Skip to main content
Beantwoord

activatie multisim werkt niet, krijg geen verificatie sms

  • 10 oktober 2024
  • 7 reacties
  • 101 Bekeken

Bij het aanmaken van odido account voor de odido app verschillende keren sms verificaties ontvangen. Wanneer ik vervolgens een multisim wil bestellen dien ik een 5 cijferige verificatie in te vullen, maar deze komt niet binnen? Hoe gaan jullie die oplossen, stap extra naar jullie over voor de multisim voor mn smartwatch samsung ultra, krijg ik het niet voor elkaar!!

Beste antwoord door Noteborenv

Pharwin van Odido schreef:

@Noteborenv Wat gek dat je geen code ontvangt. Je hoeft namelijk geen nieuwe Multisim aan te schaffen. Er staat al 1 gekoppeld aan je abonnement. Kun je anders proberen om een Multisim swap uit te voeren? Daarmee koppel je de bestaande Multisim naar een andere Watch. Dat kan bij Simkaart, telefoon en smartwatch > Extra simkaarten > Multisim. 

Ik ben erg benieuwd of dat wel lukt! Zo niet, dan kan ik eventueel de huidige Multisim voor je verwijderen/ontkoppelen, zodat je even het proces helemaal opnieuw doorloopt met een nieuwe Multisim. Ik hoor het graag van je! 

Pharwin, 

Bedankt voor de moeite, 
k zeg ook niet dat ik een nieuwe Multisim wil aanschaffen. Ik kreeg de huidige niet aan de praat, want na het aanvragen van een multisim moet je je identiteit verifieren alvorens je wordt doorgeleid naar het gedeelte van de barcode en instellen van je multisim op je smwartwatch. Ik kreeg die code niet naar de telefoon gestuurd, dus liep vast zoals aangegeven. 

Vandaag kreeg ik opeens 76 verificatiecodes doorgestuurd naar mijn sms, dus het werkt opeens weer. 
Vervolgens alles ingesteld en het werkt!  Wel gezegd hebbende da ik ik 2 maanden á 200uur bellen met de klantenservice en 4 bezoeken aan de winkel mee bezig geweest om een simonly abbo te krijgen met uiteindelijk nu mijn multisim. Echt top mensen werken bij jullie! Coulance voor alle gemaakte kosten en ongemakt hebben jullie nog nooit van gehoord. Het is dat ik glasvezel bij Odido heb anders was ik al 26keer pleite geweest bij jullie!

 

Bekijk origineel

7 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hallo @Noteborenv, wel zo fijn als je onze Multisim kunt aanschaffen, laten we samen naar een oplossing kijken! Op welke manier probeer je dit? Is het in de app? Kun je het anders proberen via een browser of een ander apparaat, zoals een laptop? Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***7901, klopt dat? Ik zie dat je al meerdere Multisims hebt aangeschaft, waarvan er nu 1 gekoppeld en geactiveerd staat. Werkt alles naar behoren of nog steeds niet? Zo niet, kun je dan laten weten welke melding je precies te zien krijgt? 

Ik hoor het graag!


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 10 oktober 2024

Tel nr klopt.

Nee het werkt nog steeds niet.. zowel via de app als laptop. Ik ga naar abonnementen, telefonie, dan sim toestel en smartwatch, dan mijn smartwatch, en dan komt er verifieer je identiteit met mijn 06nr. Maar krijg dan geen 5 cijferige code


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@Noteborenv Wat gek dat je geen code ontvangt. Je hoeft namelijk geen nieuwe Multisim aan te schaffen. Er staat al 1 gekoppeld aan je abonnement. Kun je anders proberen om een Multisim swap uit te voeren? Daarmee koppel je de bestaande Multisim naar een andere Watch. Dat kan bij Simkaart, telefoon en smartwatch > Extra simkaarten > Multisim. 

Ik ben erg benieuwd of dat wel lukt! Zo niet, dan kan ik eventueel de huidige Multisim voor je verwijderen/ontkoppelen, zodat je even het proces helemaal opnieuw doorloopt met een nieuwe Multisim. Ik hoor het graag van je! 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 11 oktober 2024
Pharwin van Odido schreef:

@Noteborenv Wat gek dat je geen code ontvangt. Je hoeft namelijk geen nieuwe Multisim aan te schaffen. Er staat al 1 gekoppeld aan je abonnement. Kun je anders proberen om een Multisim swap uit te voeren? Daarmee koppel je de bestaande Multisim naar een andere Watch. Dat kan bij Simkaart, telefoon en smartwatch > Extra simkaarten > Multisim. 

Ik ben erg benieuwd of dat wel lukt! Zo niet, dan kan ik eventueel de huidige Multisim voor je verwijderen/ontkoppelen, zodat je even het proces helemaal opnieuw doorloopt met een nieuwe Multisim. Ik hoor het graag van je! 

Pharwin, 

Bedankt voor de moeite, 
k zeg ook niet dat ik een nieuwe Multisim wil aanschaffen. Ik kreeg de huidige niet aan de praat, want na het aanvragen van een multisim moet je je identiteit verifieren alvorens je wordt doorgeleid naar het gedeelte van de barcode en instellen van je multisim op je smwartwatch. Ik kreeg die code niet naar de telefoon gestuurd, dus liep vast zoals aangegeven. 

Vandaag kreeg ik opeens 76 verificatiecodes doorgestuurd naar mijn sms, dus het werkt opeens weer. 
Vervolgens alles ingesteld en het werkt!  Wel gezegd hebbende da ik ik 2 maanden á 200uur bellen met de klantenservice en 4 bezoeken aan de winkel mee bezig geweest om een simonly abbo te krijgen met uiteindelijk nu mijn multisim. Echt top mensen werken bij jullie! Coulance voor alle gemaakte kosten en ongemakt hebben jullie nog nooit van gehoord. Het is dat ik glasvezel bij Odido heb anders was ik al 26keer pleite geweest bij jullie!

 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@Noteborenv Wat fijn dat het inmiddels is gelukt! De reden waarom je de verificatiecode niet ontving, durf ik niet te zeggen. Maar gelukkig is het allemaal goedgekomen. Ook bedankt voor je vertrouwen dat je ondanks de situatie, toch bij ons wilt blijven. Dat waarderen we en we zijn blij om je als klant bij ons te hebben! Als ik vanuit deze kant nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu alvast een heel fijn weekend gewenst! 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 30 juni 2025

Ik heb vandaag hetzelfde probleem na het willen gebruiken van multisim voor mijn Samsung Watch 7. De 5-cijferige verificatiecode komt steeds niet binnen. Inmiddels al via support van Odido geprobeerd, die het niet kon oplossen. Ze heeft me doorverwezen naar het dichtstbijzijnde Odido-filiaal, die het ook niet kon oplossen. Mijn SIM-kasrt is daarbij zelfs in een andere telefoon geprobeerd.

Wat bijzonder is: er blijkt geen enkel SMS-bericht vanuit Odido binnen te komen. Alle andere berichten via SMS komen wél binnen.

De melding staat blijkbaar nog open bij Odido, maar geen idee wie, wat, wanneer en hoe.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@Plutotto, van harte welkom op onze community! Wat gek dat de verificatiecode niet binnenkomt. Ik snap heel goed dat je je Multisim werkend wilt krijgen, laten we samen naar een oplossing kijken! Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. Ik zie bij je abonnement dat je gebruikmaakt van een fysieke simkaart. Wat is er gebleken uit de kruistest met je simkaart? Werkt deze wel of niet in een ander toestel? 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. Start daarna je toestel opnieuw op. 

Ik heb meteen gekeken bij je abonnement en ik zie inderdaad dat er een ticket is aangemaakt en doorgezet. Het referentienummer is: 78511157. Zij zullen dit onderzoeken en telefonisch of per mail bij je terugkomen met meer duidelijkheid. 

Laat je weten of het bovenstaande heeft geholpen en wat er is gebleken uit de kruistest? Ik hoor het graag! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen