Mijn kind kwam 24 juli 2024 bij toeval erachter dat er een abonnement van Odido op haar naam staat die zij nooit heeft afgesloten. Zij ging naar Odido in Almere om haar abonnement te verlengen en daar werd haar verteld dat ze een betalingsachterstand had op haar naam en op nummer 06xxx3101 wat NIET haar telefoonnummer is. Ze heeft ook nooit een 2e aanvraag voor een telefoonnummer gedaan.
Het bleek dat haar naam en adres zijn gebruikt om het abonnement af te sluiten op 1 maart 2023 maar het abonnement stond gekoppeld aan een ander e-mailadres en bankrekeningnummer waarvan zou worden geincasseerd. Sinds een aantal maanden was het niet mogelijk omdat er geen/te weinig geld op de rekening staat. Op het contract met het betreffende telefoonnummer, die de winkelmedewerker in het Odido systeem liet zien, stond EEN PASPOORTNUMMER, MAILADRES EN HANDTEKENING VAN EEN ANDER PERSOON. Maar wel stond haar volledige naam en adres erachter. Hoe kan dit??
Ze heeft toen direct telefonisch contact met Odido opgenomen waarna jullie adviseerde om een proces verbaal te sturen en het zou nummer blokkeren. Zij heeft dezelfde dag dit nog gedaan en verstuurd naar Odido.
Aangezien zij hierna niets meer vernam van Odido, had ze weer telefonisch contact met Odido. Er was niets bekend in het systeem en de dame aan de lijn gaf aan dat alleen het telefoonabonnement opgezegd kon worden als ik een resterend bedrag van €287,32 euro zou worden betaald.
Wederom gaf mijn dochter aan dat het rekeningnummer die gekoppeld is aan het telefoonnummer niet mijn rekeningnummer is en het dus niet zal worden afgeschreven van die rekening. Ze bood zelfs aan om het achterstallige bedrag te betalen als het onterechte abonnement en betaling maar wordt stopgezet.
Nu zijn een paar maanden verder en krijgt ze een brief met een BKR-registratie en dat achterstallige betaling is opgelopen van €431,35 euro.
Uiteraard zijn we hier van geschrokken en is 18-11-2024 nogmaals telefonisch contact opgenomen en heb gesproken met Marwa die haar heel vriendelijk te woord heeft gestaan. Ze gaf aan om nogmaals haar verhaal via de mail uit te leggen en naar incasso@odido.nl te sturen. Dat is op 18-11-2024 gestuurd maar daar is nooit een reactie op ontvangen.
Weer gebeld 03-12-2024 om te vragen hoe het zit.
Pas op 18/12/2024 een brief ontvangen dat het abonnement eindelijk voor het betreffende tel.nummer is stopgezet maar staat wel met grote letters BETAAL VOORDAT WE EEN INCASSOBUREAU INSCHAKELEN'.
Graag willen we dat zo snel mogelijk de BKR-registratie wordt ingetrokken. Het achterstallige bedrag NIET gekoppeld wordt aan haar naam en gegevens en ook niet op haar verhaald mag worden!!!
Ik hoop dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost.