Skip to main content
Beantwoord

Geen SIM na SMS nummerbehoud

  • 15 december 2023
  • 4 reacties
  • 77 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik ben overgestapt van Odido privé naar Odido zakelijk, daarvoor heb ik een nieuwe SIM gehad een tijd geleden voor nummerbehoud.  

Deze ochtend  kreeg ik een SMS om de nieuwe SIM te plaatsen zodra er geen bereik meer is. Dit gelijk gedaan nadat er stond “Alleen oproepen”. De nieuwe SIM er in gedaan maar de telefoon geeft aan: Geen SIM - Alleen noodoproepen

Nu weet ik niet of ik nog moet wachten tot dit wordt geactiveerd door Odido maar het lijkt me dat de SIM met tijdelijk nummer wel herkend moet worden door de telefoon om geactiveerd te kunnen worden. 

Is dit correct met betrekking tot nummerbehoud dat de nieuwe SIM niet herkend wordt of is de SIM “kapot” is. 

Ik stel de vraag hier maar want bellen en die chatbot zijn geen optie. 

Ik hoor het graag! 

Beste antwoord door SjoerdvM

Opgelost! SIM kaart was kapot. Is vervangen in de winkel. 

Bekijk origineel

4 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21693 reacties
  • 15 december 2023

Hallo @SjoerdvM 

Je moet wel wachten totdat je oude sim geen bereik meer heeft, dit is een community voor particuliere klanten. Zakelijke klanten kunnen voor vragen contact opnemen met de zakelijke klantenservice op telefoonnummer 0800 7112.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 15 december 2023

De oude SIM had ook geen bereik meer, die gaf aan dat alleen noodoproepen nog mogelijk waren en bellen lukte niet. Daarna heb ik de nieuwe SIM geplaatst. Ik denk dat het niet uitmaakt of het naar een zakelijk account is, mijn vraag is of het klopt dat de nieuwe SIM niet herkend wordt door de telefoon tijdens het proces van nummerbehoud. 

De oude SIM wordt namelijk nog wel herkend en gevraagd om de pincode. 

Bellen gaat niet naar de klantenservice he.. 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 15 december 2023

Opgelost! SIM kaart was kapot. Is vervangen in de winkel. 


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Sjoerd, superfijn dat het inmiddels is opgelost en dat je je simkaart kon vervangen in een van onze shops! Bedankt voor het laten weten en voor nu wens ik je nog een hele fijne zondag! 😊


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen