Skip to main content
Beantwoord

Problemen activering Facetime en iMessage

Recent heb ik een andere telefoon gekocht, daarop heb ik de e-sim overgezet. Vanuit Openbank hoor ik een bevestigingscode te krijgen per sms, deze komt niet aan. Vandaag heb ik contact gehad met Odido over dit probleem en is er een soort reset uitgevoerd op de sim. Sinds deze tijd blijft bij het gedeelte van Facetime en iMessage activering iets draaien zonder een vinkje. De smsjes van openbank maakt me nu niks meer uit aangezien er nu nog meer niet werkt.

Wat ik zelf heb gedaan: zakelijke SIM uitgezet en uit het toestel gehaald. Nieuwe persoonlijke e-sim aangevraagd, oude verwijdert, toestel opnieuw gestart, e-sim toevoegen. Zonder resultaat. Vanmiddag de activering aangezet rond 15:40, facetime kan ik inmiddels starten maar het bolletje staat nog steeds te draaien in de instellingen. Inmiddels is het 22:30 en nog steeds niks. Mijn zakelijke sim is ook van odido, deze heb ik net terug gezet en op wonderbaarlijke wijze blijft deze nu ook ineens hangen terwijl dit vanmiddag werkte. Die simkaart is niks aan gereset verder aangezien ik dit niet zelf kan dat loopt via werk. Nou maakt die zakelijke sim me geen reet uit maar die persoonlijke wil ik wel werkend hebben.

Waar komt dit ineens vandaan en hoe kan het opgelost worden?

Beste antwoord door Marciano van Odido

Goedemorgen allemaal, ik hoop dat jullie een goed weekend hebben gehad. We werken er momenteel nog hard aan om iMessage en Facetime weer voor iedereen werkend te krijgen. We verwachten dit vandaag of morgen op te lossen. Zodra ik meer duidelijkheid heb, zal ik dit in onderstaand topic laten weten. Excuses voor het ongemak.

Bekijk origineel

36 reacties

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 19 juni 2025

Dit is het andere scherm wat blijft hangen, even opnieuw aangezien de afscherming niet opgeslagen was.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@MitchelvB, ik geef je graag meer duidelijkheid hierover! De sms'jes die vanuit Openbank worden verstuurd komen niet altijd aan. Dit is een bekend issue, waarvan de oorzaak ook nog niet geheel duidelijk is. Zie het onderstaande topic: 

Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Graag kijk ik met je mee of alles bij je abonnement goed staat ingesteld. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

pklijzing
  • is een King Poster
  • 33 reacties
  • 25 juni 2025

Hier sinds vanmiddag na de storing hetzelfde probleem.

Telefoonnummer (e-sim) werkt niet met iMessage en Facetime, bij proberen te activeren blijft de cirkel voor het telefoonnummer draaien en uiteindelijk melding dat er een probleem is met verificatie.

Alles al geprobeerd: opnieuw opstarten, uitloggen en opnieuw opstarten, gegevens verwijderen en opnieuw inloggen. Alle mailadressen werken behalve het telefoonnummer.

Het heeft vlekkeloos gewerkt tot aan de storing van vandaag.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 25 juni 2025
pklijzing schreef:

Telefoonnummer (e-sim) werkt niet met iMessage en Facetime, bij proberen te activeren blijft de cirkel voor het telefoonnummer draaien en uiteindelijk melding dat er een probleem is met verificatie.

Alles al geprobeerd: opnieuw opstarten, uitloggen en opnieuw opstarten, gegevens verwijderen en opnieuw inloggen. Alle mailadressen werken behalve het telefoonnummer.

Ik ervaar hetzelfde probleem als wat pklijzing omschrijft. Sinds de storing van vandaag. Twee andere Odido abbo’s in het huishouden hebben dit probleem niet. Geen verschil in settings.

iMessage-activering

Fout tijdens activeren. Probeer het opnieuw.

pklijzing
  • is een King Poster
  • 33 reacties
  • 25 juni 2025
vdvm schreef:

Ik ervaar hetzelfde probleem als wat pklijzing omschrijft. Sinds de storing van vandaag. Twee andere Odido abbo’s in het huishouden hebben dit probleem niet. Geen verschil in settings.

Heeft het toestel dat wel hetzelfde probleem heeft een e-sim?

Ik heb namelijk een andere iPhone met Odido abonnement en een fysieke sim en daar speelt het probleem ook niet, alleen op het toestel met e-sim.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 25 juni 2025
pklijzing schreef:
vdvm schreef:

Ik heb namelijk een andere iPhone met Odido abonnement en een fysieke sim en daar speelt het probleem ook niet, alleen op het toestel met e-sim.

E-sim inderdaad. De 2 andere abbo’s fysieke sim.

pklijzing
  • is een King Poster
  • 33 reacties
  • 25 juni 2025

Dan zit daar waarschijnlijk het probleem, bij de e-sim.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 25 juni 2025
pklijzing schreef:

Dan zit daar waarschijnlijk het probleem, bij de e-sim.

Nieuwe e-sim geinstalleerd. Lost het helaas niet op.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 25 juni 2025

I am also having this problem (e-sim). No solution yet huh?

• 14 reacties
  • 25 juni 2025
pklijzing schreef:

Ik dacht serieus dat ik gehackt was of iets dergelijks, maar ik heb dit dus ook sinds de storing!

Krijg ook de hele tijd meldingen met de vraag of ik iCloud wil aanzetten, evenals FaceTime/iMessage. Bij Settings zie ik inderdaad dat mijn nummer niet gebruikt kan worden voor iMessage en FaceTime.

Ontzettend irritant :(

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 25 juni 2025

Al van alles geprobeerd, ik heb er van het weekend niet meer naar gekeken en maandag zag ik dat er weer vinkjes stonden. Na de storing van vanmiddag zijn we weer terug bij af, ik wacht het wel weer af tot het zichzelf weer activeert. Word wel behoorlijk gek inderdaad van de melding continu over het activeren en inschakelen.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 25 juni 2025
vdvm schreef:
pklijzing schreef:
vdvm schreef:

E-sim inderdaad. De 2 andere abbo’s fysieke sim.

Dit vind ik wel interessant, ik gebruik ook e-sim. Al zolang het beschikbaar is privé en sinds kort ook zakelijk. Vorige week had ik nog een fysieke zakelijke sim waar de activering wel werkte. Heb net even gekeken en inderdaad nu ook nog het probleem met de zakelijke e-sim. Lijkt mij wel een puntje om te onderzoeken Odido!

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 25 juni 2025

Hi,

Hier ook niet meer mogelijk om iMessage en FaceTime te activeren. Bij mij gaat het om een fysieke sim. Hiernaast ook een Vodafone e-sim (zakelijk), daar is activeren geen probleem. Op dit moment dus ook geen iMessage via multisim op de Apple Watch. Alle mogelijke opties al geprobeerd incl reset netwerkinstellingen. Lijkt er steeds meer op dat meer mensen er last van hebben dus. 

• 1 reactie
  • 26 juni 2025

Hier ook het zelfde probleem. Ook blijf ik telkens een “Gebruik iCloud” pop-up krijgen met informatie over de netwerkaanbieder. Zeer frustrerend dat ik al bijna 24 uur niet bereikbaar ben op iMessage en FaceTime. Mijn partner heeft ook een iPhone met Odido, en ervaart exact het zelfde. Heeft iemand al meer succes met het herstellen? Ook ik heb inmiddels àlles geprobeerd. 

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 26 juni 2025

Ook hier precies hetzelfde. Fysieke SIM en niet mogelijk om iMessage of Facetime te activeren. Omdat ik kennelijk niet de enige ben, ga ik er vanuit dat dit nog een staartje van de storing gisteren is en wacht maar ff rustig af….

pklijzing
  • is een King Poster
  • 33 reacties
  • 26 juni 2025

Hier werkt het inmiddels weer, blijkbaar duurt het een tijd om het nummer te activeren bij iMessage en Facetime.

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 26 juni 2025

Grrrrr, hier ook hetzelfde probleem. Van alles geprobeerd maar moet denk dus geduld hebben ​@pklijzing deed hij het ineens vanzelf weer??

pklijzing
  • is een King Poster
  • 33 reacties
  • 26 juni 2025
CMaduro schreef:

Grrrrr, hier ook hetzelfde probleem. Van alles geprobeerd maar moet denk dus geduld hebben ​@pklijzing deed hij het ineens vanzelf weer??

Ja, gisteren bleef het cirkeltje ronddraaien bij mijn telefoonnummer nadat ik van alles had geprobeerd en vanmorgen stond er een vinkje bij mijn telefoonnummer zonder dat ik er iets voor heb moeten doen..

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 26 juni 2025

Hier nog steeds niet… We wachten af.

• 1 reactie
  • 26 juni 2025

Ik ben sinds maandag Odido klant (3 dagen terug) en heb exact hetzelfde probleem.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 26 juni 2025

Hier nog steeds niks. Dit wordt toch wel ernstig zo

• 1 reactie
  • 27 juni 2025

Ik loop hier nu sinds gisterenochtend tegenaan. Aangezien ik deze diensten wel regelmatig gebruik is dit erg vervelend. Ik probeer net contact op te nemen met de klantenservice maar zonder succes. Ik heb al van alles geprobeerd om het zelf op te lossen. Is er hier iemand van Odido of iemand van hier die mij kan helpen om dit op te lossen?

• 1 reactie
  • 27 juni 2025

@Pharwin van Odido tijdens de storing van 25-6 is mijn telefoonnummer van een andere provide overgezet naar Odido. Sindsdien ben ik via 4 of 5G niet bereikbaar voor FaceTime op mijn 06-nummer, ook niet nadat ik mijn  netwerkinstellingen in iOS hersteld heb. 

Hoor graag of je hier een oplossing voor hebt.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen allemaal, ik hoop dat jullie een goed weekend hebben gehad. We werken er momenteel nog hard aan om iMessage en Facetime weer voor iedereen werkend te krijgen. We verwachten dit vandaag of morgen op te lossen. Zodra ik meer duidelijkheid heb, zal ik dit in onderstaand topic laten weten. Excuses voor het ongemak.

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 5 juli 2025

Paar dagen goed gegaan… nu weer hetzelfde probleem. Alles weer doorlopen (reset netwerkinstellingen) en wederom geen iMessage en FaceTime wegens niet kunnen activeren…

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen