alvast een heel fijn weekend! 

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen