Skip to main content

Verificatie-SMS komt niet binnen van sommige bedrijven


  • is een Top Poster
  • 6 reacties

Beste community,

Ik ondervind al enige tijd problemen met het ontvangen van verificatiecodes (SMS) van sommige bedrijven. Dit probleem heb ik gemeld bij de klantenservice van Odido. De medewerker gaf aan dat mijn nummer geblokkeerd was voor service-nummers, maar dat deze blokkade inmiddels is opgeheven. Mij werd geadviseerd mijn telefoon opnieuw op te starten, waarna het probleem verholpen zou zijn.

Helaas is dit niet het geval. Ik ontvang wel sms-berichten van andere mensen en ook verificatiecodes van Odido zelf, maar van sommige bedrijven blijven de berichten uit.

Wat ik inmiddels heb geprobeerd:

  • Simkaart opnieuw in de telefoon geplaatst.

  • Simkaart in een andere telefoon getest.
    In beide gevallen ontvang ik nog steeds geen verificatiecodes van bepaalde bedrijven.

Ik heb opnieuw contact gehad met de klantenservice. Er werd mij beloofd dat ik zou worden teruggebeld, maar inmiddels zijn we drie dagen verder en heb ik niets meer gehoord.

Ik vind dit erg vervelend. Tegenwoordig zijn we grotendeels afhankelijk van onze mobiele telefoon, onder andere voor activatie- en verificatiecodes. Dat dit niet functioneert en er vervolgens geen terugkoppeling komt van Odido, is zeer teleurstellend.

Is er iemand die dit probleem ook heeft meegemaakt? En belangrijker: hoe is het bij jullie opgelost?
Ook hoor ik graag een reactie van Odido zelf over hoe dit probleem structureel verholpen kan worden.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Uitgelichte reactie

16 mei 2025

Hi ​@D-N dank voor de toelichting! Weet je zeker dat het vanuit de andere kant goed staat ingesteld? Het helpt ook vaak om je telefoonnummer aan te passen en opnieuw door te voeren in hun systeem, wellicht dat je het dan wel binnenkrijgt. In de tussentijd kan ik wel een ticket voor je aanmaken en doorzetten richting één van onze netwerkspecialisten, zodat zij het voor je kunnen onderzoeken. Hiervoor ontvang ik graag 3 recente voorbeelden met de onderstaande informatie: 

  • De naam van de dienst
  • Datum, tijdstip en locatie waarop het bericht werd verwacht
  • Het nummer waarmee de verificatiecode naar jouw nummer verstuurd zou moeten worden (als deze bekend is) 

Ik hoor het graag van je! 

12 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9255 reacties
  • 10 mei 2025

Is je nummer geporteerd naar Odido? Misschien dat de oude provider niet goed de portering heeft afgerond. Wie was die provider en kun je wel/geen sms van een andere klant van die provider ontvangen?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 10 mei 2025

Beste Eric,

Bedankt voor je reactie. Nee ik wil mijn odido nummer porteren naar een andere provider. Ja ik kan wel sms ontvangen van de nieuwe provider. Het gaat alleen om activatie code ontvangen, normale smsjes komen wel binnen.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@D-N, van harte welkom op onze Community! Wel zo fijn als je ook de verificatiecodes van andere bedrijven kunt ontvangen, laten we samen naar een oplossing kijken! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie geen bijzonderheden, alles staat goed ingesteld. Als ik kijk op onze dekkingskaart, zie ik dat er gister wel werkzaamheden bij jou in de buurt zijn geweest, maar dat het gelukkig is opgelost. Kun je voor de zekerheid nogmaals je toestel opnieuw opstarten? Deze zal dan opnieuw verbinding maken met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden.  

Kun je checken of je het daarna wel binnenkrijgt? Zo niet, dan zou ik je willen vragen om contact op te nemen met deze bedrijven om te checken of ze wel echt de code hebben verstuurd (of dat er toevallig niet iets mis is vanuit hun kant) Ik vermoed dat het ligt aan de verzender, omdat andere sms'jes en onze eigen verificatiecodes wel binnenkomen. 

Ik hoor het graag van je! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 13 mei 2025

Beste Pharwin,

 

Ik had net netwerk geresset, maar helaas nog geen activatiecode binnen. Contact gehad met de andere provider van hun kant is alles goed, aldus de medewerker. Maar als Ik terug lees op de community veel klanten hebben het zelfde probleem als het gaat met nummer porteren naar Lyca. Mijn vraag is kan het liggen bij het overstap van tele2 naar Odido? Graag jullie reactie hier op.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 13 mei 2025

Graag dit oplossen voor einde abonnement. 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9255 reacties
  • 13 mei 2025

Hoi ​@D-N 

Wanneer stap je over naar Lyca? DAn wijzigt de SMS routering weer. Wat zijn de eerste 5 cijfers van je mobiele nummer? Dan kan ik kijken welke provider dit nummer origineel bijhoort. Die is betrokken bij sms van internet.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 13 mei 2025

Beste Eric,

 

Ik heb nu abonnement bij Odido. 06445 zijn de eerste 5 cijfers van mijn telefoonnummer.  19 mei.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9255 reacties
  • 14 mei 2025
D-N schreef:

Beste Eric,

 

Ik heb nu abonnement bij Odido. 06445 zijn de eerste 5 cijfers van mijn telefoonnummer.  19 mei.

Dat is een KPN nummer van origine. Omdat een internet sms provider niets weet van nummerportering wordt deze eerst aan KPN aangeboden. Die stuurt hem dan door. Blijkbaar doen ze dat nu niet. Zodra je 19 mei wordt geporteerd zal KPN de sms aanbieden naar Lyca. Dat is een MVNO op het KPN netwerk.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 14 mei 2025

Beste Eric,

Bedankt voor je uitgebreide toelichting. Ik begrijp nu dat mijn nummer van origine afkomstig is van KPN, en dat sommige SMS-platforms nog steeds proberen berichten via KPN te routeren.

Echter zit ik nu in een praktisch probleem:
Ik probeer over te stappen naar Lycamobile, maar daarvoor is een activatiecode nodig die via SMS wordt verstuurd naar mijn huidige nummer bij Odido. Deze code komt niet aan — vermoedelijk vanwege het routeringsprobleem dat je beschrijft.

Het vervelende is dat ik zonder die activatiecode de overstap niet kan afronden. Tegelijkertijd wordt gezegd dat het probleem pas opgelost zal zijn nadát ik geporteerd ben. Dit is een onmogelijke situatie: ik kan niet overstappen zonder code, en ik krijg geen code zolang ik niet ben overgestapt.

Wat is in dit geval de oplossing? Kan Odido dit escaleren naar de technische afdeling of een tijdelijke doorstuurregeling treffen?
Of is er een andere manier waarop ik de overstap toch kan voltooien?

Ik hoor graag hoe dit verder aangepakt kan worden.

 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@D-N dank voor de toelichting! Weet je zeker dat het vanuit de andere kant goed staat ingesteld? Het helpt ook vaak om je telefoonnummer aan te passen en opnieuw door te voeren in hun systeem, wellicht dat je het dan wel binnenkrijgt. In de tussentijd kan ik wel een ticket voor je aanmaken en doorzetten richting één van onze netwerkspecialisten, zodat zij het voor je kunnen onderzoeken. Hiervoor ontvang ik graag 3 recente voorbeelden met de onderstaande informatie: 

  • De naam van de dienst
  • Datum, tijdstip en locatie waarop het bericht werd verwacht
  • Het nummer waarmee de verificatiecode naar jouw nummer verstuurd zou moeten worden (als deze bekend is) 

Ik hoor het graag van je! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 16 mei 2025

Geachte Pharwan,

Op mijn toestel verschijnt telkens automatisch een doorschakelnummer (+31624……….), ook nadat ik dit meerdere keren heb uitgeschakeld via Mijn Odido.

Ik wil hierbij benadrukken dat ik dit nummer nooit zelf heb ingesteld.

Mogelijk is dit de reden dat ik geen verificatiecodes per sms ontvang van bepaalde diensten.

Kunt u alstublieft controleren of deze ongewenste doorschakelinstelling sms-verkeer verstoort, en deze permanent verwijderen uit mijn netwerkprofiel? Want ik had dit gedaan via mijn ODIDO maar is niet weg te krijgen van de instellingen doorschakkelen op mijn telefoon.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@D-N, ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Dank voor de toelichting. Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie dat er geen doorschakeling staat ingesteld. Ik vermoed dat het vanaf nu is uitgeschakeld. Als het via je Mijn Odido account niet lukt, kun je het altijd ook nog met SCI-codes proberen. Zie hieronder een overzicht met hoe je dit kunt in- en uitschakelen. 

Actie Aanzetten Uitzetten
Doorschakelen bij geen gehoor **61*telefoonnr# ##61#
Doorschakelen bij geen bereik **62*telefoonnr# ##62#
Doorschakelen bij in gesprek **67*telefoonnr# ##67#
Altijd doorschakelen **21*telefoonnr# ##21#
Doorschakeltijd aanpassen **61*telefoonnr*11*sec#

 

Zou je dat eens voor de zekerheid kunnen proberen en ook daarna je toestel opnieuw opstarten? Ik hoor graag van je of het daarna is gelukt! 

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen