Al enige tijd ben ik met de klantenservice in gesprek over uitvoering van mijn ODIDO contract welke ik bij Belsimpel heb afgesproken. Naar mijn mening zijn onterecht kosten in rekening gebracht voor bellen vanuit Nederland naar Duitsland. Hierover heb ik diverse malen gebeld, een klachtenbrief opgestuurd (nooit reactie ontvangen) en via het klachtenformulier de klacht ingediend.
ODIDO dreunt elke keer het standaard riedeltje op zonder naar de inhoud van mijn contract te kijk.
De klacht betreft:
Volgens het getekende contract dat ik met Odido ben aangegaan, staat er expliciet vermeld dat ik onbeperkt kan bellen en sms’en binnen de EU. In het contract staat onder andere: “Onbeperkt bellen en sms” hierbij zijn geen beperkende voorwaarden opgenomen en "Wij willen totale duidelijkheid, dus geen kleine lettertjes". Ook in de bijlage "Samenvatting van het contract" wordt het aantal minuten en sms'jes in de EU als onbeperkt aangegeven.
Echter, ik heb gemerkt dat Odido onterecht kosten in rekening brengt voor het bellen en sms'en vanuit Nederland naar andere EU-landen. Nederland valt binnen de EU en vallen dus onder “Onbeperkte bel- en sms” voorwaarden, zoals duidelijk is aangegeven in het contract.
In het contract, onder de sectie “Ondertekening,” is een algemene bepaling opgenomen die verwijst naar tarieven voor bellen naar het buitenland. Deze bepaling heeft echter betrekking op het bellen naar landen buiten de EU en niet voor het bellen en sms'en naar andere EU-landen, want deze kosten vallen contractueel binnen de “Onbeperkte bel en sms”. Gezien de bovengenoemde contractvoorwaarden zou ik geen extra kosten voor bellen en sms'en naar andere EU-landen moeten hebben.
Wie heeft soortgelijke ervaring?
En op welke wijze zou ik binnen ODIDO kunne escaleren waarbij wel inhoudelijk gereageerd wordt op de contractteksten?