Skip to main content
Beantwoord

vreemde sms van odido

• 10 maart 2025
  • 5 reacties
  • 757 Bekeken

Hoi, 

mij heb een vreemde sms ontvangen namens odido, alleen komt dit via een ander nummer dan odido normaal mee communiceert. Er staat in dat ik mijn identiteit moet verifiëren voor 00:00, anders word ik vergrendeld. Gevolgd door een link waar ik dit zou moeten doen. 
uiteraard heb ik dit bericht na 18:00 uur ontvangen, dus ik kan niet zomaar iemand bereiken hierover. 
wat moet ik hiermee doen, kan iemand mij helpen?

Beste antwoord door rvk01

Onderstaand zal je bekend voorkomen 😉 Het verificatie verhaal is dus gewoon onzin. Zeker dit soort berichten waarbij je binnen een paar uur moet reageren is vrijwel altijd phishing. Ze hopen dat de mensen dus in paniek snel reageren.

https://www.odido.nl/phishing

Let op: fraudeurs aan de telefoon.

Klanten laten ons weten dat ze gebeld worden door mensen die zich voordoen als medewerkers van Odido. Ze geven aan dat je simkaart gevalideerd moet worden of dat je meteen moet overstappen naar een eSIM om afsluiting te voorkomen. Dit klopt niet.

We vragen je nooit om je simkaart te valideren of over te zetten via een telefoontje. Fraudeurs proberen zo toegang te krijgen tot je gegevens.

Wat je kan doen.

Word je gebeld en vertrouw je het niet? Hang op. Bel daarna zelf naar Odido Service. We zijn er voor je.

Bekijk origineel

5 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1550 reacties
  • Antwoord
  • 10 maart 2025

Onderstaand zal je bekend voorkomen 😉 Het verificatie verhaal is dus gewoon onzin. Zeker dit soort berichten waarbij je binnen een paar uur moet reageren is vrijwel altijd phishing. Ze hopen dat de mensen dus in paniek snel reageren.

https://www.odido.nl/phishing

Let op: fraudeurs aan de telefoon.

Klanten laten ons weten dat ze gebeld worden door mensen die zich voordoen als medewerkers van Odido. Ze geven aan dat je simkaart gevalideerd moet worden of dat je meteen moet overstappen naar een eSIM om afsluiting te voorkomen. Dit klopt niet.

We vragen je nooit om je simkaart te valideren of over te zetten via een telefoontje. Fraudeurs proberen zo toegang te krijgen tot je gegevens.

Wat je kan doen.

Word je gebeld en vertrouw je het niet? Hang op. Bel daarna zelf naar Odido Service. We zijn er voor je.

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 11 juli 2025

Ik kreeg er van de weekook in midden in de nacht 

(Odido) Verificatie vereist voor 08-07-2025 om simkaart te behouden.. Ga naar: www punt verwerk-vandaag.punt net

Heb de link even aan gepast zodat hij niet meer werkt maar ik vertrouwde het niet toen ik op de site kwam . Want ze vroegen mij te veel info die odido al heb.  Dus pas op zodra je je bsn nummer moet invullen dan moeten er alarm bellen gaan rinkelen en de site afsluiten 

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 11 juli 2025

En het kwam van dit telefoon nummer af 

06 81578226

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@cowboyspeedy wat goed dat je hier zo scherp op bent en bedankt voor het delen, heel handig voor de rest om te weten! Fraudeurs krijgen steeds meer nieuwe en innovatieve ideeën om voor elkaar te krijgen. Zo'n sms is hier een voorbeeld van. Als je het niet vertrouwd, zou ik aanraden om nergens op te klikken. Zo weet je zeker dat er niets geks mee kan gebeuren. Ik zal dit sowieso doorzetten naar onze fraude afdeling, zodat ook zij hiervan op de hoogte zijn. Nogmaals, bedankt voor het delen! 

Als je nog andere vragen/feedback en of ideeën hebt, stel ze gerust!

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 13 juli 2025

graag gedaan hoor 

en ja ik weet ze af en toe ook er uit te halen en maakt dat meestal ook bekend aan de orginisatie of bedrijf waar het vandaan komt ook bekend . en zeker aan mijn vrienden dat ze opletten . want ik vond het al erg vreemd dat ik zo'n sms kreeg in naam van odido en dan zeker om 00.15 uur in de nacht . ik heb dan wel op de link geklikt maar niks ingevuld , want ik kijk die dingen meestal gewoon eerst door voor ik er wat neer zet . en ik heb een anti virsu op mijn mobiel ook extra staan dus die vangt dan ook wel wat op als het verkeerde dingen ineens op de site of op mijn mobiel willen komen . 

maar ze wilden zoveel dingen van mijn weten dat ik dacht diit klopt niet en heb de site gesloten en ben veder gaan slapen . want meestal als ik een site niet vertrouw klik ik op de dingen die je kan zien op de site zoals een naam of helpdesk . want als je een valse site heb werken die dingen nooit of je komt gewoon weer op de zelfde site uit 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen