Hoi Hetty, van harte welkom op de community. Ik hoop dat je een goed verblijf hebt in de VS! Ik mis alleen nog de laatste 4 cijfers van je IBAN. Zet je deze nog in je profiel? Dan mag ik volledig met je meekijken. Ik geef je uiteraard alvast een aantal opties om te proberen. Ik heb alvast meegekeken en ik zie geen blokkade op internationale roaming, dus daar ligt het niet aan.
In Mijn Odido zie ik ook dat er voor het laatst een verbinding was in Nederland. Je simkaart moet eerst verbinden met 1 van de netwerken in Amerika. Daarna zal het lukken om via Mijn Odido of per sms een bundel aan te schaffen. Laten we snel kijken hoe je verbinding kan maken.
- Goed dat je je toestel opnieuw hebt opgestart. Probeer 'm nu ook eens uit te zetten en je simkaart voor een paar seconden uit je telefoon te halen, voordat je deze er weer instopt. Dit zorgt ervoor dat je simkaart volledig een nieuwe verbinding zoekt met een netwerk.
- Wat gebeurt er precies als je automatische netwerkselectie aan laat staan? Wordt er dan wel verbinding gemaakt met een netwerk?
- Wat apart dat je telefoon blijft zoeken als je de automatische selectie uitklikt. Probeer dit nog eens nadat je je simkaart eruit hebt gehaald en opnieuw erin. Lukt het dan wel? Je zou moeten kunnen verbinden met de netwerken AT&T en T-Mobile.
- Wat voor telefoon heb je? Mocht bovenstaande nog niet werlen, reset dan je netwerkinstellingen. Op iPhone kan dit via Instellingen > Mobiel netwerk > Mobieledatanetwerk > Stel opnieuw in.
Ik hoor het graag van je! 😊