Skip to main content
Beantwoord

Geen netwerk in het buitenland


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo!

 

Ik heb exact hetzelfde probleem, heb alles al nagelopen maar kan niets vinden waardoor ik over de grens geen netwerk heb

Erg vervelend aangezien ik vaak reis. Zouden  jullie met me mee kunnen kijken? Ik zit nu in Italië. 

Bedankt!

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hi ​@Mlssvnbk van harte welkom op onze Community! Wat heerlijk dat je in Italië bent, heb je lekker weer (en ook naar je zin) daar? Wel zo fijn als je internet het ook doet, laten we samen naar een oplossing kijken. Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie dat je gister contact hebt gehad met een collega en dat er een blokkade voor Roaming stond ingesteld, maar dat deze inmiddels is verwijderd. 

Werkt alles inmiddels naar behoren? Zo niet, start voor de zekerheid je toestel opnieuw op, zodat je simkaart opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. Verbind desnoods handmatig met een netwerk van een andere provider. Dit kan via de instellingen van je toestel. Als dat niet werkt, kun je het volgende proberen: 

Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je! 

Bekijk origineel

3 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21536 reacties
  • 5 mei 2025

Hallo ​@Mlssvnbk 

Heb je alvast alle privé velden in je community profiel ingevuld zodat een moderator kan meekijken?


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 6 mei 2025

Zoveel als ik kon, ja!


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Mlssvnbk van harte welkom op onze Community! Wat heerlijk dat je in Italië bent, heb je lekker weer (en ook naar je zin) daar? Wel zo fijn als je internet het ook doet, laten we samen naar een oplossing kijken. Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie dat je gister contact hebt gehad met een collega en dat er een blokkade voor Roaming stond ingesteld, maar dat deze inmiddels is verwijderd. 

Werkt alles inmiddels naar behoren? Zo niet, start voor de zekerheid je toestel opnieuw op, zodat je simkaart opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. Verbind desnoods handmatig met een netwerk van een andere provider. Dit kan via de instellingen van je toestel. Als dat niet werkt, kun je het volgende proberen: 

Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen