Skip to main content
Beantwoord

Weinig bereik, lage internet snelheid

Beste Odido,

Sinds vrijdag 27 juni ben ik klant geworden. Jullie hebben mijn nummer geporteerd vanuit de KPN. Allemaal prima. Maar mijn snelheid is 10Mb/s down en 1Mb/s up. Mijn verbinding geeft 1 of 2 streepjes aan van de 4. 

Voorheen haalde ik veel hogere snelheden via de KPN. Een vriend van mij haalde met Odido ook hogere snelheden op mijn adres dan ik nu haal (dat hadden we getest voordat ik overstapte op Odido). Nu woon ik in een dorp nabij Groningen. Maar ook in Groningen en andere plaatsen daaromheen is mijn verbinding zo slecht.

Ik heb een iPhone 13 Pro. Ik heb VoWiFi uitgezet. Ik heb mijn telefoon meerdere malen opnieuw opgestart. Bij Settings > General > About heb ik de netwerk instellingen aangepast/geaccepteerd. Ik heb maar 1 eSim actief, die van Odido. 

Het gekke is, ik kan wel YouTube kijken op lage kwaliteit, maar na veel internetverkeer is er ook nog 0MB van mijn bundel afgegaan.

Kan het zijn dat jullie nog iets moeten doen in de provisioning van mijn abonnement? Of is dit nog vanwege die algemene storing van vorige week (dat werd door de telefonische klantenservice gezegd)? Of ben ik fucked en zit in voor 2 jaar vast aan een abonnement met een internetsnelheid uit het stenen tijdperk? Als reference, ik kan niet eens werken als ik dat via mijn telefoon-hotspot doe… zo slecht is de verbinding.

Met vriendelijke groet

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hallo ​@KenJones, dank voor de toelichting en het invullen van je profielgegevens! Ik heb gelijk een kijkje genomen op onze dekkingskaart en ik zie geen storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt, waardoor je dit ervaart. Had je na het resetten van de netwerkinstellingen je toestel ook opnieuw opgestart? Het zou eventueel ook aan je simkaart kunnen liggen. Is het mogelijk dat je een kruistest uitvoert? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt.

Ik hoor het graag van je! 

Bekijk origineel

5 reacties

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 1 juli 2025

Nog een aanvulling hierop. Als er iets is wat me nog zou kunnen helpen qua instellingen op mijn telefoon, dan hou ik me aanbevolen. Daarnaast is het probleem helaas nog steeds niet opgelost. Als het wel door de algemene storing komt, is dan ook zicht op wanneer Odido denkt dat opgelost te hebben?

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@KenJones, van harte welkom op onze community! Wat leuk dat je bij ons klant bent geworden, we heten je ook van harte welkom bij ons Odido familie! We zijn blij om je bij ons te hebben. Wel zo fijn als je optimaal kunt genieten van ons supersnelle netwerk, laten we samen naar een oplossing kijken. Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een iPhone doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Graag kijk ik met je mee of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je abonnement. Kun je alleen nog je telefoonnummer, postcode + huisnummer invullen in je profiel? Geef mij een seintje in dit topic wanneer je dit hebt gedaan. Kijk ik daarna meteen met je mee!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 2 juli 2025

Hoi Pharwin, mijn software is up to date iOS 18.5. Ik heb de netwerkinstellingen opnieuw ingesteld. En mijn gegevens in m’n profiel geüpdatet. 

Speedtest geeft nu 21,7Mbps down. 0,56Mbps up. 13,6% Packet loss. Download ping 986ms en upload ping 2124ms. 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hallo ​@KenJones, dank voor de toelichting en het invullen van je profielgegevens! Ik heb gelijk een kijkje genomen op onze dekkingskaart en ik zie geen storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt, waardoor je dit ervaart. Had je na het resetten van de netwerkinstellingen je toestel ook opnieuw opgestart? Het zou eventueel ook aan je simkaart kunnen liggen. Is het mogelijk dat je een kruistest uitvoert? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt.

Ik hoor het graag van je! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 3 juli 2025

Ja, ik heb mijn toestel ook opnieuw opgestart. Daarnaast heb ik een eSIM, dus ik kan die niet zo in een ander toestel stoppen (of is daar wel een mogelijkheid toe?). 

Zojuist op mijn werk, in de stad Groningen getest en daar was de verbinding wel goed. Dus het ligt waarschijnlijk toch aan de locatie, Peize? Als dat zo is dan baal ik hier wel van. Want ik gebruik m’n telefoon weleens als hotspot als ik in de tuin zit te werken, buiten ga ik geen mesh router neerzetten. En de hotspot werkt nu niet met de slechte verbinding. 

Ik hoop dat er technisch toch nog een oplossing mogelijk is. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen