Skip to main content
Beantwoord

Apple Watch koppelen aan Odido mobiel netwerk niet mogelijk


Goedemiddag,

 

Gister heb ik een nieuwe Apple Watch gekocht die ik wil koppelen aan mijn mobiel netwerk. Ik krijg echter de volgende melding:

je odido nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je apple watch,

WatchOS-versie: 11.2

iOS versie 18.4.1

Kunnen jullie dit oplossen?

 

Groet,

Denise

 

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Goedemorgen ​@daub1988, van harte welkom op onze Community! Wat leuk dat je een nieuwe Apple Watch hebt gekocht, gefeliciteerd! Wel zo fijn als je Multisim het ook doet, laten we samen naar een oplossing kijken. 

Over welke Watch beschik je? Is het een Cellular versie? Kun je eventueel het modelnummer met mij delen? Kun je je Watch als je toestel opnieuw opstarten? Kun je in de onderstaande stappen aangeven waar je tegenaanloopt? 

Belangrijk : doe dit via de “Watch App” op je iPhone

1. Open de “Watch app” op je iPhone.

2. Ga naar Mobiel netwerk.

3. Check of je de melding over een aanbiederupdate ziet. Klik dan op Werk bij.

4. Klik op de knop Configureer mobiel netwerk.

5. Log via de “ Watch app” op je iPhone  in op je “Mijn Odido” bestelpagina.

6. Na inloggen kom je op de Multisim bestelpagina terecht en kan je hier een nieuwe Multisim kopen

7. Check of je een bevestiging van je bestelling krijgt. Je Apple Watch wordt nu ingesteld.

Zou je ook het volgende willen checken? Waarschijnlijk heb je het al gecheckt, maar kun je toch voor de zekerheid controleren of er geen software-update is? 

  1. De Apple Watch moet versie 8.1 of hoger hebben

Controleren: open de Watch app op de iPhone > Algemeen
Watch updaten gaat zo: open de Watch app op de iPhone > mijn Watch > Algemeen > Softwareupdate.
Automatische updates moet aan staan.

 

  1. De iPhone moet iOS versie 15.1 of hoger hebben.

De iPhone 6s of hoger is geschikt voor iOS 15.1.
Let op: heeft de klant een Beta-versie (dit is een soort test-versie) van een nieuwe iOS-versie, dan kunnen we niet garanderen dat Multisim werkt. (Als de klant niet weet of hij een Beta-versie heeft, dan heeft hij er vast geen)

Controleren: open Instellingen > Algemeen > Info
iPhone updaten gaat via Instellingen > Algemeen > Software-update

 

  1. De iPhone moet de juiste aanbieder instellingen hebben. Kort gezegd zorgt dit ervoor dat de Multisim goed werkt.

Controleren: ga naar Instellingen > Algemeen > Info en scroll naar beneden naar Aanbieder. Hier moet staan Odido of T-Mobile NL 48.1 (of een hoger getal)
Staat er een lager getal dan 48.1?   Herstart het toestel, dan komt de vraag met de update aanbiedersinstellingen opnieuw, en werk dan de aanbiedersinstellingen bij. Ziet de klant die vraag niet? Dan moet hij de netwerkinstellingen van de iPhone herstellen: Instellilngen >Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen

Graag kijk ik met je mee of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je abonnement. Kun je je volledige naam, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

Bekijk origineel

3 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@daub1988, van harte welkom op onze Community! Wat leuk dat je een nieuwe Apple Watch hebt gekocht, gefeliciteerd! Wel zo fijn als je Multisim het ook doet, laten we samen naar een oplossing kijken. 

Over welke Watch beschik je? Is het een Cellular versie? Kun je eventueel het modelnummer met mij delen? Kun je je Watch als je toestel opnieuw opstarten? Kun je in de onderstaande stappen aangeven waar je tegenaanloopt? 

Belangrijk : doe dit via de “Watch App” op je iPhone

1. Open de “Watch app” op je iPhone.

2. Ga naar Mobiel netwerk.

3. Check of je de melding over een aanbiederupdate ziet. Klik dan op Werk bij.

4. Klik op de knop Configureer mobiel netwerk.

5. Log via de “ Watch app” op je iPhone  in op je “Mijn Odido” bestelpagina.

6. Na inloggen kom je op de Multisim bestelpagina terecht en kan je hier een nieuwe Multisim kopen

7. Check of je een bevestiging van je bestelling krijgt. Je Apple Watch wordt nu ingesteld.

Zou je ook het volgende willen checken? Waarschijnlijk heb je het al gecheckt, maar kun je toch voor de zekerheid controleren of er geen software-update is? 

  1. De Apple Watch moet versie 8.1 of hoger hebben

Controleren: open de Watch app op de iPhone > Algemeen
Watch updaten gaat zo: open de Watch app op de iPhone > mijn Watch > Algemeen > Softwareupdate.
Automatische updates moet aan staan.

 

  1. De iPhone moet iOS versie 15.1 of hoger hebben.

De iPhone 6s of hoger is geschikt voor iOS 15.1.
Let op: heeft de klant een Beta-versie (dit is een soort test-versie) van een nieuwe iOS-versie, dan kunnen we niet garanderen dat Multisim werkt. (Als de klant niet weet of hij een Beta-versie heeft, dan heeft hij er vast geen)

Controleren: open Instellingen > Algemeen > Info
iPhone updaten gaat via Instellingen > Algemeen > Software-update

 

  1. De iPhone moet de juiste aanbieder instellingen hebben. Kort gezegd zorgt dit ervoor dat de Multisim goed werkt.

Controleren: ga naar Instellingen > Algemeen > Info en scroll naar beneden naar Aanbieder. Hier moet staan Odido of T-Mobile NL 48.1 (of een hoger getal)
Staat er een lager getal dan 48.1?   Herstart het toestel, dan komt de vraag met de update aanbiedersinstellingen opnieuw, en werk dan de aanbiedersinstellingen bij. Ziet de klant die vraag niet? Dan moet hij de netwerkinstellingen van de iPhone herstellen: Instellilngen >Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen

Graag kijk ik met je mee of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je abonnement. Kun je je volledige naam, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 26 mei 2025

Goedendag, 

 

ik heb een simpel abonnement (eSIM). Maar ik krijg dit bericht, als ik mijn Apple Watch wil verbinden met mobiele netwerk: Je Odido NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met Odido NL.  

Ik heb een iPhone 15plus en Apple Watch SE Cellular, Simpel kan mij niet verder helpen. Dus ik probeer het via jullie. Aangezien bij aanbieder bij mij Odido NL 64.0 staat. 
 

ik hoop dat iemand mij verder kan helpen! 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@JustineR, van harte welkom op onze community! Ik begrijp heel goed dat je gebruik wilt maken van onze Multisim met je Apple Watch. Echter, geef je aan dat je een abonnement bij Simpel hebt en ik krijg je nummer ook niet naar voren in ons systeem. Een Multisim is momenteel alleen mogelijk bij 1 van onze abonnementen. Ik licht het graag toe: 

  • Odido Hello - Het is zowel mogelijk om een losse Multisim te kopen, als Multisim samen met een smartwatch. 
  • T-mobile Go - Het is zowel mogelijk om een losse Multisim te kopen, als Multisim samen met een smartwatch.
  • oud-Tele2 - Klanten met een oud-Tele2 abonnement kunnen sinds februari 24 géén Multisim kopen. Het is niet bekend wanneer dit wel weer kan. 
    Maar: verlengt de klant zijn abonnement naar Hello, dan is Multisim wel beschikbaar.
  • Samen Unlimited - Het abonnement volgt de regels van het hoofdabonnement. Als Multisim mogelijk is met het hoofdabonnement, kan ook de Samen Multisim nemen.
  • Andere abonnementen zijn niet geschikt voor Multisim.

Ik weet niet of Simpel ook Multisim heeft, dat kun je het beste bij hun navragen. Neem contact met ze op via deze pagina. Ik vermoed zelf dat het niet mogelijk is, vandaar dat je ook bij het toevoegen deze melding te zien krijgt. Zij kunnen je daar het beste meer duidelijkheid over geven! 

Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. De community is er voor je! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen