Afgelopen mei ontving ik een factuur van 400 euro van Odido. Mijn zoon had blijkbaar aankopen gedaan terwijl ik deze optie had geblokkeerd voor zijn simkaart. Heb hierover gebeld met jullie collega M. en híj gaf aan dat het om aankopen buiten Odido ging en dat dit niet geblokkeerd was. We hebben toen afgesproken dat hij de simkaart in zijn geheel zou blokkeren en ik heb de factuur betaald.
Een maand later ontving ik een nieuwe factuur van 600 euro, hierover weer gebeld, dit keer met E.. Zij wist mij te vertellen dat de simkaart niet geblokkeerd was, maar ze zou het alsnog voor me regelen. Ze zou het gesprek met M. terug laten luisteren en tot een passende oplossing komen. Ze benadrukte dat ze een ervaren kracht was en dat ik altijd naar haar mocht vragen, ik kreeg het gevoel dat het nu goed zou komen.
Een maand later had ik nog niets gehoord maar kreeg ik wel een aanmaning en aankondiging van een blokkade van mijn eigen sim-kaart. Weer gebeld, collega B. vond het erg vervelend en schreef een terugbelverzoek voor E. en stelde de blokkade een maand uit. Ik werd niet teruggebeld.
In die periode belde ik verschillende keren met jullie klantenservice, met wisselende werknemers. Verschillende keren zijn er terugbelverzoeken gemaakt, toezeggingen gedaan dat een manager me zou terugbellen. Of er werd gezegd dat er geen terugbelverzoek neergelegd kon worden, dat de namen van vorige gesprekspartners niet zichtbaar zijn en dat ik gewoon moet betalen. (Bij interesse, ik heb ik de namen wel genoteerd).
Mijn telefoon was weliswaar niet helemaal geblokeerd maar in het buitenland had ik geen internet, terwijl ik hier wel flink voor betaal. Navigeren in het buitenland kon niet meer, ik moest de weg via de plattegrond zoeken. Op beurzen in Duitsland was ik onthand.
Wanneer ik het geluk had dat ik een bereidwillige collega aan de lijn kreeg bleek dat verschillende gespreken niet gerapporteerd zijn bij jullie, wel was zichtbaar dat E. me één keer heeft geprobeerd te bellen. Ik heb dat blijkbaar gemist en ook geen voicemail gehad. Deze collega heeft ook met het management overlegd en kwam met het aanbod om de helft van de kosten kwijt te schelden. Hier ging ik uiteraard niet mee akkoord.
Afgelopen week nog een keer gebeld, kreeg een behulpzame collega aan de lijn die het nog eens voor me uit is gaan zoeken. Zij is contact gaan leggen via teams met M. en kwam uiteindelijk met hetzelfde aanbod, kwijtschelding van de helft. Hier ga ik uiteraard niet mee akkoord, dit heb ik ook aangegeven in het gesprek.
We zijn nu weer een week verder, heb straks een afspraak bij het juridisch loket. Sinds vanochtend is mijn simkaart in zijn geheel geblokkeerd, ik kan niet meer bellen, SMS-en of internetten.
Ik heb sinds juni 80 euro per maand betaald voor bellen en een beetje internet in Nederland met één telefoon. Ik heb zeker 5 uur met Odido aan de telefoon gehangen, en ben hierbij door verschillende collega's echt op een waardeloze manier behandeld. Ik heb best begrip voor een fout, maar zou graag zien dat er verantwoordelijkheid wordt genomen. Ik krijg graag een passend aanbod