Skip to main content
Beantwoord

Pin/pukcode kwijt prepaid simkaart

  • 19 juni 2024
  • 8 reacties
  • 238 Bekeken

Hoi! Ik ben op reis en kom binnenkort terug en wil mijn Nederlandse simkaart weer gebruiken. Het is een prepaid simkaart, maar ben mijn pincode en pukcode kwijt. De optie om een livechat met een adviseur te starten op de Odido site werkt niet dus hoop dat jullie me via deze weg kunnen helpen! 
Mijn pin- of puk code opvragen via de gebruikelijke link die je krijgt via de chatbot werkt niet omdat ik geen abonnement heb… 

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hallo @Ninavdakker, wat leuk dat je terugkomt van je reis! Van harte welkom op onze Community! Normaal gesproken kun je de pin- en pukcode opvragen via onze website, maar bij een PrePaid is dit anders en lukt het niet. Geen zorgen, ik kan deze per mail naar je versturen. Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***7065. Ik heb gelijk de pin- en pukcode via mail naar je verstuurd. 

Laat je me even weten of het is gelukt? Ik verneem het graag! 😄

Bekijk origineel

8 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 3767 reacties
  • Antwoord
  • 19 juni 2024

Hallo @Ninavdakker, wat leuk dat je terugkomt van je reis! Van harte welkom op onze Community! Normaal gesproken kun je de pin- en pukcode opvragen via onze website, maar bij een PrePaid is dit anders en lukt het niet. Geen zorgen, ik kan deze per mail naar je versturen. Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***7065. Ik heb gelijk de pin- en pukcode via mail naar je verstuurd. 

Laat je me even weten of het is gelukt? Ik verneem het graag! 😄


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 9 oktober 2024

Hoi Pharwin, kun je voor mij hetzelfde betekenen? Ik heb ook een prepaid nr en wil graag mijn puk code opvragen. Ik weet alleen niet of ik ooit een e-mailadres heb gekoppeld aan mijn nr. Maar misschien kan je het ook per sms toesturen? Ik kan gelukkig nog wel in mijn telefoon.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi @MondoMarketing1, ik heb direct gezocht, maar ik kan je niet vinden op je e-mailadres en het 06-nummer dat je in je profiel hebt gezet bestaat ook niet bij ons. Wil je deze controleren en de juiste invullen? Dan kijk ik graag met je mee! 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8971 reacties
  • 10 oktober 2024

hoi @MondoMarketing1 ,

Heb je met de prepaid simkaart de afgelopen 6 maanden nog wel een uitgaand gesprek gevoerd, een SMS verzonden of mobiele data verbruikt? Dat is nodig om het nummer actief te houden. Na die 6 maanden komt de aansluiting te vervallen.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 10 oktober 2024

Hoi, ik heb het 06 nr net aangepast naar het juiste nr waar het om gaat. Er is voor zover ik weet geen e-mailadres gekoppeld aan dit nummer.

De prepaid simkaart wordt actief/recent gebruikt.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi @MondoMarketing1, bedankt voor het invullen van het juiste 06-nummer! Er staan een adres, geboortedatum en e-mailadres aan gekoppeld. Ik mag de pukcode alleen per mail sturen naar het e-mailadres dat gekoppeld staat. Om dit te doen moet ik eerst een ID-check doen. Stuur je mij een privébericht met de juiste postcode, huisnummer, e-mailadres en geboortedatum? Als je al deze correcte gegevens naar me stuurt, mag ik de pukcode naar je mailen. Ik zie je berichtje graag tegemoet!


Ik zit momenteel in een verhuizing. Voorheen een vaste lijn, maar die is opgezegd. Mijn mobiel (prepaid) is de enige manier om te bellen. Echer is onlangs de accu volledig leeg gelopen en weet mijn pin code niet meer. Mijn puk code ligt in de opslag bij de verhuizer. Ik wil overstappen naar een abonnement bij kpn met nummerbehoud, maar dat kan alleen als ik een bevestigingscode in een SMS bevestig. Daarvoor moet ik in mijn telefoon kunnen. Hoe kom ik in mijn telefoon?


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Frans van den Heuvel, van harte welkom op onze Community! Wat leuk dat je aan het verhuizen bent, gefeliciteerd met je nieuwe woning! Hopelijk zal alles goed verlopen. Ik snap heel goed dat je je telefoon weer in wilt kunnen en ik geef je graag meer duidelijkheid hierover. De PUK-code kan je terugvinden op het kaartje waar de simkaart in zat. Heb je deze niet meer? Dan kun je het altijd inzien in je Mijn Odido account. Als het niet lukt om in te loggen, kun je het ook heel gemakkelijk per mail aanvragen via onze website. Je ontvangt dan vaak binnen een uur de mail met je PUK-code (check voor de zekerheid ook je ongewenste mail/spambox). 

Als dat niet lukt, kan ik het eventueel voor je opvragen en versturen naar je e-mailadres. Echter, in je profiel zie ik alleen dat je postcode + huisnummer niet overeenkomt met wat er onder je nummer in ons systeem bekend is. Kun je de juiste gegevens invullen in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan ga ik daarna direct voor je aan de slag! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen