Hoi @RGSRGSRGS, van harte welkom op onze community! Dat is niet het gevoel wat we je willen geven, excuses hiervoor. Ik wil er graag alles aan doen om hier verandering in te brengen. Het klopt dat er via onze chat geen adviseurs beschikbaar zijn. Dit heeft te maken met een onderbezetting. Het kan zijn dat het soms even kan duren voordat je iemand te pakken krijgt. Als je niet kunt bellen, zijn er altijd andere mogelijkheden om met ons in contact te komen. Denk bijvoorbeeld aan onze community (deze heb je gelukkig gevonden), ons online contactformulier of ons webcareteam op Facebook (Odido Nederland) of X/Twitter (@odidonederland). Mijn collega's helpen je daar ook graag verder!
Wat heerlijk dat je in Spanje bent, ik snap heel goed dat je er gebruik wilt maken van je toestel. Laten we samen naar een oplossing kijken! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie dat je momenteel een betalingsregeling bij ons hebt lopen. Bij een betalingsregeling wordt altijd een blokkade op Roaming geplaatst, zodat extra kosten voorkomen kunnen worden. We zijn hier gelukkig niet de moeilijkste in. Ik zie dat je gister contact hebt gehad met een collega en dat de blokkade inmiddels is verwijderd. Wel zo fijn.
Kun je je toestel opnieuw opstarten? Je simkaart maakt dan opnieuw verbinding met de mast bij jou in de buurt. Daarna zou het moeten werken. Zo niet, probeer dan het volgende:
Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. Start daarna je toestel opnieuw op en verbind desnoods handmatig met een netwerk van een andere provider. Dit kan via de instellingen van je toestel.
Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je!