Skip to main content
Beantwoord

Telefoon gestolen in het buitenland

  • 4 februari 2024
  • 3 reacties
  • 223 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo,

De telefoon van mijn partner is gestolen. De sim is geblokkeerd. Hij heeft een andere telefoon gekocht en wil een nieuwe e-sim aanvragen, maar kan zonder verificatie niet in zijn Odido account. Telefonisch komen we er niet doorheen vanuit het buitenland. Kan de aanvraag ook digitaal?

Groet

Geert

Beste antwoord door Marciano van Odido

Hoi Geert, welkom op de Community! Even simpel gezegd; niet fijn dat de telefoon van je partner is gestolen. In het buitenland zijn helpt ook niet, aangezien ik alleen simkaarten in Nederland kan activeren. Anders had ik het graag gedaan. Blijven jullie nog lang in het buitenland? Het beste alternatief is een lokaal simkaartje. Goed om te weten: Heeft je partner een buitenlands toestel gekocht? Dan kan je terug in Nederland alsnog voor eSIM kiezen. eSIM werkt op buitenlandse toestellen, maar mocht er iets zijn dan kunnen we geen ondersteuning bieden.

Ik hoop dat jullie alsnog een fijn verblijf hebben in het buitenland en mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor jullie klaar! đŸ˜„

Bekijk origineel

3 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Geert, welkom op de Community! Even simpel gezegd; niet fijn dat de telefoon van je partner is gestolen. In het buitenland zijn helpt ook niet, aangezien ik alleen simkaarten in Nederland kan activeren. Anders had ik het graag gedaan. Blijven jullie nog lang in het buitenland? Het beste alternatief is een lokaal simkaartje. Goed om te weten: Heeft je partner een buitenlands toestel gekocht? Dan kan je terug in Nederland alsnog voor eSIM kiezen. eSIM werkt op buitenlandse toestellen, maar mocht er iets zijn dan kunnen we geen ondersteuning bieden.

Ik hoop dat jullie alsnog een fijn verblijf hebben in het buitenland en mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor jullie klaar! đŸ˜„


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 7 februari 2024

Hoi Marciano,


Dank voor je reactie. We blijven nog minimaal een jaar in het buitenland. Een E-sim op afstand activeren, kan dat wel? We hebben de E-sim inmiddels ontvangen, maar zonder sms-code kunnen we deze zelf niet activeren. We hebben daarom op jullie verzoek een kopie paspoort gestuurd naar simactivatie@odido.nl, maar nog geen reactie ontvangen. 

Groeten,

Geert


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi Geert, dat klinkt heerlijk om nog zo lang in het buitenland te zijn. We raden het niet aan om een simkaart in het buitenland te activeren, mocht het misgaan, maar we gaan het zeker proberen! Het 06-nummer met 26 op het eind (gevonden op je e-mailadres) is denk ik van jou, klopt dat? Ik heb zelf geen toegang tot het account van simactivatie, dus deze kan ik niet inzien. Stuur je via een privĂ©bericht het 06-nummer van je partner met bijhorende geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van het IBAN naar me? Dan stuur ik een mail waarop je kan reageren met een kopie van je partner's ID. Mijn collega streeft er dan naar om de nieuwe eSIM binnen 4 uur te activeren! đŸ˜„


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen