Skip to main content
Beantwoord

Apple Watch Ultra 2 koppelen aan mobiel abonnement


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Het lukt mij niet om de watch te koppelen aan mijn abonnement.

Zodra ik het netwerk wil configureren zegt de app: Oeps, je huidige abonnement kan niet gekoppeld worden aan een Multisim. 

Vervolgens heb ik de servicedesk gebeld. Kreeg een jongedame aan de lijn die 20 minuten heeft gezocht en vervolgens kon melden dat het niet mogelijk is. Ga maar naar de winkel was haar advies.

Wie kan mij helpen!

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Goedemorgen ​@ron273 dank voor het invullen van je profielgegevens! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie al gelijk wat de oorzaak is. Je beschikt namelijk over een oud-Tele2 abonnement. Het is momenteel wegens technische redenen niet mogelijk om een Multisim aan te schaffen in combinatie met een oud-Tele2 abonnement. Ons IT-team is hiervan op de hoogte en ze doen er alles aan om het zo snel mogelijk in orde te maken. Op dit moment is het niet bekend wanneer het wel kan. Ik kan je hier dus geen duidelijkheid over geven, sorry! 

Voor nu mag je er vanuit gaan dat het niet op korte termijn beschikbaar komt. Als ik meer informatie had, had ik het je graag gegeven, maar dit is alles wat er voor mij nu ook beschikbaar is. Op dit moment is de enige manier om Multisim te kunnen gebruiken, wanneer je je abonnement kunt verlengen. Dat kan 4 maanden voor het einde van je contract en ik zie dat je abonnement al verlengbaar is. Op die manier heb je een nieuw Hello-abonnement van Odido en zit je niet meer aan het oud-Tele2 abonnement. Wel kun je het aanschaffen, wanneer je nieuwe abonnement van start is gegaan. 

Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. Ik ben er voor je! 

Bekijk origineel

9 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Ron, van harte welkom op de Community en leuk dat je je Apple Watch i.c.m. Multisim gebruikt! Dit was een bekend probleem en is inmiddels opgelost. Ik plak hieronder de stappen die je kan volgen en hiermee moet het weer werken. Werkt het hierna nog niet? Zet dan je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel. Dan zet ik het graag door naar mijn collega's van de technische afdeling! 😊

Hoi Markus, gaaf dat je een Apple Watch met Multisim gebruikt! Er was een probleem met de Multisim op Apple Watch, maar deze is gelukkig inmiddels verholpen. Het zou nu moeten lukken als je de volgende stappen volgt. Mocht het niet lukken, dan zet ik het graag voor je door naar mijn collega's van de technische afdeling. Voor nu wens ik je nog een heel fijn weekend!

  1. Open de “Watch app” op je iPhone..
  2. Ga naar Mobiel netwerk.
  3. Check of je de melding over een aanbiederupdate ziet. Klik dan op Werk bij.
  4. Klik op de knop Configureer mobiel netwerk.
  5. Log via de “ Watch app” op je iPhone  in op je “Mijn Odido” bestelpagina.
  6. Na inloggen kom je op de Multisim bestelpagina terecht en kan je hier een nieuwe Multisim kopen
  7. Check of je een bevestiging van je bestelling krijgt. Je Apple Watch wordt nu ingesteld.

Over welke Apple Watch beschik je? Is het een Cellular versie? Heb je het modelnummer voor mij? 

Kun je ook alvast het volgende voor me checken: 

  • De Apple Watch moet versie 8.1 of hoger hebben

Controleren: open de Watch app op de iPhone > Algemeen
Watch updaten gaat zo: open de Watch app op de iPhone > mijn Watch > Algemeen > Softwareupdate. Automatische updates moet aan staan.

  • De iPhone moet iOS versie 15.1 of hoger hebben.

De iPhone 6s of hoger is geschikt voor iOS 15.1.

Controleren: open Instellingen > Algemeen > Info
iPhone updaten gaat via Instellingen > Algemeen > Software-update

  • De iPhone moet de juiste aanbieder instellingen hebben. Kort gezegd zorgt dit ervoor dat de Multisim goed werkt.

Controleren: ga naar Instellingen > Algemeen > Info en scroll naar beneden naar Aanbieder. Hier moet staan Odido of T-Mobile NL 48.1 (of een hoger getal)
Staat er een lager getal dan 48.1?   Herstart het toestel, dan komt de vraag met de update aanbiedersinstellingen opnieuw, en werk dan de aanbiedersinstellingen bij. Zie je die vraag niet? Dan moet je de netwerkinstellingen van de iPhone herstellen: Instellilngen >Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 26 maart 2025

Mooi dat iemand vindt dat hierboven het beste antwoord staat, maar dat is het dus niet.

Natuurlijk had ik bovenstaande stappen al een keer uitgevoerd, maar dat werkt dus niet. De exacte melding die ik krijg is:

Oeps, je huidige abonnement kan niet gekoppeld worden aan een Multisim. 

Wat te doen?

Verleng eerst met een abonnement dat Multisim wel ondersteunt. Ga naar <website> of bel naar 0800-7123

Ik heb dus vervolgens gebeld met Odido, waar ik de eerder genoemde jongedame aan de lijn kreeg die vertelde dat ze niets voor mij kan doen. Als ik bovenstaande tekst goed lees blijkt dus dat mijn huidige abonnement geen Multisim ondersteunt. Nu kan ik wel een verlenging aanvragen, maar nergens kan ik vinden of dat abonnement dan wel geschikt is voor Multsim. 

Kortom: ik ben nog niet veel verder.

 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@ron273 ik neem het stokje van mijn collega over! De reactie van mijn collega is geselecteerd als Beste Antwoord, omdat zijn antwoord voor nu de beste reactie is (aangezien er ook geen andere reacties zijn). Mocht er een betere reactie zijn in de tussentijd, dan zal dit uiteraard worden aangepast. We weten op voorhand ook niet wat er al is geprobeerd, vandaar dat mijn collega's de bovenstaande stappen had doorgegeven om te checken waar je tegenaan loopt. Zo kunnen we je nog beter helpen! 

Graag wil ik met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je abonnement en of er geen bijzonderheden te zien zijn. Echter, zie ik in je profiel dat alleen je geboortedatum ontbreekt. Zou je die voor mij kunnen invullen en een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 28 maart 2025

@Pharwin van Odido Profiel is aangepast.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 3767 reacties
  • Antwoord
  • 1 april 2025

Goedemorgen ​@ron273 dank voor het invullen van je profielgegevens! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie al gelijk wat de oorzaak is. Je beschikt namelijk over een oud-Tele2 abonnement. Het is momenteel wegens technische redenen niet mogelijk om een Multisim aan te schaffen in combinatie met een oud-Tele2 abonnement. Ons IT-team is hiervan op de hoogte en ze doen er alles aan om het zo snel mogelijk in orde te maken. Op dit moment is het niet bekend wanneer het wel kan. Ik kan je hier dus geen duidelijkheid over geven, sorry! 

Voor nu mag je er vanuit gaan dat het niet op korte termijn beschikbaar komt. Als ik meer informatie had, had ik het je graag gegeven, maar dit is alles wat er voor mij nu ook beschikbaar is. Op dit moment is de enige manier om Multisim te kunnen gebruiken, wanneer je je abonnement kunt verlengen. Dat kan 4 maanden voor het einde van je contract en ik zie dat je abonnement al verlengbaar is. Op die manier heb je een nieuw Hello-abonnement van Odido en zit je niet meer aan het oud-Tele2 abonnement. Wel kun je het aanschaffen, wanneer je nieuwe abonnement van start is gegaan. 

Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. Ik ben er voor je! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 21 april 2025

Dank.
Nu heb ik zojuist een Hello abonnement afgesloten met eSim, maar nu krijg ik een mail waarin staat dat ik de simkaart binnen een paar dagen via de post zal ontvangen. Heb ik nu toch een gewone simkaart besteld? De mail is daarover niet duidelijk. Daarnaast zie ik in de app dat mijn nieuwe abonnement pas op 19 augustus ingaat. Ik begrijp er niet veel van, anders dat ik voor meer geld en minder Mb’s een nieuw abonnement heb, maar nog steeds geen eSim en hij geeft nog steeds dezelfde foutmelding als ik mijn Apple Watch probeer te koppelen.

Doe ik nou iets fout of klopt er gewoon iets niet?


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@ron273, geen dank! Wat goed dat je een nieuw Odido Hello abonnement bij ons hebt afgesloten, daar zijn we erg blij mee! Multisim is hierbij ook mogelijk, dus dat is fijn. Ik heb je bestelling erbij gepakt en ik zie inderdaad dat je een nieuw abonnement met een eSIM hebt besteld. Echter, zie ik dat je nieuwe abonnement gister van start is gegaan met een fysieke simkaart, waarvan het simkaartnummer eindigt op ***0151. Ben je nog in het bezig van deze fysieke simkaart? Dan kun je hier gebruik van maken! Zo niet, dan zal je moeten wachten totdat de brief met de eSIM binnen is. De QR-code kun je dan scannen, zodat de eSIM gekoppeld staat aan je toestel. Daarna dien je deze alleen nog te activeren. 

Is het inmiddels wel gelukt om een Multisim aan te schaffen? Bij je abonnement zie ik dat de bundel wel op actief staat. Als je bovenstaande stappen doorloopt (van mijn collega Marciano), lukt het dan? Zo niet, dan verneem ik graag wat voor (fout)melding je precies te zien krijgt en op welke manier je dit probeert (app/browser/laptop). 

Ik hoor het graag van je! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 22 april 2025

@Pharwin van Odido. Ik heb het oude Odido abonnement overgezet, dat is dus inderdaad met mijn huidige simkaart. Ik had echter wel aangevinkt dat ik een eSim wilde, dus het is niet helemaal duidelijk hoe dat nu werkt. Moet ik nu alsnog een eSim bestellen of wordt die nog geleverd?

Wat wel is gelukt is het aanschaffen van een Multisim en die installeren op de Apple Watch Ultra. Bellen met de Apple Watch werkt dus nu wel. 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hallo ​@ron273 dank voor de toelichting! Ik zie inderdaad bij je bestelling terug dat je hebt gekozen voor een eSIM. Je gaf aan dat je een mail had ontvangen met dat de eSIM binnen een paar dagen per post bij je wordt bezorgd. Ik vermoed dat je eSIM dus nog wordt geleverd. Daarna kun je de eSIM scannen en activeren. Je kunt er uiteraard ook voor kiezen om gebruik te blijven maken van je fysieke simkaart, het is maar net wat je zelf wilt! 

Fijn dat het gelukt is om een Multisim te bestellen en ook te activeren, daar ben ik erg blij mee! Ik wens je heel veel plezier met je Watch i.c.m. onze Multisim. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen