Skip to main content
Beantwoord

XL reispas, XL6 en XLP1. Geen netwerk en dubbele kosten.


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Hallo Odido,

Ik heb onlangs geprobeerd een Reispas XL aan te schaffen voor mijn vakantie in Canada, maar er lijkt iets mis te zijn gegaan. Ik zie nu twee verschillende reispassen op mijn account: XL6 en XLP1, waarvoor ik ook twee keer moet betalen. Helaas lukt het me niet om één van deze passen te activeren, en bovendien klopt de startdatum niet.

Er staat dat de passen geldig zijn van 5 juni tot 4 juli, maar ik ben pas op 11 juli terug in Nederland. Daardoor heb ik er op deze manier weinig aan.

Zouden jullie kunnen aanpassen dat de juiste pas met de juiste data geactiveerd kan worden (met de startdatum van vandaag, 26-06-2025)? Ook zou ik graag de andere passen laten verwijderen en de dubbele betaling teruggestort krijgen als dat kan

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,

Jenny

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hoi ​@jnn.sn, ik ben er zeker nog! Was aan het genieten van een welverdiende weekend. Houd wel rekening met een verwerkingstijd van 24 - 48 uur via deze weg. Dit staat ook in onze huisregels vermeld. We helpen iedereen die op volgorde binnenkomt, dat is wel zo eerlijk en kunnen we iedereen zo goed mogelijk verder helpen. Ik heb meteen gekeken in je account en ik zie dat ik momenteel niet de juiste pas kan activeren, omdat er in je MijnOdido account wordt laten zien dat je nog in Nederland bent. Er loopt momenteel een klein technisch issue, waarbij het overzicht dus niet wordt bijgewerkt. Excuses voor het ongemak! Ons IT-team is hiervan op de hoogte en doet er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen. Ik zie dat je wel de juiste pas hebt aangeschaft, maar deze is alleen niet actief. Dat komt dus omdat je account nog '’denkt'’ dat je in Nederland bent en dat het overzicht niet wordt bijgewerkt. Ik kan daarom ook geen nieuwe juiste pas voor je activeren, sorry! Is het mogelijk dat je tijdelijk op een andere manier bereikbaar bent? Bijvoorbeeld door een lokale simkaart te kopen? De kosten zal ik uiteraard voor je vergoeden. Sorry dat ik nu geen ander antwoord voor je heb. We zullen moeten wachten totdat het technisch issue is opgelost. Wanneer dit precies zal zijn, durf ik ook niet te zeggen. 

Voor nu heb ik alvast de pas (waar je niks aan hebt) vergoedt middels een creditnota van € 30,00. Dit bedrag zal in mindering worden gebracht op je eerstvolgende factuur. Ik heb je ook hierover een bevestiging verstuurd! Wat betreft de andere pas: het zou kunnen dat ze het heel snel oplossen, waarna de pas automatisch wordt geactiveerd. Dit wil ik het liefst eerst afwachten. Mocht blijken dat je ook geen gebruik hebt kunnen maken van de andere pas, zal ik uiteraard ook die kosten voor je vergoeden. 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust. Ik ben er voor je! 

Bekijk origineel

6 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@jnn.sn, van harte welkom op onze community! Wat heerlijk dat je in Canada bent, heb je het naar je zin daar? Ik snap heel goed dat dit vragen oproept en dat je gebruik wilt maken van internet met de juiste pas. Laten we samen naar een oplossing kijken! Ik zie dat je netjes je profielgegevens hebt ingevuld en dat alles overeenkomt, dank! Ik heb meteen gekeken in je account en ik zie dat ik via een browser te zien krijg dat je nog in Nederland bent. Ik vermoed dat het daarom ook misgaat. Kun je je simkaart eruit halen en deze opnieuw in je toestel plaatsen en daarna ook opnieuw opstarten? 

Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden.

Geef je me een seintje wanneer je dit hebt gedaan? Dan kijk ik daarna met je mee en ook naar de pas waarvan je geen gebruik hebt kunnen maken. Wanneer het volledig duidelijk is wat er is gebeurd, kan ik een passende vergoeding voor je in gang zetten. Komt helemaal goed! 

 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 27 juni 2025

Hallo Pharwin,

 

Dank je wel voor je reactie. Ik heb inmiddels alle stappen gevolgd, maar het probleem is helaas nog steeds niet opgelost. Mijn passen werken nog steeds niet.

 

Bij aankomst in Canada heb ik wel SMS’jes van Odido ontvangen waarin stond dat ik in Canada was aangekomen. Ook zie ik onder “Mobiele diensten” > “Netwerkselectie” dat er meerdere Canadese netwerken worden weergegeven. Ik bevind me dus zeker niet meer in Nederland.

 

Zou je kunnen controleren of de juiste pas geactiveerd kan worden? En is het eventueel mogelijk om de kosten achteraf te verrekenen?

 

Alvast bedankt voor je hulp.

 

Groeten,

Jenny


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 29 juni 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hoi ​@jnn.sn, van harte welkom op onze community! Wat heerlijk dat je in Canada bent, heb je het naar je zin daar? Ik snap heel goed dat dit vragen oproept en dat je gebruik wilt maken van internet met de juiste pas. Laten we samen naar een oplossing kijken! Ik zie dat je netjes je profielgegevens hebt ingevuld en dat alles overeenkomt, dank! Ik heb meteen gekeken in je account en ik zie dat ik via een browser te zien krijg dat je nog in Nederland bent. Ik vermoed dat het daarom ook misgaat. Kun je je simkaart eruit halen en deze opnieuw in je toestel plaatsen en daarna ook opnieuw opstarten? 

Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden.

Geef je me een seintje wanneer je dit hebt gedaan? Dan kijk ik daarna met je mee en ook naar de pas waarvan je geen gebruik hebt kunnen maken. Wanneer het volledig duidelijk is wat er is gebeurd, kan ik een passende vergoeding voor je in gang zetten. Komt helemaal goed! 

 

Hi Pharwin,

 

Ben je daar nog? Zie mijn eerdere reactie. Zou je me kunnen helpen?

 

Groeten,

 

Jenny


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 4383 reacties
  • Antwoord
  • 30 juni 2025

Hoi ​@jnn.sn, ik ben er zeker nog! Was aan het genieten van een welverdiende weekend. Houd wel rekening met een verwerkingstijd van 24 - 48 uur via deze weg. Dit staat ook in onze huisregels vermeld. We helpen iedereen die op volgorde binnenkomt, dat is wel zo eerlijk en kunnen we iedereen zo goed mogelijk verder helpen. Ik heb meteen gekeken in je account en ik zie dat ik momenteel niet de juiste pas kan activeren, omdat er in je MijnOdido account wordt laten zien dat je nog in Nederland bent. Er loopt momenteel een klein technisch issue, waarbij het overzicht dus niet wordt bijgewerkt. Excuses voor het ongemak! Ons IT-team is hiervan op de hoogte en doet er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen. Ik zie dat je wel de juiste pas hebt aangeschaft, maar deze is alleen niet actief. Dat komt dus omdat je account nog '’denkt'’ dat je in Nederland bent en dat het overzicht niet wordt bijgewerkt. Ik kan daarom ook geen nieuwe juiste pas voor je activeren, sorry! Is het mogelijk dat je tijdelijk op een andere manier bereikbaar bent? Bijvoorbeeld door een lokale simkaart te kopen? De kosten zal ik uiteraard voor je vergoeden. Sorry dat ik nu geen ander antwoord voor je heb. We zullen moeten wachten totdat het technisch issue is opgelost. Wanneer dit precies zal zijn, durf ik ook niet te zeggen. 

Voor nu heb ik alvast de pas (waar je niks aan hebt) vergoedt middels een creditnota van € 30,00. Dit bedrag zal in mindering worden gebracht op je eerstvolgende factuur. Ik heb je ook hierover een bevestiging verstuurd! Wat betreft de andere pas: het zou kunnen dat ze het heel snel oplossen, waarna de pas automatisch wordt geactiveerd. Dit wil ik het liefst eerst afwachten. Mocht blijken dat je ook geen gebruik hebt kunnen maken van de andere pas, zal ik uiteraard ook die kosten voor je vergoeden. 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust. Ik ben er voor je! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 30 juni 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hoi ​@jnn.sn, ik ben er zeker nog! Was aan het genieten van een welverdiende weekend. Houd wel rekening met een verwerkingstijd van 24 - 48 uur via deze weg. Dit staat ook in onze huisregels vermeld. We helpen iedereen die op volgorde binnenkomt, dat is wel zo eerlijk en kunnen we iedereen zo goed mogelijk verder helpen. Ik heb meteen gekeken in je account en ik zie dat ik momenteel niet de juiste pas kan activeren, omdat er in je MijnOdido account wordt laten zien dat je nog in Nederland bent. Er loopt momenteel een klein technisch issue, waarbij het overzicht dus niet wordt bijgewerkt. Excuses voor het ongemak! Ons IT-team is hiervan op de hoogte en doet er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen. Ik zie dat je wel de juiste pas hebt aangeschaft, maar deze is alleen niet actief. Dat komt dus omdat je account nog '’denkt'’ dat je in Nederland bent en dat het overzicht niet wordt bijgewerkt. Ik kan daarom ook geen nieuwe juiste pas voor je activeren, sorry! Is het mogelijk dat je tijdelijk op een andere manier bereikbaar bent? Bijvoorbeeld door een lokale simkaart te kopen? De kosten zal ik uiteraard voor je vergoeden. Sorry dat ik nu geen ander antwoord voor je heb. We zullen moeten wachten totdat het technisch issue is opgelost. Wanneer dit precies zal zijn, durf ik ook niet te zeggen. 

Voor nu heb ik alvast de pas (waar je niks aan hebt) vergoedt middels een creditnota van € 30,00. Dit bedrag zal in mindering worden gebracht op je eerstvolgende factuur. Ik heb je ook hierover een bevestiging verstuurd! Wat betreft de andere pas: het zou kunnen dat ze het heel snel oplossen, waarna de pas automatisch wordt geactiveerd. Dit wil ik het liefst eerst afwachten. Mocht blijken dat je ook geen gebruik hebt kunnen maken van de andere pas, zal ik uiteraard ook die kosten voor je vergoeden. 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust. Ik ben er voor je! 

 

Hi Pharwin,

 

Het was absoluut niet mijn bedoeling om druk te zetten — ik had eerlijk gezegd niet door dat het weekend was, omdat ik momenteel op vakantie ben. Bedankt dat je alvast één van de passen hebt kunnen crediteren.

 

Ik blijf nog tot 11 juli in Canada. Als het probleem de komende dagen niet wordt opgelost, lijkt het me het beste om ook die andere pas te annuleren. Ik had een maandpas aangeschaft, maar heb daar tot nu toe helaas geen gebruik van kunnen maken. Een nieuwe pas voor slechts 7 dagen aanschaffen voelt dan niet logisch of nodig.

 

Voor nu wacht ik het nog even af.

 

Groeten,

Jenny


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@jnn.sn snap ik heel goed, geen probleem! Superbedankt voor je geduld en mijn oprechte excuses voor het ongemak. Ik hoop dat ze het snel oplossen, zodat je er alsnog gebruik van kan maken. Anders zal ik sowieso de kosten voor je vergoeden, komt helemaal goed! 

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen