Skip to main content
Beantwoord

Multisim ook te gebruiken op mifi-router?

• 16 oktober 2024
  • 8 reacties
  • 171 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo, ik had even een vraag.

Momenteel heb ik twee afzonderlijke abonnementen bij Odido, één voor mijn mobiel en één voor mijn mifi-router. Deze gebruik ik om thuis om mijn laptop te internetten.

Omdat ik zag dat je via Multisim voor maar €5,- met een extra apparaat van je (mobiele) bundel gebruik kan maken, en ik dacht dat ik hiermee wel wat kosten kon besparen, vroeg ik mij af, kan ik in plaats van een smartwatch het Multisim abonnement ook op/via mijn mifi-router gebruiken?

Ofwel werkt het abonnement ook/valt het ook aan te sluiten op een dergelijk apparaat?

Stel dit zou mogelijk zijn zou het me namelijk een aantrekkelijke optie lijken. Ik heb ergens wel íets kunnen vinden over welke apparaten ermee werken maar dit was mij nog niet helemaal duidelijk.

Bedankt en met vriendelijke groet,

Dominique

Beste antwoord door Waqqas

Hallo @DRDeinum 

Ik lees in de voorwaarden dat de Multisim een digitale simkaart is dus deze zal niet werken met een mifi router.

Bekijk origineel

8 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21701 reacties
  • Antwoord
  • 16 oktober 2024

Hallo @DRDeinum 

Ik lees in de voorwaarden dat de Multisim een digitale simkaart is dus deze zal niet werken met een mifi router.

• Auteur
  • 2 reacties
  • 16 oktober 2024

Hallo @Waqqas, ik heb nog even de voorwaarden gecheckt en je hebt helemaal gelijk ik denk dus inderdaad ook niet dat het kan werken dan

• 2 reacties
  • 27 maart 2025

Dit wil ik ook. Zou het mogelijk zijn om de eSim dan aan mijn telefoon te koppelen en de SIMkaart die nu in mijn telefoon zit in een MiFi te doen? Of werkt dat dan niet?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9322 reacties
  • 27 maart 2025

Nee, als je een esim aanvraagt zal dit de oude fysieke simkaart overschrijven. Die stopt dus met werken. De enigste optie is om je telefoon als wifi hotspot te configureren.  Maar dat is voor een hele dag best een belasting voor je telefoon,  die wordt daar warm van.

• 2 reacties
  • 27 maart 2025

Dat is jammer. Maar Multisim is toch juist om een tweede apparaat te kunnen gebruiken op één abonnement?

• 220 reacties
  • 28 maart 2025

Kan men Odido eSim gebruiken op deze?

Sunhans eSunFi Global eSIM Mi-Fi Router

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9322 reacties
  • 28 maart 2025

De Odido Multisim is voor gebruik op een ewatch. De hoeveelheid data wat hiervoor gebruikt wordt is beperkt en daarom past het in de propositie om data te delen met het hoofdabonnement  

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9322 reacties
  • 28 maart 2025
ccnl schreef:

Kan men Odido eSim gebruiken op deze?

Sunhans eSunFi Global eSIM Mi-Fi Router

Nee, esim is voor Android en Apple telefoons. De esim wordt aangevraagd door de telefoon  

Voor modems/routers zijn Euicc sims, dan wordt een profiel gepushed. Dat zijn vaak platformen voor IOT toepassingen. Dit wordt bij deze mifi router door een platform van die leverancier.  Die levert dan ook de euicc esim profiel.

Je kunt er wel een Odido data only fysieke sim in stoppen. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen