Skip to main content
Beantwoord

sms in de VS werkt niet


Hallo, ik kan geen sms in de VS ontvangen.  En ik wil graag een maand een reispas voor internet kopen, maar omdat ik geen sms kan ontvangen of sturen kan dit niet. Ik heb ook geen welkomst sms gehad.

 

Ik heb de telefoon al 2 keer opnieuw opgestart,  roaming staat en automatisch netwerkselectie probeer ik uit te zetten. Dan gaat hij zoeken, maar stopt dan. Kan iemand mij helpen aub? Ik kan geen kruistest doen want mijn dochter heeft een Amerikaanse telefoon.  

 

 

Beste antwoord door Hettybekker

Marciano van Odido schreef:

Hoi Hetty, van harte welkom op de community. Ik hoop dat je een goed verblijf hebt in de VS! Ik mis alleen nog de laatste 4 cijfers van je IBAN. Zet je deze nog in je profiel? Dan mag ik volledig met je meekijken. Ik geef je uiteraard alvast een aantal opties om te proberen. Ik heb alvast meegekeken en ik zie geen blokkade op internationale roaming, dus daar ligt het niet aan.

In Mijn Odido zie ik ook dat er voor het laatst een verbinding was in Nederland. Je simkaart moet eerst verbinden met 1 van de netwerken in Amerika. Daarna zal het lukken om via Mijn Odido of per sms een bundel aan te schaffen. Laten we snel kijken hoe je verbinding kan maken.

  • Goed dat je je toestel opnieuw hebt opgestart. Probeer 'm nu ook eens uit te zetten en je simkaart voor een paar seconden uit je telefoon te halen, voordat je deze er weer instopt. Dit zorgt ervoor dat je simkaart volledig een nieuwe verbinding zoekt met een netwerk.
  • Wat gebeurt er precies als je automatische netwerkselectie aan laat staan? Wordt er dan wel verbinding gemaakt met een netwerk?
  • Wat apart dat je telefoon blijft zoeken als je de automatische selectie uitklikt. Probeer dit nog eens nadat je je simkaart eruit hebt gehaald en opnieuw erin. Lukt het dan wel? Je zou moeten kunnen verbinden met de netwerken AT&T en T-Mobile.
  • Wat voor telefoon heb je? Mocht bovenstaande nog niet werlen, reset dan je netwerkinstellingen. Op iPhone kan dit via Instellingen > Mobiel netwerk > Mobieledatanetwerk > Stel opnieuw in.

Ik hoor het graag van je! 😊

 

 

Het is gelukt, ineens kregen we een sms en konden we de bundel kopen in de app

Bekijk origineel

7 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9253 reacties
  • 18 mei 2025

Hoi ​@Hettybekker 

Je kunt ook via de Odido app een bundel bestellen.

 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 19 mei 2025
eric schreef:

Hoi ​@Hettybekker 

Je kunt ook via de Odido app een bundel bestellen.

Bedankt Eric, maar hoe werkt dit dan? Ik krijg het niet voor elkaar. 

 

 


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Hetty, van harte welkom op de community. Ik hoop dat je een goed verblijf hebt in de VS! Ik mis alleen nog de laatste 4 cijfers van je IBAN. Zet je deze nog in je profiel? Dan mag ik volledig met je meekijken. Ik geef je uiteraard alvast een aantal opties om te proberen. Ik heb alvast meegekeken en ik zie geen blokkade op internationale roaming, dus daar ligt het niet aan.

In Mijn Odido zie ik ook dat er voor het laatst een verbinding was in Nederland. Je simkaart moet eerst verbinden met 1 van de netwerken in Amerika. Daarna zal het lukken om via Mijn Odido of per sms een bundel aan te schaffen. Laten we snel kijken hoe je verbinding kan maken.

  • Goed dat je je toestel opnieuw hebt opgestart. Probeer 'm nu ook eens uit te zetten en je simkaart voor een paar seconden uit je telefoon te halen, voordat je deze er weer instopt. Dit zorgt ervoor dat je simkaart volledig een nieuwe verbinding zoekt met een netwerk.
  • Wat gebeurt er precies als je automatische netwerkselectie aan laat staan? Wordt er dan wel verbinding gemaakt met een netwerk?
  • Wat apart dat je telefoon blijft zoeken als je de automatische selectie uitklikt. Probeer dit nog eens nadat je je simkaart eruit hebt gehaald en opnieuw erin. Lukt het dan wel? Je zou moeten kunnen verbinden met de netwerken AT&T en T-Mobile.
  • Wat voor telefoon heb je? Mocht bovenstaande nog niet werlen, reset dan je netwerkinstellingen. Op iPhone kan dit via Instellingen > Mobiel netwerk > Mobieledatanetwerk > Stel opnieuw in.

Ik hoor het graag van je! 😊

 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 21 mei 2025
Hettybekker schreef:

Hallo, ik kan geen sms in de VS ontvangen.  En ik wil graag een maand een reispas voor internet kopen, maar omdat ik geen sms kan ontvangen of sturen kan dit niet. Ik heb ook geen welkomst sms gehad.

 

Ik heb de telefoon al 2 keer opnieuw opgestart,  roaming staat en automatisch netwerkselectie probeer ik uit te zetten. Dan gaat hij zoeken, maar stopt dan. Kan iemand mij helpen aub? Ik kan geen kruistest doen want mijn dochter heeft een Amerikaanse telefoon.  

 

 

We hebben het geprobeerd met de sim kaart eruit the halen, werkt nog steeds niet. Heb laatste 4 nummers van IBAN in profiel gezet

  • Wat gebeurt er precies als je automatische netwerkselectie aan laat staan? Wordt er dan wel verbinding gemaakt met een netwerk? Nee, er gebeurt niets
  • Wat apart dat je telefoon blijft zoeken als je de automatische selectie uitklikt. Probeer dit nog eens nadat je je simkaart eruit hebt gehaald en opnieuw erin. Lukt het dan wel? Je zou moeten kunnen verbinden met de netwerken AT&T en T-Mobile. Nee
  • Wat voor telefoon heb je? Mocht bovenstaande nog niet werlen, reset dan je netwerkinstellingen. Samsung Galaxy M11, ik weet niet hoe je de netwerkinstellingen kunt resetten

  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 22 mei 2025
Hettybekker schreef:
Hettybekker schreef:

Hallo, ik kan geen sms in de VS ontvangen.  En ik wil graag een maand een reispas voor internet kopen, maar omdat ik geen sms kan ontvangen of sturen kan dit niet. Ik heb ook geen welkomst sms gehad.

 

Ik heb de telefoon al 2 keer opnieuw opgestart,  roaming staat en automatisch netwerkselectie probeer ik uit te zetten. Dan gaat hij zoeken, maar stopt dan. Kan iemand mij helpen aub? Ik kan geen kruistest doen want mijn dochter heeft een Amerikaanse telefoon.  

 

 

We hebben het geprobeerd met de sim kaart eruit the halen, werkt nog steeds niet. Heb laatste 4 nummers van IBAN in profiel gezet

  • Wat gebeurt er precies als je automatische netwerkselectie aan laat staan? Wordt er dan wel verbinding gemaakt met een netwerk? Nee, er gebeurt niets
  • Wat apart dat je telefoon blijft zoeken als je de automatische selectie uitklikt. Probeer dit nog eens nadat je je simkaart eruit hebt gehaald en opnieuw erin. Lukt het dan wel? Je zou moeten kunnen verbinden met de netwerken AT&T en T-Mobile. Nee
  • Wat voor telefoon heb je? Mocht bovenstaande nog niet werlen, reset dan je netwerkinstellingen. Samsung Galaxy M11, ik weet niet hoe je de netwerkinstellingen kunt resetten

Hoi Marciano,

 

Enig idee wat nu te doen?

groetjes


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • Antwoord
  • 22 mei 2025
Marciano van Odido schreef:

Hoi Hetty, van harte welkom op de community. Ik hoop dat je een goed verblijf hebt in de VS! Ik mis alleen nog de laatste 4 cijfers van je IBAN. Zet je deze nog in je profiel? Dan mag ik volledig met je meekijken. Ik geef je uiteraard alvast een aantal opties om te proberen. Ik heb alvast meegekeken en ik zie geen blokkade op internationale roaming, dus daar ligt het niet aan.

In Mijn Odido zie ik ook dat er voor het laatst een verbinding was in Nederland. Je simkaart moet eerst verbinden met 1 van de netwerken in Amerika. Daarna zal het lukken om via Mijn Odido of per sms een bundel aan te schaffen. Laten we snel kijken hoe je verbinding kan maken.

  • Goed dat je je toestel opnieuw hebt opgestart. Probeer 'm nu ook eens uit te zetten en je simkaart voor een paar seconden uit je telefoon te halen, voordat je deze er weer instopt. Dit zorgt ervoor dat je simkaart volledig een nieuwe verbinding zoekt met een netwerk.
  • Wat gebeurt er precies als je automatische netwerkselectie aan laat staan? Wordt er dan wel verbinding gemaakt met een netwerk?
  • Wat apart dat je telefoon blijft zoeken als je de automatische selectie uitklikt. Probeer dit nog eens nadat je je simkaart eruit hebt gehaald en opnieuw erin. Lukt het dan wel? Je zou moeten kunnen verbinden met de netwerken AT&T en T-Mobile.
  • Wat voor telefoon heb je? Mocht bovenstaande nog niet werlen, reset dan je netwerkinstellingen. Op iPhone kan dit via Instellingen > Mobiel netwerk > Mobieledatanetwerk > Stel opnieuw in.

Ik hoor het graag van je! 😊

 

 

Het is gelukt, ineens kregen we een sms en konden we de bundel kopen in de app


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Hetty, superfijn om te lezen dat het is gelukt! Had je toevallig nog de netwerkinstellingen gereset waardoor de sms erna is binnengekomen of iets anders? Mocht het n.a.v. iets zijn dan hoor ik het graag, maar ik ben al blij om te horen dat het nu werkt! Ik wens je daar nog een hele mooie tijd en een fijn weekend!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen