Goedemiddag,
vorige week maandag heeft mijn man (geen klant bij jullie zelf, vandaar dat ik deze topic open) contact opgenomen met de incasso afdeling van Odido. Het gaat om een tweetal BKR registraties, welke op zijn naam staan. Dit is echter niet terecht, deze abonnementen zijn afgesloten door iemand anders. Helaas is zijn portemonnee destijds gestolen en met zijn gegevens zijn er een tal van dingen -waaronder een drietal abonnementen- afgesloten waar we nu stap voor stap vanaf komen.
deze twee registraties door Odido bij BKR zijn de laatste twee registraties die er zijn. Gelukkig is de rest van de registraties (o.a. nog een BKR bij Vodafone, zij namen trouwens moeiteloos binnen een dag contact op en de hebben de BKR vanuit hen laten verwijderen) ingetrokken! Alleen Odido lijkt niet in ons te geloven.
we hebben tweemaal alles ingestuurd met alle bewijsstukken erbij, we hebben er 5x achteraan gebeld maar er was niemand die ons verder te woord kon staan, en de nood is hoog. We wachten op een hypotheek en door deze twee laatste registraties lijkt dat niet te lukken.
na al deze telefoontjes en meerdere mails, is er vandaag een reactie gekomen van Odido; als we de kosten betalen (in totaal ong. €1100,-) willen ze uit coulance de servicekosten voor eigen rekening nemen en daarna worden de registraties verwijderd.
Begrijp me niet verkeerd, ik ken alle details van deze zaak en ik snap dat het wat onhandig over kan komen. Maar begrijpen jullie ook dat hij juist slachtoffer is geworden van identiteitsfraude? Het lijkt alsof jullie niet alle informatie hebben gelezen.. Wat heel jammer is na 1,5 week. Nogmaals, al is er maar ruimte voor een gesprek, we zouden graag de situatie verduidelijken. Want hoe het er nu uitziet, hebben de medewerkers van Odido niet dezelfde definitie voor ‘identiteitsfraude’ als wij.
we horen heel, heel graag van jullie.
en als het iets sneller kan dan hoe het nu is gegaan zouden we dat zeer op prijs stellen!
Met vriendelijke groet,
Jos & Dorinda Kwint