Skip to main content
Beantwoord

Vernieuwing abonnement en eSIM buitenland

Hallo, ik heb in februari mijn abonnement vernieuwd, ingang 28/04/2025, en volgens sms bericht alleen de iphone aan/uit moeten schakelen voor activatie. Nieuwe eSIM geinstalleerd (incl PIN) maar geen bereik/netwerk connectie. Ik verblijf tijdelijk in Italie en heb dringend bereik nodig voor werk. Kunnen jullie helpen?

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hey ​@sandra1207 van harte welkom op onze Community! Wat heerlijk dat je tijdelijk in Italië verblijft, heb je lekker weer en naar je zin daar? Ik hoop van wel! Wel zo fijn als je ook verbinding hebt, laten we samen naar een oplossing kijken! Ik zie dat je al je profielgegevens hebt ingevuld, dus ik kon gelijk meekijken. Als ik kijk bij je abonnement zie ik momenteel een fysieke simkaart gekoppeld staan. Het simkaartnummer eindigt op ***8740. Ben je toevallig nog in het bezit van deze simkaart? Het gekke is, als ik je bestelling (vernieuwing) erbij pak, zie ik dat je wel hebt gekozen voor een eSIM. Alleen is er vermoedelijk iets niet goed gegaan met de koppeling hiervan, waardoor je eSIM niet gekoppeld staat aan je abonnement. Ik zie verder ook geen simkaart klaarstaan voor activatie. 

Dit doorzetten naar onze technische afdeling gaat ook niet veel zin hebben, want het belangrijkste is dat je zo snel mogelijk weer bereikbaar kunt zijn. Ik hoop dat je nog in het bezit bent van de juiste fysieke simkaart. Die kun je in je toestel plaatsen, opnieuw opstarten, dan zou het moeten werken! Zo niet, dan kun je het beste een lokale simkaart kopen, zodat je in ieder geval alsnog bereikbaar bent. Zodra je terugbent in Nederland, kunnen we direct een nieuwe simkaart voor je bestellen. Of je kunt langsgaan in één van onze winkels, waar mijn collega's je direct kunnen helpen met het kopppelen en activeren van een nieuwe simkaart. 

Ik hoor het graag van je! 

Bekijk origineel

5 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21525 reacties
  • 28 april 2025

Hallo ​@sandra1207 

Je zult de klantenservice moeten bellen op telefoonnummer 0031624001200. De moderators hier kunnen de simkaart niet voor je activeren.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 28 april 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@sandra1207 

Je zult de klantenservice moeten bellen op telefoonnummer 0031624001200. De moderators hier kunnen de simkaart niet voor je activeren.

Hallo ​@Waqqas, het is lastig bellen zonder netwerk connectie.. Ik begrijp dat de moderators de simkaart niet kunnen activeren, maar wellicht kunnen ze de technische dienst inschakelen voor support.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21525 reacties
  • 28 april 2025

@sandra1207 

Heb je ook geen optie om via een andere telefoon te bellen?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 28 april 2025
Waqqas schreef:

@sandra1207 

Heb je ook geen optie om via een andere telefoon te bellen?

@Waqqas, nee, ik heb 1 enkele telefoon beschikbaar

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 4124 reacties
  • Antwoord
  • 29 april 2025

Hey ​@sandra1207 van harte welkom op onze Community! Wat heerlijk dat je tijdelijk in Italië verblijft, heb je lekker weer en naar je zin daar? Ik hoop van wel! Wel zo fijn als je ook verbinding hebt, laten we samen naar een oplossing kijken! Ik zie dat je al je profielgegevens hebt ingevuld, dus ik kon gelijk meekijken. Als ik kijk bij je abonnement zie ik momenteel een fysieke simkaart gekoppeld staan. Het simkaartnummer eindigt op ***8740. Ben je toevallig nog in het bezit van deze simkaart? Het gekke is, als ik je bestelling (vernieuwing) erbij pak, zie ik dat je wel hebt gekozen voor een eSIM. Alleen is er vermoedelijk iets niet goed gegaan met de koppeling hiervan, waardoor je eSIM niet gekoppeld staat aan je abonnement. Ik zie verder ook geen simkaart klaarstaan voor activatie. 

Dit doorzetten naar onze technische afdeling gaat ook niet veel zin hebben, want het belangrijkste is dat je zo snel mogelijk weer bereikbaar kunt zijn. Ik hoop dat je nog in het bezit bent van de juiste fysieke simkaart. Die kun je in je toestel plaatsen, opnieuw opstarten, dan zou het moeten werken! Zo niet, dan kun je het beste een lokale simkaart kopen, zodat je in ieder geval alsnog bereikbaar bent. Zodra je terugbent in Nederland, kunnen we direct een nieuwe simkaart voor je bestellen. Of je kunt langsgaan in één van onze winkels, waar mijn collega's je direct kunnen helpen met het kopppelen en activeren van een nieuwe simkaart. 

Ik hoor het graag van je! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen