Skip to main content
Beantwoord

Bestelling geannuleerd, nog geen terugbetaling ontvangen

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Op 25 juni 2024 heb ik een nieuwe telefoon besteld en het bedrag van €246,41 overgemaakt vanaf mijn rekening. Helaas werd mijn bestelling op 2 juli 2024 geannuleerd omdat er niet betaald is. Zie mijn afschrift voor bewijs dat het geld is overgemaakt. Ook heb ik het bedrag niet teruggestort gekregen vanwege een fout in de betaling. Tot mijn grote teleurstelling heb ik nog steeds geen terugbetaling van het overgemaakte bedrag ontvangen. Na heel veel telefoontjes en mails ben ik nog steeds geen stap verder. 

Ik verzoek u daarom dringend om het volledige bedrag zo snel mogelijk op mijn rekening terug te storten, anders zal ik genoodzaakt zijn om de situatie uit handen te geven aan een incassobureau. De eventuele bijkomende kosten zullen op u verhaald worden.  

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hoi ​@KobusV daar ben ik weer met een update en goed nieuws! Ik heb toevallig een kort lijntje met een collega van onze finance afdeling. Ze had snel tijd en kon tussendoor de status van je terugbetaling checken. Het bedrag zal naar verwachting op 05.06.2025 aan je worden terugbetaald. Houd er rekening mee dat het wegens de verwerkingstijd van je bank het misschien nog een dagje langer kan duren. Ik verwacht dat je uiterlijk morgen of vrijdag aan het einde van de dag het bedrag van ons terug hebt gekregen. Je kunt dit bericht als de bevestiging beschouwen. 

Mocht je het uiterlijk vrijdag aan het einde van dag nog niet terug hebben ontvangen, laat dan alsjeblieft een reactie achter in dit topic. Dan kan een collega of ik de status voor je navragen! 

Bekijk origineel

9 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Kobus, van harte welkom op de community en leuk dat je interesse had in een nieuwe telefoon bij ons! Wat een aparte situatie dat het geld wel van je rekening is afgeschreven, maar dat het bij ons nooit is binnengekomen. Ik snap dat de bestelling daardoor is geannuleerd. Dit klinkt als een zoekgeraakte betaling. Zet je alleen nog je geboortedatum in je profiel en stuur je mij je ordernummer? Dan kijk ik graag met je mee om een onderzoek te starten om je betaling te vinden! 😊

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 22 mei 2025

Hallo Marciano, 

fijn dat je een onderzoek wil doen naar de betaling. Ik heb mijn geboortedatum toegevoegd. Hierbij de ordernummer.

Alles over jouw

bestelling

Beste meneer Verheij,

Je koos voor een mobiel abonnement bij Odido. Bedankt! Jouw bestelling heeft bestelnummer 215586655. Het openstaande bedrag van € 246,41 kun je gemakkelijk en snel betalen via iDeal. Wij bezorgen je toestel zodra je hebt betaald.

Betaal nu via iDealWe vertellen je hoe het verder gaat:

Je bestelling is ontvangen

Bezorging door PostNL

Je ontvangt een email van PostNL met een Track & Trace

code om je bestelling te volgen. Let op: we gebruiken als

afzender ‘Helemaal voor jou’. Deze naam zie je ook terug in

de PostNL App.

Ingangsdatum abonnement

Je verlenging gaat in op 01-09-2024.

Ik hoor graag van je. 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@KobusV, ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! We begrijpen heel goed dat je het geld zo snel mogelijk terug wilt hebben, dat willen wij ook. Laten we samen naar een oplossing kijken! Dank voor het invullen van je profielgegevens. Echter, zie ik alleen dat de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer niet overeenkomen met wat er onder je nummer in ons systeem vermeld staat. Kun je de juiste 4 cijfers vermelden in je profiel en ons een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kunnen we met je meekijken! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 26 mei 2025

Excuses ik zie dat ik andere cijfers heb gebruikt.  Het is gewijzigd. 
ik hoor graag. 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 28 mei 2025
Pharwin van Odido schreef:

Goedemorgen ​@KobusV, ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! We begrijpen heel goed dat je het geld zo snel mogelijk terug wilt hebben, dat willen wij ook. Laten we samen naar een oplossing kijken! Dank voor het invullen van je profielgegevens. Echter, zie ik alleen dat de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer niet overeenkomen met wat er onder je nummer in ons systeem vermeld staat. Kun je de juiste 4 cijfers vermelden in je profiel en ons een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kunnen we met je meekijken! 

De cijfers zijn aangepast. Ik hoor graag.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemiddag ​@KobusV dank voor het aanvullen van je profielgegevens, ik zie dat alles netjes overeenkomt! Ik heb je order er gelijk bijgepakt en ik zie inderdaad dat deze op 02-07-2024 is geannuleerd, omdat er niet op tijd was betaald. Een handmatige overboeking is altijd een beetje '’tricky'’, wegens de verwerkingstijd. We raden altijd aan om een een betaling van je order via de bijgevoegde iDeal-link in orde te maken. Op deze manier wordt je betaling direct verwerkt en kan het ook niet misgaan. 

Als je handmatige overboeking niet gekoppeld kan worden aan een order, wordt deze altijd automatisch binnen 14 dagen teruggestort. Als dat niet het geval is, zoek ik dit graag tot de bodem voor je uit. Ik wil net als jij dat je het geld zo snel mogelijk terugkrijgt. Om navraag te kunnen doen, heb ik nog wat aanvullende gegevens van je nodig (wat niet op je screenshot te zien is). Kun je aan mij doorgeven vanaf welk bankrekeningnummer het geld is overgemaakt en op welke naam deze staat? Is dat het bankrekeningnummer wat bij ons bekend is onder je nummer of een ander? Als het een ander bankrekeningnummer is, kun je die dan vermelden in je profiel? Dat kan in het veld '’info voor moderator'’. Graag ook op welke naam het staat. Dan kan ik meteen een verzoek voor je indienen bij onze financiële afdeling, zodat er snel meer duidelijkheid komt. 

Ik hoor het graag van je! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 31 mei 2025

Hi, mijn rekeningnummer en naam in mijn profiel ingevuld. Vreemd dat de transactie niet is verwerkt. Het ging niet om een handmatige overboeking maar een betaling via iDeal tijdens de bestelling. Dat zie je in de afschrift. 
Fijn dat je het verder uitzoekt. Het zal heel fijn zijn als ik mijn geld terugkrijg. 
groet, Kobus

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hallo ​@KobusV, dank voor het aanvullen van je profielgegevens en de toelichting! Ik heb direct het verzoek voor je ingediend bij onze financiële afdeling. Het ticketnummer is: 78107215. Wegens drukte, is de verwerkingstijd momenteel 14 dagen. Je kunt uiterlijk binnen 14 dagen (per mail) een terugkoppeling verwachten! 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust. Als je na 14 dagen nog niets hebt vernomen, laat dan gerust een reactie achter in dit topic. Dan kunnen we de status voor je navragen! 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 4193 reacties
  • Antwoord
  • 4 juni 2025

Hoi ​@KobusV daar ben ik weer met een update en goed nieuws! Ik heb toevallig een kort lijntje met een collega van onze finance afdeling. Ze had snel tijd en kon tussendoor de status van je terugbetaling checken. Het bedrag zal naar verwachting op 05.06.2025 aan je worden terugbetaald. Houd er rekening mee dat het wegens de verwerkingstijd van je bank het misschien nog een dagje langer kan duren. Ik verwacht dat je uiterlijk morgen of vrijdag aan het einde van de dag het bedrag van ons terug hebt gekregen. Je kunt dit bericht als de bevestiging beschouwen. 

Mocht je het uiterlijk vrijdag aan het einde van dag nog niet terug hebben ontvangen, laat dan alsjeblieft een reactie achter in dit topic. Dan kan een collega of ik de status voor je navragen! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen