Skip to main content
Beantwoord

KLACHT – ONACCEPTABELE SERVICE

Geachte heer/mevrouw,

Ik dien hierbij een officiële klacht in over de onacceptabele manier waarop ik ben behandeld door medewerkers van Odido.

Vrijdag heb ik telefonisch contact gehad met een medewerker die mij verzekerde dat ik zaterdag of maandag teruggebeld zou worden. Tot op heden heb ik niets vernomen. Vandaag heb ik vervolgens drie keer zelf gebeld, en tot mijn grote woede is er drie keer in mijn gezicht opgehangen.

Ik weet niet wat er met uw medewerkers aan de hand is, maar dit gedrag is beneden alle peil en volledig onprofessioneel. Medewerkers die klanten op deze manier behandelen, zouden wat mij betreft per direct op staande voet ontslagen moeten worden.

Ik eis dat mijn klacht per direct wordt opgepakt en dat ik zo snel mogelijk word doorverbonden met een manager of leidinggevende. Ik wil niet nog langer aan het lijntje worden gehouden en ik accepteer dit gedrag absoluut niet.

Bij deze dien ik dus niet alleen een klacht in over mijn oorspronkelijke probleem, maar ook over het gedrag en de behandeling door de medewerkers van Odido vandaag. Ik verwacht per direct contact om tot een oplossing te komen.

Met boosheid en ontevreden groet,

Beste antwoord door CanerT1

Keurig opgelost door Odido, dankjewel Frank!.

Bekijk origineel

9 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9336 reacties
  • 28 mei 2025

Hoi ​@CanerT1 ,

Het zou handig zijn als je dan ook je originele probleem benoemd. Daarover kunnen we meedenken, zelfs tijdens het lange hemelvaaart weekend. 

Waren het drie verschillende medewerkers die " in je gezicht" hebben opgehangen?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 28 mei 2025

Ik ervaar voortdurend problemen met mijn mobiele internet. Ondanks dat ik al meerdere stappen heb ondernomen, blijft het probleem bestaan:

• Ik heb de simkaart vervangen.
  • Ik heb de telefoon vervangen.
  • Ik heb zelfs de verbinding gedowngrade naar 4G om te kijken of dat stabieler werkt.

Geen van deze stappen heeft geholpen.

Toen ik hierover contact had met een Odido-medewerker, bleek dat er volgens hen in mijn omgeving een redelijke verbinding zou moeten zijn. Helaas gebruik ik mijn telefoon het meest thuis, en daar is de verbinding dus juist slecht, wat voor mij heel onpraktisch is.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9336 reacties
  • 28 mei 2025

Dus het probleem is "lokaal ", niet overal in Nederland?  Tja, dan is dekking natuurlijk waar je aan denkt. Daar kunnen klantenservice medewerkers niet veel aan doen. Je kunt wel je melding doorgeven aan de interne kwaliteit afdeling via de knop melding maken in de dekkingskaart. Zo verzamelen zij informatie die o.a. gebruikt wordt voor het verder uitbouwen van het netwerk.

Dat is niet van een op de andere dag klaar en daarom is het verstandig om in de eerste 14 dagen van je abonnement te kijken hoe de dekking op voor jou belangrijke plekken is. Als dat onvoldoende blijkt kun je binnen die 14 dagen je abonnement nog annuleren.  Dat doe je door "opzeggen/annuleren " te kiezen als je belt met 0800-0092. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 29 mei 2025

Hoi Eric,

Dank voor je reactie, maar eerlijk gezegd frustreert jouw antwoord mij alleen maar meer. Je gaat volledig voorbij aan het belangrijkste deel van mijn klacht: de manier waarop ik als klant behandeld ben.

Het is prima dat je hier allemaal mooie adviezen geeft over meldingen doorgeven en opzegmogelijkheden binnen 14 dagen, maar dit is niet wat mij op dit moment boos maakt. Het gaat erom dat ik door drie verschillende medewerkers letterlijk in mijn gezicht ben opgehangen, nadat ik eerst al niet was teruggebeld zoals beloofd. Dáár wil ik nu een oplossing en erkenning voor.

Het probleem met de dekking is één ding, maar de manier waarop de klantenservice daarmee omgaat en klanten afscheept, is iets totaal anders. Daar word ik als klant de dupe van, en ik verwacht dat dat serieus wordt genomen in plaats van genegeerd of weggewuifd met algemene tips die ze aan de telefoon overigens niet geven.

Met andere woorden: ik wil niet alleen weten hoe ik het netwerkprobleem kan melden, ik wil weten hoe Odido ervoor gaat zorgen dat hun medewerkers klanten voortaan fatsoenlijk behandelen.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9336 reacties
  • 30 mei 2025

Hoi ​@CanerT1 

Je praat hier met andere klanten zoals ik op een klant helpt klant forum. We delen ervaringen en vragen met elkaar. De dekkingskaart is voor het melden van dekkingsproblemen het aangewezen medium. Als er sprake is van een storing kun je dat daar ook zien. Dekkingsuitbreidingen worden daarmee gepland en dat kost (veel) tijd. Waarvoor zou je dan teruggebelt worden?

Ik krijg toch de indruk met de manier waarop jij ook hier communiceerd dat de medewerkers hebben opgehangen omdat die geen intimiderende klanten te woord hoeven te staan. Als je drie verschillende medewerkers over de zeik krijgt moet je even kijken naar de algemene factor van die gesprekken?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 30 mei 2025

Aannames moet je niet maken, ben gewoon vriendelijk gebleven..  en gelukkig was het thuis met mijn vrouw erbij anders wordt het ook niet geloofd.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • Antwoord
  • 30 mei 2025

Keurig opgelost door Odido, dankjewel Frank!.

• is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 20 juni 2025
eric schreef:

Hoi ​@CanerT1 

Je praat hier met andere klanten zoals ik op een klant helpt klant forum. We delen ervaringen en vragen met elkaar. De dekkingskaart is voor het melden van dekkingsproblemen het aangewezen medium. Als er sprake is van een storing kun je dat daar ook zien. Dekkingsuitbreidingen worden daarmee gepland en dat kost (veel) tijd. Waarvoor zou je dan teruggebelt worden?

Ik krijg toch de indruk met de manier waarop jij ook hier communiceerd dat de medewerkers hebben opgehangen omdat die geen intimiderende klanten te woord hoeven te staan. Als je drie verschillende medewerkers over de zeik krijgt moet je even kijken naar de algemene factor van die gesprekken?

Wat een flinke aannames maak je daar zeg

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 20 juni 2025

Keurig opgelost door Odido, dankjewel Frank!

Het bereik is hier helaas slecht… en ik kreeg de kans niet om mijn verhaal te vertellen. Nee, ik ben juist boos geworden door dat gedrag. Ze hebben me tot drie keer toe het bloed onder de nagels vandaan gehaald — dan moeten ze niet verwachten dat ik vriendelijk blijf miauwen.

Over aannames gesproken ben ik niet de enige, ik ben weer de slechterik, nou ik heb niks fout gedaan tot hier.  Compliment staat er ook duidelijk bij, maar de klacht ook.

lezen is een kunst.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen