Skip to main content
Beantwoord

Op welke datum vervalt mijn Odido Prepaid SIM/tegoed?

Hallo Forum leden,

Ik heb een prepaid kaart v Odido. Nergens is te vinden op welke exacte datum mijn tegoed verloopt.

Waarom geeft Odido dit niet aan in de app (geeft alleen hoogte tegoed, NIET 'tot wanneer'? Ik heb Odido klik&klaar ook, dus prepaid gebruik ik zelden, staat soms 3 maand uit

MAAR ik wil het nummer niet verliezen.

DUS ik wil simpel kunnen checken op welke datum mijn tegoed verloopt, de minimale transparantie die ik verwacht van een provider; dit is een dealbreaker

Andere providers geven deze info wel weer in 3-voud:

a)in hun app EN

b)als je 1244 belt EN

c)als je *101# oid invoert

Note:

1) Ik weet dat ik 1x/6mnd moet bellen of sms'en

2) Als toestel uitstaat mis ik jullie evt. sms warning

Daarom essentieel dat ikzelf de datum kan checken

* Odido service gebeld, die zei zoiets als "Neem een abonnement van Odido, dan vertellen wij je deze informatie wel in de app; Prepaid heeft minder voordelen". Dat vond ik een zeer ongepaste opmerking.

Odido (app) is verder perfect, maar MIST het meest belangrijke ... de datum handmatig zelf kunnen checken wanneer mijn sim verloopt, als ik hem lange tijd niet gebruik

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hallo ​@tacovdveen, van harte welkom op onze Community! Ik snap heel goed dat je je nummer wilt blijven behouden en ik geef je graag meer duidelijkheid hierover! De reden waarom je in je account niet te zien krijgt tot wanneer je tegoed geldig is, heeft te maken met dat er geen geldigheid aan vast zit. Dit is volledig afhankelijk van jezelf. Zo lang je actief gebruik blijft maken van je Prepaid-aansluiting, blijft deze (en ook je tegoed) geldig. Om je PrePaid-aansluiting actief te houden, dien je er minimaal 1x per 6 maanden actief gebruik van te maken. 

Onder actief gebruik verstaan we: 

• Zelf bellen (als het gesprek wordt aangenomen)

• Inspreken voicemail van iemand anders

• Sms'jes versturen

• Tegoed zelf opwaarderen

• Mobiel internetten

• Doorgeschakeld gesprek (alleen als de partij waarnaar is doorgeschakeld het gesprek aanneemt).

Onder geen actief gebruik: 

• Gebeld worden (wel of niet opnemen maakt niet uit)

• Uitgaande gesprekken die niet worden aangenomen

• Eigen voicemail die wordt ingesproken

• Sms'jes ontvangen

• Opwaarderingen door Odido zelf

• Doorgeschakeld gesprek (als de partij waarnaar is doorgeschakeld het gesprek niet aanneemt)

Zo lang je 1 van de bovenstaande handeling 1x per 6 maanden uitvoert, blijf je tegoed gelden. Als je er 6 maanden lang geen actief gebruik van maakt, krijg je van ons altijd nog een maand extra om er alsnog gebruik van te maken. Geen zorgen, je ontvangt altijd meerdere herinneringen van ons. Zie hieronder een overzicht van de sms'jes die we sturen en ook wanneer: 

Een maand voordat de '6 maanden geen gebruik' termijn is bereikt, sturen we deze sms:
Let op! Je hebt deze Prepaid-aansluiting te lang niet gebruikt. Daarom willen we deze over 1 maand opheffen. Je nummer en tegoed vervallen dan. Wil je dit niet? Gebruik dan je tegoed (bel iemand, stuur een sms'je of gebruik mobiel internet) of waardeer je tegoed op. Succes, Odido

Een week voordat de '6 maanden geen gebruik' termijn is bereikt, sturen we deze sms:
Blijf bereikbaar! Gebruik deze Prepaid-aansluiting binnen 7 dagen, want anders vervallen je mobiele nummer en je Prepaid-tegoed. Wil je dit niet? Gebruik dan je tegoed (bel iemand, stuur een sms'je of gebruik mobiel internet) of waardeer je tegoed op. Succes, Odido

Een dag voordat de '6 maanden geen gebruik' termijn is bereikt, sturen we deze sms:
Laatste kans! Gebruik je tegoed of waardeer je tegoed op. Anders blokkeren we binnenkort dit nummer. Na morgen heb je 30 dagen de tijd om op te waarderen. Doe je dit niet? Dan vervallen je mobiele nummer en Prepaid-tegoed definitief. Succes, Odido

Wanneer de '6 maanden geen gebruik' termijn is bereikt, sturen we deze sms:
Hallo, dit Prepaid nummer is te lang niet gebruikt. Binnenkort vervallen je nummer en tegoed definitief. Wil je dit niet? Je hebt 30 dagen de tijd om op te waarderen. Alleen na opwaarderen hou je je nummer en tegoed. Succes, Odido

Je zal er dus altijd op tijd van op de hoogte zijn! Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. Ik ben er voor je! 

Bekijk origineel

3 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hallo ​@tacovdveen, van harte welkom op onze Community! Ik snap heel goed dat je je nummer wilt blijven behouden en ik geef je graag meer duidelijkheid hierover! De reden waarom je in je account niet te zien krijgt tot wanneer je tegoed geldig is, heeft te maken met dat er geen geldigheid aan vast zit. Dit is volledig afhankelijk van jezelf. Zo lang je actief gebruik blijft maken van je Prepaid-aansluiting, blijft deze (en ook je tegoed) geldig. Om je PrePaid-aansluiting actief te houden, dien je er minimaal 1x per 6 maanden actief gebruik van te maken. 

Onder actief gebruik verstaan we: 

• Zelf bellen (als het gesprek wordt aangenomen)

• Inspreken voicemail van iemand anders

• Sms'jes versturen

• Tegoed zelf opwaarderen

• Mobiel internetten

• Doorgeschakeld gesprek (alleen als de partij waarnaar is doorgeschakeld het gesprek aanneemt).

Onder geen actief gebruik: 

• Gebeld worden (wel of niet opnemen maakt niet uit)

• Uitgaande gesprekken die niet worden aangenomen

• Eigen voicemail die wordt ingesproken

• Sms'jes ontvangen

• Opwaarderingen door Odido zelf

• Doorgeschakeld gesprek (als de partij waarnaar is doorgeschakeld het gesprek niet aanneemt)

Zo lang je 1 van de bovenstaande handeling 1x per 6 maanden uitvoert, blijf je tegoed gelden. Als je er 6 maanden lang geen actief gebruik van maakt, krijg je van ons altijd nog een maand extra om er alsnog gebruik van te maken. Geen zorgen, je ontvangt altijd meerdere herinneringen van ons. Zie hieronder een overzicht van de sms'jes die we sturen en ook wanneer: 

Een maand voordat de '6 maanden geen gebruik' termijn is bereikt, sturen we deze sms:
Let op! Je hebt deze Prepaid-aansluiting te lang niet gebruikt. Daarom willen we deze over 1 maand opheffen. Je nummer en tegoed vervallen dan. Wil je dit niet? Gebruik dan je tegoed (bel iemand, stuur een sms'je of gebruik mobiel internet) of waardeer je tegoed op. Succes, Odido

Een week voordat de '6 maanden geen gebruik' termijn is bereikt, sturen we deze sms:
Blijf bereikbaar! Gebruik deze Prepaid-aansluiting binnen 7 dagen, want anders vervallen je mobiele nummer en je Prepaid-tegoed. Wil je dit niet? Gebruik dan je tegoed (bel iemand, stuur een sms'je of gebruik mobiel internet) of waardeer je tegoed op. Succes, Odido

Een dag voordat de '6 maanden geen gebruik' termijn is bereikt, sturen we deze sms:
Laatste kans! Gebruik je tegoed of waardeer je tegoed op. Anders blokkeren we binnenkort dit nummer. Na morgen heb je 30 dagen de tijd om op te waarderen. Doe je dit niet? Dan vervallen je mobiele nummer en Prepaid-tegoed definitief. Succes, Odido

Wanneer de '6 maanden geen gebruik' termijn is bereikt, sturen we deze sms:
Hallo, dit Prepaid nummer is te lang niet gebruikt. Binnenkort vervallen je nummer en tegoed definitief. Wil je dit niet? Je hebt 30 dagen de tijd om op te waarderen. Alleen na opwaarderen hou je je nummer en tegoed. Succes, Odido

Je zal er dus altijd op tijd van op de hoogte zijn! Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. Ik ben er voor je! 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 8 mei 2025

Hallo ​@Pharwin van Odido 

Ik waardeer je uitgebreide antwoord. 

Mijn vraag was inderdaad:

"Waarom krijg ik het niet in mijn account te zien"

Jouw onderstaande antwoord klopt echter niet

"De reden waarom je in je account niet te zien krijgt tot wanneer je tegoed geldig is, heeft te maken met dat er geen geldigheid aan vast zit."

Namelijk, er zit wel degelijk geldigheid aan vast; de geldigheid is nl. 6 maand na je laatste tegoed gebruik

​​​​Ik hoop dat jij deze klacht doorstuurt naar Odido. Ik denk dat iedere gebruiker graag deze info erbij krijgt, vandaar deze uitgebreide reply met Screenshots, zodat Odido kan zien dat KPN en Vodafone dezelfde informatie er wel bijzetten, dus meer transparantie

Geen toeval dat KPN, Vodafone het erbij zetten. Zij staan bekend als transparant en klantvriendelijk; ook belangrijk voor Prepaid gebruikers. De Odido app is verder wel klantvriendelijk, maar voor prepaid is dit een blunder. De geldigheidsduur (datum) erbij is essentieel, een deal breaker zogezegd; ik wil mijn nummer nooit verliezen, dus wil ik kunnen zien hoeveel dagen ik nog heb; niet afhankelijk van een SMS zijn; stel dat ik hem net 5 wkn uit heb staan)

De echte reden dat Odido deze info er niet bij zet:

a) Hun programmeur kan dit niet implementeren

b) Odido heft liever weinig gebruikte nummers op

c) Misschien beseft Odido niet dat dit essentieel is

d) ...

Ik gok op b), maar hoop op c)​​​​​​

(ik hoop dat ze deze info er nu toch eens bijzetten. Lijkt mij een hele kleine moeite voor programmeurs)

Onderstaand geef ik 3 Screenshots van Odido, KPN en Vodafone. Alle 3 bedrijven bieden eenzelfde prepaid optie, met dezelfde regels (1x/6mnd tegoed gebruiken). KPN en Vodafone geven het echter WEL weer in hun app, binnen hoeveel dagen je gebruik dient te maken van je SIM nummer

Onderstaand een Screenshot van Odido:

(Odido: ZONDER Datum; essentiële info mist)

Onderstaand een Screenshot van KPN:

(KPN: MET datum: VEEL transparanter, of niet?)

Onderstaand een screenshot van Vodafone:

(Vodafone: MET datum; veel transparanter, of niet?)

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@tacovdveen je hebt zeker een goed punt, dank voor je heldere toelichting! Als dit zo wordt gecommuniceerd bij KPN & Vodafone, dan is dat zeker transparanter. Zij hebben daar wellicht bewust voor gekozen. Wij hebben er voor gekozen om dit alleen te vermelden in de Algemene Voorwaarden. Vandaar dat ik ook vermeld dat er geen geldigheid op je tegoed zit, omdat dit ook niet het geval is. Zo lang je minimaal 1x per 6 maanden actief gebruik maakt van je Prepaid-aansluiting, komt het tegoed ook niet te vervallen. Dit veranderd constant. Het is altijd je eigen verantwoordelijkheid om dit in de gaten te houden. Maar we sturen altijd tegen die tijd meerdere herinneringen, zodat het niet vergeten wordt. Wel zo fijn toch? 

Ik zal je feedback zeker intern doorgeven, want we waarderen het en feedback is altijd welkom. Heb je nog andere wensen of suggesties? Neem dan gerust een kijkje op onze '’Wensen en Suggesties pagina'’. Daar kun je ten alle tijden feedback aan ons doorgeven! 

Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust. Ik ben er voor je!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen