Skip to main content
Beantwoord

Per ongeluk voor eSIM gekozen

  • 8 september 2024
  • 4 reacties
  • 159 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Goedenavond,

Ik ben onlangs met alles overgestapt van KPN naar Odido, zo ook met de telefoon. Ik heb vermoedelijk een 2 jarig (met nummerbehoud) sim only esim abo afgesloten i.p.v. simkaart abo. Nu blijkt dat net deze Samsung telefoon (S20 FE) dit niet ondersteunt. 

Mijn telefoon doet 't nu niet omdat ik het tijdelijke nummer niet kan activeren en ging er eigenlijk vanuit dat ik binnenkort een sms'je krijg op mijn huidige nummer i.p.v. tijdelijke nummer (zo ging dit in het verleden ook) en dan ben ik over naar Odido. Vrees nu dat dit niet het geval is…

Ik weet dat 't mijn fout is, maar wat kan ik nu 't beste doen? Kan de komende week nog wel zonder internet, maar daarna heb ik wel een probleem.

 

Met vriendelijke groet,

 

Beste antwoord door Sam van Odido

Hi, wat leuk dat je naar Odido overgestapt bent, daar zijn we blij mee! Ik zoek graag naar een passende oplossing voor de situatie. Ik ben meteen gaan kijken en zie dat wij jouw abonnement komende maandag gaan omzetten naar Odido. Ik heb niet meer de mogelijkheid om het simkaart type aan te passen in de bestelling, maar ik kan het wel op een andere manier voor je regelen.

Als ik jouw abonnement namelijk nu alvast activeer met het tijdelijke telefoonnummer, dan kan ik een nieuwe fysieke simkaart voor je aanvragen. We zetten je eigen telefoonnummer dan alsnog over op 16 september. De kosten voor je abonnement gaan wel alvast lopen als ik deze vandaag voor je activeer, maar uiteraard ga ik de bundelkosten voor de periode tot 16 september dan vergoeden. Laat je mij weten of je dit een goed idee vindt? Dan ga ik het meteen voor je in orde maken!

Bekijk origineel

4 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21686 reacties
  • 8 september 2024

Hallo @jink199 

Je hoeft voorlopig nog niks met de eSIM te doen, KPN hanteert een maand opzegtermijn dus je kan nog een maand KPN blijven gebruiken. Op de datum waarop het nummer wordt overgezet zal je KPN simkaart stoppen met werken en daarna dien je de Odido simkaart te plaatsen.

Hopelijk kan een moderator de eSIM nog omzetten naar een simkaart dus even afwachten. Zet je klantnummer in je community profiel zodat je sneller geholpen kan worden.


Sam van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Oud-Moderator
  • 292 reacties
  • Antwoord
  • 10 september 2024

Hi, wat leuk dat je naar Odido overgestapt bent, daar zijn we blij mee! Ik zoek graag naar een passende oplossing voor de situatie. Ik ben meteen gaan kijken en zie dat wij jouw abonnement komende maandag gaan omzetten naar Odido. Ik heb niet meer de mogelijkheid om het simkaart type aan te passen in de bestelling, maar ik kan het wel op een andere manier voor je regelen.

Als ik jouw abonnement namelijk nu alvast activeer met het tijdelijke telefoonnummer, dan kan ik een nieuwe fysieke simkaart voor je aanvragen. We zetten je eigen telefoonnummer dan alsnog over op 16 september. De kosten voor je abonnement gaan wel alvast lopen als ik deze vandaag voor je activeer, maar uiteraard ga ik de bundelkosten voor de periode tot 16 september dan vergoeden. Laat je mij weten of je dit een goed idee vindt? Dan ga ik het meteen voor je in orde maken!


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 10 september 2024
Sam van Odido schreef:

Hi, wat leuk dat je naar Odido overgestapt bent, daar zijn we blij mee! Ik zoek graag naar een passende oplossing voor de situatie. Ik ben meteen gaan kijken en zie dat wij jouw abonnement komende maandag gaan omzetten naar Odido. Ik heb niet meer de mogelijkheid om het simkaart type aan te passen in de bestelling, maar ik kan het wel op een andere manier voor je regelen.

Als ik jouw abonnement namelijk nu alvast activeer met het tijdelijke telefoonnummer, dan kan ik een nieuwe fysieke simkaart voor je aanvragen. We zetten je eigen telefoonnummer dan alsnog over op 16 september. De kosten voor je abonnement gaan wel alvast lopen als ik deze vandaag voor je activeer, maar uiteraard ga ik de bundelkosten voor de periode tot 16 september dan vergoeden. Laat je mij weten of je dit een goed idee vindt? Dan ga ik het meteen voor je in orde maken!

Goedenavond Sam,

 

Dit is inmiddels (bijna) opgelost. Heb gebeld en doorverwezen naar een Odido winkel. Volgende week maandag kan ik mijn simkaart ophalen ;) 


Sam van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Oud-Moderator
  • 292 reacties
  • 11 september 2024

Fijn om te lezen dat mijn collega's je in de tussentijd van een oplossing hebben kunnen voorzien! Mocht ik vanuit hier nog iets voor je kunnen betekenen, dan weet je mij te vinden!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen