Skip to main content
Beantwoord

Waarom is odido so slecht?


Sinds T-Mobile is overgenomen door Odido is de service echt slecht geworden. Mijn telefoon werkt niet in Spanje, ik heb contact opgenomen via de chat – maar zoals gewoonlijk zijn er geen adviseurs beschikbaar (Dit is het geval sinds Odido bestaat – geen idee waarom jullie een dienst aanbieden die jullie niet leveren, het is echt onvoorstelbaar...).

Ten tweede: hoe moet ik in hemelsnaam de klantenservice bellen als mijn telefoon het niet doet? Ik heb via het contactformulier contact opgenomen en – uiteraard – probeerden ze me terug te bellen, maar dat werkt natuurlijk niet. Wat een verrassing.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit bedrijf überhaupt succesvol is? Kan iemand mij ook vertellen waarom jullie adviseurs niet beschikbaar zijn? En kan iemand mij uitleggen hoe ik in contact kan komen zonder dat het tientallen e-mails of pogingen kost?

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hoi ​@RGSRGSRGS, van harte welkom op onze community! Dat is niet het gevoel wat we je willen geven, excuses hiervoor. Ik wil er graag alles aan doen om hier verandering in te brengen. Het klopt dat er via onze chat geen adviseurs beschikbaar zijn. Dit heeft te maken met een onderbezetting. Het kan zijn dat het soms even kan duren voordat je iemand te pakken krijgt. Als je niet kunt bellen, zijn er altijd andere mogelijkheden om met ons in contact te komen. Denk bijvoorbeeld aan onze community (deze heb je gelukkig gevonden), ons online contactformulier of ons webcareteam op Facebook (Odido Nederland) of X/Twitter (@odidonederland). Mijn collega's helpen je daar ook graag verder! 

Wat heerlijk dat je in Spanje bent, ik snap heel goed dat je er gebruik wilt maken van je toestel. Laten we samen naar een oplossing kijken! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie dat je momenteel een betalingsregeling bij ons hebt lopen. Bij een betalingsregeling wordt altijd een blokkade op Roaming geplaatst, zodat extra kosten voorkomen kunnen worden. We zijn hier gelukkig niet de moeilijkste in. Ik zie dat je gister contact hebt gehad met een collega en dat de blokkade inmiddels is verwijderd. Wel zo fijn. 

Kun je je toestel opnieuw opstarten? Je simkaart maakt dan opnieuw verbinding met de mast bij jou in de buurt. Daarna zou het moeten werken. Zo niet, probeer dan het volgende: 

Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. Start daarna je toestel opnieuw op en verbind desnoods handmatig met een netwerk van een andere provider. Dit kan via de instellingen van je toestel. 

Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je! 

Bekijk origineel

6 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21573 reacties
  • 27 mei 2025

Hallo ​@RGSRGSRGS 

Ik ben ook klant sinds de T-Mobile tijd en alles werkt nu nog steeds perfect, de naamswijziging heeft geen invloed op de dienstverlening.

Dat je telefoon het niet doet in Spanje kan ook te maken hebben met een blokkade. Staat roaming en mobiele data aan? Heb je de telefoon herstart of handmatig met een andere netwerkprovider verbinding proberen te maken? Heb je een betalingsregeling lopen of een openstaande factuur waardoor je een blokkade hebt?

Een moderator kan je hier ook helpen als je alle privé velden in je community profiel invult.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 27 mei 2025

ik kan dat niet invullen want ik kan niet inloggen via sms dus als je andere opties hebt dan hoor ik het wel 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 27 mei 2025

@Waqqas 

Ik heb alles ingevuld. wie kan me dan helpen?


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21573 reacties
  • 27 mei 2025

@RGSRGSRGS 

Een moderator zal hier vanzelf reageren.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 27 mei 2025

thanks ​@Waqqas 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 4176 reacties
  • Antwoord
  • 28 mei 2025

Hoi ​@RGSRGSRGS, van harte welkom op onze community! Dat is niet het gevoel wat we je willen geven, excuses hiervoor. Ik wil er graag alles aan doen om hier verandering in te brengen. Het klopt dat er via onze chat geen adviseurs beschikbaar zijn. Dit heeft te maken met een onderbezetting. Het kan zijn dat het soms even kan duren voordat je iemand te pakken krijgt. Als je niet kunt bellen, zijn er altijd andere mogelijkheden om met ons in contact te komen. Denk bijvoorbeeld aan onze community (deze heb je gelukkig gevonden), ons online contactformulier of ons webcareteam op Facebook (Odido Nederland) of X/Twitter (@odidonederland). Mijn collega's helpen je daar ook graag verder! 

Wat heerlijk dat je in Spanje bent, ik snap heel goed dat je er gebruik wilt maken van je toestel. Laten we samen naar een oplossing kijken! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie dat je momenteel een betalingsregeling bij ons hebt lopen. Bij een betalingsregeling wordt altijd een blokkade op Roaming geplaatst, zodat extra kosten voorkomen kunnen worden. We zijn hier gelukkig niet de moeilijkste in. Ik zie dat je gister contact hebt gehad met een collega en dat de blokkade inmiddels is verwijderd. Wel zo fijn. 

Kun je je toestel opnieuw opstarten? Je simkaart maakt dan opnieuw verbinding met de mast bij jou in de buurt. Daarna zou het moeten werken. Zo niet, probeer dan het volgende: 

Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. Start daarna je toestel opnieuw op en verbind desnoods handmatig met een netwerk van een andere provider. Dit kan via de instellingen van je toestel. 

Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen