Skip to main content
Beantwoord

eSim Activeren niet aanwezig in Odido App/Site

Heb een eSim aangevraagd bij mijn contractverlenging.
Via de mail die bij de nieuwe telefoon zit heb ik de QR code gescanned en de eSim toegevoegd.

Nu wil ik deze activeren, maar de optie om te activeren mist in de Odido App en Website.

Dit komt vrijwel exact overeen met:
https://community.odido.nl/mijn-odido-565/esim-activeren-in-mijn-odido-niet-mogelijk-371131

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hi ​@ERedbeard, dank voor het invullen van je profielgegevens! Ik heb meteen gekeken en ik zie inderdaad dat je oude simkaart nog gekoppeld en op actief staat. Wel zie ik in mijn systeem dat je eSIM klaarstaat voor activatie. Ik krijg inderdaad de optie ook niet te zien in je Mijn Odido account, dat is wel gek. Geen zorgen, ik kan je helpen met de activatie. Als je de QR-code al hebt gescand, staat de eSIM gekoppeld in je toestel en dient deze alleen nog geactiveerd te worden. 

Voordat ik verder kan gaan met het activeren, moet ik eerst nog een extra check doen. Ik heb zojuist een verificatiecode per sms naar je nummer verstuurd. Kun je die met mij delen? Dan kan ik de eSIM voor je activeren! 

Bekijk origineel

9 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8085 reacties
  • 14 juni 2025

Hallo ​@ERedbeard Ga morgen even langs een shop en neem je ID mee! 
https://www.odido.nl/winkels

Succes!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 14 juni 2025
Cristien schreef:

Hallo ​@ERedbeard Ga morgen even langs een shop en neem je ID mee! 
https://www.odido.nl/winkels

Succes!

Heb er verder geen haast bij, oude sim werkt nog gewoon in de telefoon.

Winkels zijn morgen ook niet open verder zo te zien.

In de post waar ik naar refereer werdt het wel online opgelost. Dat zou wel zo fijn zijn.
Heb zojuist ook mijn profiel voor zover ik weet ingevuld.

Maar ik kan wel eens kijken of ik er volgende week tijd voor heb als het echt niet anders kan.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8085 reacties
  • 14 juni 2025

@ERedbeard  Ik ben zo gewend dat bij ons de winkels ook op zondag open zijn dat ik even vergeet dat dat niet overal het geval is.

De moderators helpen op volgorde van binnenkomst berichten, gelukkig heb je nog even tijd! 👍
Fijn weekend! 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@ERedbeard, van harte welkom op onze community! Wat leuk dat je bij ons hebt verlengd, daar zijn we erg blij mee. Wel zo fijn als je nieuwe eSIM ook geactiveerd kan worden, laten we samen naar een oplossing kijken. Als je de optie in de app en op de website niet te zien krijgt, zal er vermoedelijk is mis zijn gegaan met de koppeling. Ik wil dit graag tot de bodem voor je uitzoeken! Werkt je oude simkaart nog? Dan kan ik je ook helpen met het activeren. 

Ik mis alleen nog je geboortedatum in je profiel. Zou je die voor mij kunnen invullen en een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna meteen met je meekijken! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 18 juni 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hoi ​@ERedbeard, van harte welkom op onze community! Wat leuk dat je bij ons hebt verlengd, daar zijn we erg blij mee. Wel zo fijn als je nieuwe eSIM ook geactiveerd kan worden, laten we samen naar een oplossing kijken. Als je de optie in de app en op de website niet te zien krijgt, zal er vermoedelijk is mis zijn gegaan met de koppeling. Ik wil dit graag tot de bodem voor je uitzoeken! Werkt je oude simkaart nog? Dan kan ik je ook helpen met het activeren. 

Ik mis alleen nog je geboortedatum in je profiel. Zou je die voor mij kunnen invullen en een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna meteen met je meekijken! 

Ja mijn oude 3in1 simkaart werkt inderdaad nog.

En heb mijn profiel aangepast met de geboortedatum.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 4374 reacties
  • Antwoord
  • 19 juni 2025

Hi ​@ERedbeard, dank voor het invullen van je profielgegevens! Ik heb meteen gekeken en ik zie inderdaad dat je oude simkaart nog gekoppeld en op actief staat. Wel zie ik in mijn systeem dat je eSIM klaarstaat voor activatie. Ik krijg inderdaad de optie ook niet te zien in je Mijn Odido account, dat is wel gek. Geen zorgen, ik kan je helpen met de activatie. Als je de QR-code al hebt gescand, staat de eSIM gekoppeld in je toestel en dient deze alleen nog geactiveerd te worden. 

Voordat ik verder kan gaan met het activeren, moet ik eerst nog een extra check doen. Ik heb zojuist een verificatiecode per sms naar je nummer verstuurd. Kun je die met mij delen? Dan kan ik de eSIM voor je activeren! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 10 juli 2025

Ah sorry voor de late reactie.
Er zijn wat persoonlijke problemen geweest waardoor mijn aandacht verlegt was en dit even geen aandacht heeft gekregen.

De QR-Code is inderdaad gescand en de eSim staat in m'n telefoon waar ook de 3in1 sim in zit op het moment.

Ik verwacht dat ik wel een nieuwe code per sms moet ontvangen.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@ERedbeard, geen probleem! Ik hoop dat het goed met je gaat. Dank voor de toelichting. Ik heb zojuist een nieuwe code per sms naar je nummer verstuurd. Zou je die met mij kunnen delen? Dan kan ik voor je kijken of het mij lukt om de eSIM te activeren! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 11 juli 2025

Hoi ​@ERedbeard, geen probleem! Ik hoop dat het goed met je gaat. Dank voor de toelichting. Ik heb zojuist een nieuwe code per sms naar je nummer verstuurd. Zou je die met mij kunnen delen? Dan kan ik voor je kijken of het mij lukt om de eSIM te activeren! 

Bij deze heb ik de verificatiecode gestuurd via een bericht.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen