Skip to main content
Beantwoord

nummerbehoud op nieuw contract


Mijn vrouw mag verlengen, echter samen met verkoop besloten dat we naar unlimited samen wilden omdat ik dit al een unlimited abbo heb.

Hiervoor moest ik een nieuw abbo afsluiten “odido samen” met nummerbehoud van het nummer van vrouw, zij moest dus niets doen met verlengen of wat dan ook.

Nieuw abbo afgesloten, telefoon ontvangen, maar GEEN simkaart. Ook zie ik op het contract nergens het nummer wat behouden moet worden, en ik zie ook het nieuwe abbo niet terug in mijn odido ( abbo van vrouw loopt nog tot oktober).

Gaat dit wel goed? geen simkaart ontvangen ( wat wel in de bestelling stond dat ik deze zou krijgen) en op contract nergens terug te vinden dat het om nummerbehoud gaat.

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hoi ​@JordiHendriks91, dank voor de toelichting! Ik zie inderdaad dat je nieuwe abonnement een Samen Unlimited abonnement is. Daar kan haar eigen abonnement aan worden toegevoegd. Echter, zie ik dat haar huidige abonnement nog loopt tot en met 4-10-2025 en dat het een oud T-Mobile Go abonnement is. Haar abonnement dient eerst omgezet te worden naar een nieuw Odido Hello abonnement. Daarna kan haar nummer worden toegevoegd aan jouw abonnement, zodat jullie samen gebruik kunnen maken van Samen Unlimited. Als ik dit in orde kon maken, had ik het graag voor je gedaan. Echter, kunnen mijn collega's van de verkoopafdeling dit in orde maken. Je kunt ze bereiken door te bellen naar: 0800-0092. Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 18:00u en op zaterdag van 09:00 tot 17:30u. Kies wel voor de optie '’verlengen'’, zodat je bij de juiste afdeling terecht komt. Zij kunnen het abonnement van je vrouw omzetten naar een nieuw Odido Hello abonnement, zodat het daarna kan worden toegevoegd aan je Samen Unlimited abonnement.  

Wat goed is om te weten: je hebt geen Nummerbehoud aangevraagd voor je nieuwe abonnement. Deze zal dus nog wel overgezet moeten worden. Laat je weten of het is gelukt met het aanvragen van Nummerbehoud? Anders help ik je met alle liefde hierbij verder. 

Ik hoor het graag van je! 

Bekijk origineel

21 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21821 reacties
  • 10 juni 2025

Hallo ​@JordiHendriks91 

Heb je het nieuwe abonnement telefonisch afgesloten of via je eigen Odido account? Het unlimited samen abonnement staat dan in jouw Odido account.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 10 juni 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@JordiHendriks91 

Heb je het nieuwe abonnement telefonisch afgesloten of via je eigen Odido account? Het unlimited samen abonnement staat dan in jouw Odido account.

ik heb het abbonement online afgesloten want ik moest volgens de verkoper online een nieuw abonnement afsluiten en dan odido samen kiezen en dan werd mijn vrouw straks met haar huidige nummer de gebruiker daarvan. ik weet dus dat het op mijn naam staat alleen wel op haar nummer als het goed is.

Ik kan in mijn odido helemaal niets terug vinden van dit afgesloten abonnement, misschien omdat dit pas bij aflopen van haar abonnement ingaat? maar ik wil zeker weten dat het nummer behoud van haar nummer goed gaat, want ik zou ook een sim kaart krijgen en heb die niet gehad bij de nieuwe telefoon, en op het contract van het nieuwe abonnement staat haar nummer niet op als nummerbehoud.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21821 reacties
  • 10 juni 2025

@JordiHendriks91 

Dat zou dan inderdaad in moeten gaan na het einde van het huidige abonnement, vul alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator kan kijken wat ze kunnen zien mbt het samen unlimited abonnement.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 10 juni 2025
Waqqas schreef:

@JordiHendriks91 

Dat zou dan inderdaad in moeten gaan na het einde van het huidige abonnement, vul alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator kan kijken wat ze kunnen zien mbt het samen unlimited abonnement.

als het goed is zo veel mogelijk ingevuld


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 10 juni 2025
Waqqas schreef:

@JordiHendriks91 

Dat zou dan inderdaad in moeten gaan na het einde van het huidige abonnement, vul alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator kan kijken wat ze kunnen zien mbt het samen unlimited abonnement.

@Waqqas ik heb de velden ingevuld zoveel als mogelijk


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@JordiHendriks91 van harte welkom op onze community! Wat leuk dat jullie willen verlengen en kiezen voor Samen Unlimited, goede keus! Ik heb gelijk gekeken bij je huidige abonnement en ik zie dat dit een Hello abonnement is met Unlimited Plus, klopt dat? Deze verliep op 26-5-2026. Ik heb je bestelling erbij gepakt en ik zie dat je inderdaad een nieuw abonnement hebt afgesloten met Samen Unlimited en een Apple iPhone 16 Pro, klopt dat ook? Ik zie alleen dat je geen Nummerbehoud hebt aangevraagd. Dit kun je alsnog aanvragen via onze website. Je nummer zal dan binnen 3 werkdagen worden overgezet op je nieuwe abonnement. Dan staat in ieder geval voor je nieuwe abonnement het al goed. 

Kun je ook het nummer van je vrouw en haar geboortedatum vermelden in je profiel? Dan kan ik haar abonnement erbij pakken en checken of alles goed staat ingesteld! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 13 juni 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hoi ​@JordiHendriks91 van harte welkom op onze community! Wat leuk dat jullie willen verlengen en kiezen voor Samen Unlimited, goede keus! Ik heb gelijk gekeken bij je huidige abonnement en ik zie dat dit een Hello abonnement is met Unlimited Plus, klopt dat? Deze verliep op 26-5-2026. Ik heb je bestelling erbij gepakt en ik zie dat je inderdaad een nieuw abonnement hebt afgesloten met Samen Unlimited en een Apple iPhone 16 Pro, klopt dat ook? Ik zie alleen dat je geen Nummerbehoud hebt aangevraagd. Dit kun je alsnog aanvragen via onze website. Je nummer zal dan binnen 3 werkdagen worden overgezet op je nieuwe abonnement. Dan staat in ieder geval voor je nieuwe abonnement het al goed. 

Kun je ook het nummer van je vrouw en haar geboortedatum vermelden in je profiel? Dan kan ik haar abonnement erbij pakken en checken of alles goed staat ingesteld! 

@Pharwin van Odido 

Mijn vrouw haar abonnement verliep, aangezien ik dus inderdaad al unlimited heb, heb ik aan een medewerker van jullie gevraagd hoe we gebruik konden gaan maken van de unlimited samen,

Hij vertelde mij, je moet een nieuw abonnement afsluiten en dan haar nummer als nummerbehoud, dus het abonnement staat op mijn naam maar komt op mijn vrouw haar nummer.

Het nieuwe abonnement heeft dus ook niets met mijn nummer of abonnement te maken zoals ik het begreep.

zo gezegd zo gedaan, ik heb een nieuw abonnement afgesloten, een telefoon MET SIMKAART besteld want dit gaf hij namelijk zelf aan omdat het om nummer behoud ging, ook het nummer van mijn vrouw ingevuld, die heeft dat nog moeten bevestigen met een sms code.

Nu telefoon binnen maar GEEN simkaart, op het contract ook nergens terug te vinden dat het nummer behoud is.

De start datum van het nieuwe abonnement is wel precies de einddatum van haar abonnement, ergens moet dan dus toch een koppeling zitten?

Hoe kan ik de gegevens van mijn vrouw, invoeren in mijn account?


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21821 reacties
  • 13 juni 2025

@JordiHendriks91 

Dat kan je invullen bij info voor de moderators bijvoorbeeld.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 13 juni 2025

@Waqqas ​@Pharwin van Odido 

heb de gegevens van mijn vrouw in mijn profiel gezet


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 4405 reacties
  • Antwoord
  • 17 juni 2025

Hoi ​@JordiHendriks91, dank voor de toelichting! Ik zie inderdaad dat je nieuwe abonnement een Samen Unlimited abonnement is. Daar kan haar eigen abonnement aan worden toegevoegd. Echter, zie ik dat haar huidige abonnement nog loopt tot en met 4-10-2025 en dat het een oud T-Mobile Go abonnement is. Haar abonnement dient eerst omgezet te worden naar een nieuw Odido Hello abonnement. Daarna kan haar nummer worden toegevoegd aan jouw abonnement, zodat jullie samen gebruik kunnen maken van Samen Unlimited. Als ik dit in orde kon maken, had ik het graag voor je gedaan. Echter, kunnen mijn collega's van de verkoopafdeling dit in orde maken. Je kunt ze bereiken door te bellen naar: 0800-0092. Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 18:00u en op zaterdag van 09:00 tot 17:30u. Kies wel voor de optie '’verlengen'’, zodat je bij de juiste afdeling terecht komt. Zij kunnen het abonnement van je vrouw omzetten naar een nieuw Odido Hello abonnement, zodat het daarna kan worden toegevoegd aan je Samen Unlimited abonnement.  

Wat goed is om te weten: je hebt geen Nummerbehoud aangevraagd voor je nieuwe abonnement. Deze zal dus nog wel overgezet moeten worden. Laat je weten of het is gelukt met het aanvragen van Nummerbehoud? Anders help ik je met alle liefde hierbij verder. 

Ik hoor het graag van je! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 18 juni 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hoi ​@JordiHendriks91, dank voor de toelichting! Ik zie inderdaad dat je nieuwe abonnement een Samen Unlimited abonnement is. Daar kan haar eigen abonnement aan worden toegevoegd. Echter, zie ik dat haar huidige abonnement nog loopt tot en met 4-10-2025 en dat het een oud T-Mobile Go abonnement is. Haar abonnement dient eerst omgezet te worden naar een nieuw Odido Hello abonnement. Daarna kan haar nummer worden toegevoegd aan jouw abonnement, zodat jullie samen gebruik kunnen maken van Samen Unlimited. Als ik dit in orde kon maken, had ik het graag voor je gedaan. Echter, kunnen mijn collega's van de verkoopafdeling dit in orde maken. Je kunt ze bereiken door te bellen naar: 0800-0092. Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 18:00u en op zaterdag van 09:00 tot 17:30u. Kies wel voor de optie '’verlengen'’, zodat je bij de juiste afdeling terecht komt. Zij kunnen het abonnement van je vrouw omzetten naar een nieuw Odido Hello abonnement, zodat het daarna kan worden toegevoegd aan je Samen Unlimited abonnement.  

Wat goed is om te weten: je hebt geen Nummerbehoud aangevraagd voor je nieuwe abonnement. Deze zal dus nog wel overgezet moeten worden. Laat je weten of het is gelukt met het aanvragen van Nummerbehoud? Anders help ik je met alle liefde hierbij verder. 

Ik hoor het graag van je! 

@Pharwin van Odido  hoe kan het dan dat de aanvangsdatum van het nieuwe abonnement exact de datum is dat haar abbo afloopt? dan moet dit toch gekoppeld zijn!?

Ik baal er enorm van dat ik contact heb gehad via de chat verkoopafdeling met ene peter, hij mij verteld heeft hoe we dit aan moesten pakken , ik exact gedaan heb wat ik moest doen, en ik nu dus met een abonnement zit waarvan ik maar moet zien hoe ik deze aan mijn vrouw haar nummer gekoppeld ga krijgen straks!?

Ik wil gewoon het nieuwe abonnement wat ik afgesloten had, wat voor haar bedoeld is, dat zei dit abonnement krijgt met haar nummer en dat haar “oude abonnement “ gewoon verloopt. 

Ik ben dus totaal verkeerd voorgelicht!

Mij is dus ondanks je bericht nog steeds niet duidelijk wat ik nu moet doen, jij kunt nummer behoud maar dan zegt hij dat het nummer al gekoppeld is aan een abonnement en voor het abonnement moet ik weer bij een ander zijn. IK SNAP ER WERKELIJK NIETS MEER VAN!


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@JordiHendriks91 ik snap het sentiment, excuses als dit niet goed is uitgelegd. Ik vermoed dat het nieuwe Samen Unlimited abonnement van start gaat, na de einddatum van haar abonnement, zodat haar nummer vanaf die datum kan worden overgezet. Pas dan kunnen jullie gebruikmaken van Samen Unlimited. Uit ervaring weet ik dat onze verkoopadviseurs nog wel eens een uitzondering willen maken, zodat het abonnement sneller wordt omgezet en jullie nog sneller kunnen genieten van Samen Unlimited. Vandaar dat ik adviseer om telefonisch contact op te nemen met één van onze verkoopadviseurs.

Je hoeft alleen Nummerbehoud aan te vragen voor je eigen nummer, zodat deze wordt overgezet naar je nieuwe Samen Unlimited abonnement. Dit kan heel gemakkelijk via onze website. Komt helemaal goed! 

Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 20 juni 2025

@Pharwin van Odido heb contact gehad met de klantenservice en ook zij snappen er niets van! Dus…..


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@JordiHendriks91 ik vermoed dat je hebt gebeld met onze Klantenservice en niet met mijn collega's van de salesafdeling. Je kunt ze bereiken op dit nummer: 0800-7123. Ik weet zeker dat zij dit voor je in orde kunnen maken! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 28 juni 2025

@Pharwin van Odido ik ben doorgeschakeld via sales naar technische afdeling en ook zij wisten niet wat er gebeurd is.

t lijkt me niet heel moeilijk allemaal.

het abonnement van mijn vrouw loopt af, ik heb een nieuw abonnement afgesloten voor de Odido samen en het nummer van mijn vrouw wat af loopt moet het nummer worden van het door mij afgesloten nieuwe abonnement


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@JordiHendriks91 zo moeiljk is het inderdaad niet, je hebt helemaal gelijk. Wat heeft mijn collega van de salesafdeling precies aangegeven? Ik ging er voorzichtig vanuit dat zij dat wel in orde konden maken. Anders kan ik eventueel wel navraag voor je doen! 

Ik hoor het graag van je.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 30 juni 2025

@Pharwin van Odido 

ze ging het voorleggen aan een leidinggevende want ze wist zich geen raad met de situatie.

zou je alsjeblieft de lijntjes uit kunnen zetten? 
Ik chat en bel me suf! 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@JordiHendriks91 hmmm wat gek. Ik ga navraag voor je doen bij een collega van de salesafdeling. Zodra ik meer weet, laat ik het je direct weten in dit topic!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 10 juli 2025

@Pharwin van Odido nog niets vernomen? Zouden ze dit in een winkel wel op kunnen lossen?


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@JordiHendriks91 goed dat je nog een bericht nastuurt! Ik had navraag gedaan bij een collega en hij gaf aan dat hij het in orde kan maken, maar ik vermoed dat hij er nog niet aan was toegekomen. Excuses dat het wat langer duurt dan verwacht. Ik heb zojuist nogmaals navraag bij hem gedaan. Als ik een update voor je heb, laat ik het je meteen weten! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 14 juli 2025

@Pharwin van Odido ik heb in mijn profiel het tijdelijke nummer van het nieuwe abonnement op kunnen snorren, mijn vrouw heeft die nieuwe telefoon in gebruik met uiteraard haar huidige nummer , dit is ook Het nummer wat behouden moet worden, en ik heb daarnaast dus de E-sim van de nieuwe telefoon erbij gezet ( denk dat dat dus die van het tijdelijke nummer wordt zodra haar abbo afloopt?)

kunnen jullie daar al iets meer mee, of zien of er nummer behoud aangevraagd is op dat tijdelijk nummer?


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen