Skip to main content
Beantwoord

Je huidige abonnement kan niet gekoppeld worden aan multisim


Je huidige abonnement kan niet gekoppeld worden aan multisim. Watch reeds gereset, netwerkinstellingen iphone gereset, niets werkt. 

 

Het gaat om een unlimited premium /. samen unlimited nummer. Help!

….

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Beste ​@Franckdeleeuw dank voor de toelichting, ik heb alle informatie compleet! Ik zie verder geen bijzonderheden bij je abonnement, deze zou gewoon in aanmerking moeten komen voor een Multisim. Ik heb daarom gelijk een ticket voor je doorgezet naar ons IT-team, zodat zij het voor je kunnen oplossen. Het referentienummer is: 77087044. De verwerkingstijd is momenteel 14 dagen wegens drukte bij de afdeling. Het zou best kunnen dat ze het binnen een paar dagen oppakken, maar houd er rekening mee dat het maximaal 14 dagen kan duren voordat je een terugkoppeling ontvangt. Dit zal telefonisch of per mail zijn. 

Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, stel ze gerust! 

Bekijk origineel

15 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@Franckdeleeuw ik snap heel goed dat je gebruik wilt maken van onze Multisim, laten we samen naar een oplossing kijken! Beschik je over Unlimited Premium? Dan zou Multisim gewoon moeten werken. Graag kijk ik met je mee of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je abonnement en of er geen bijzonderheden te zien zijn. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 27 maart 2025

Dag Pharwin,

 

Ik maak gebruik van het tweede abonnement (samen unlimited). De gegevens staan in het profiel.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Franck, tof dat je gebruik maakt van Unlimited Samen en bedankt voor het invullen van je profiel! Ik heb meteen met je meegekeken en ik zie geen Multisim aan je abonnement gekoppeld staan. Klopt het dat je via een ander verkooppunt een Apple Watch hebt gekocht? Welke Apple Watch heb je precies? Je vindt het modelnummer als volgt: Open Watch app op de iPhone > My Watch tabje onderaan -> Algemeen -> Info -> bij het Model veld.

Ik hoor het graag van je!


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 28 maart 2025

Klopt, ik heb deze al eventjes en in het verleden werkte hij wel via mijn t-mobile en later Odido zakelijk. Het is een 6.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemiddag ​@Franckdeleeuw ik neem het stokje over van mijn collega! Dank voor de toelichting. Begrijp ik het goed dat je Multisim het eerst wel deed, maar nu niet meer? Beschik je over de Apple Watch series 6 de Cellular versie? Ik zie de Multisim bundel (nog) niet terug bij je abonnement. Wel zie ik dat je abonnement geen bijzonderheden heeft en dat alles goed staat ingesteld. Kun je je Watch als je toestel opnieuw opstarten? Kun je in de onderstaande stappen aangeven waar je tegenaanloopt? Krijg je dan dezelfde melding te zien? 

Belangrijk : doe dit via de “Watch App” op je iPhone

1. Open de “Watch app” op je iPhone..

2. Ga naar Mobiel netwerk.

3. Check of je de melding over een aanbiederupdate ziet. Klik dan op Werk bij.

4. Klik op de knop Configureer mobiel netwerk.

5. Log via de “ Watch app” op je iPhone  in op je “Mijn Odido” bestelpagina.

6. Na inloggen kom je op de Multisim bestelpagina terecht en kan je hier een nieuwe Multisim kopen

7. Check of je een bevestiging van je bestelling krijgt. Je Apple Watch wordt nu ingesteld.

Zou je ook het volgende willen checken: 

  1. De Apple Watch moet versie 8.1 of hoger hebben

Controleren: open de Watch app op de iPhone > Algemeen
Watch updaten gaat zo: open de Watch app op de iPhone > mijn Watch > Algemeen > Softwareupdate. Automatische updates moet aan staan.

 

  1. De iPhone moet iOS versie 15.1 of hoger hebben.

De iPhone 6s of hoger is geschikt voor iOS 15.1.
Let op: heeft de klant een Beta-versie (dit is een soort test-versie) van een nieuwe iOS-versie, dan kunnen we niet garanderen dat Multisim werkt. (Als de klant niet weet of hij een Beta-versie heeft, dan heeft hij er vast geen)

Controleren: open Instellingen > Algemeen > Info
iPhone updaten gaat via Instellingen > Algemeen > Software-update

 

  1. De iPhone moet de juiste aanbieder instellingen hebben. Kort gezegd zorgt dit ervoor dat de Multisim goed werkt.

Controleren: ga naar Instellingen > Algemeen > Info en scroll naar beneden naar Aanbieder. Hier moet staan Odido of T-Mobile NL 48.1 (of een hoger getal)
Staat er een lager getal dan 48.1?   Herstart het toestel, dan komt de vraag met de update aanbiedersinstellingen opnieuw, en werk dan de aanbiedersinstellingen bij. Ziet de klant die vraag niet? Dan moet hij de netwerkinstellingen van de iPhone herstellen: Instellilngen >Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen

 

Ik verneem het graag van je! 

 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 1 april 2025

Beste Pharwin,

 

Begrijp ik het goed dat je Multisim het eerst wel deed, maar nu niet meer? → ik had voorheen een zakelijk abonnement met hetzelfde nummer (op dezelfde telefoon en watch) deze zijn omgezet naar priveabonnement.

 

Beschik je over de Apple Watch series 6 de Cellular versie? → Ja

Ik zie de Multisim bundel (nog) niet terug bij je abonnement. Wel zie ik dat je abonnement geen bijzonderheden heeft en dat alles goed staat ingesteld.

Kun je je Watch als je toestel opnieuw opstarten? → dit heb ik reeds vele malen gedaan, ook watch compleet gereset en opnieuw gekoppeld, ook netwerkinstellingen hersteld bij iphone.

 

Kun je in de onderstaande stappen aangeven waar je tegenaanloopt? Krijg je dan dezelfde melding te zien? → Ja, na stap 5

 

Belangrijk : doe dit via de “Watch App” op je iPhone

1. Open de “Watch app” op je iPhone..

2. Ga naar Mobiel netwerk.

3. Check of je de melding over een aanbiederupdate ziet. Klik dan op Werk bij. → GEEN UPDATE

4. Klik op de knop Configureer mobiel netwerk.

5. Log via de “ Watch app” op je iPhone  in op je “Mijn Odido” bestelpagina. → na succesvol inloggen en verificatiecode komt bovenstaande melding (zie boven, OEPS), stap 6/7 worden dus niet bereikt...

6. Na inloggen kom je op de Multisim bestelpagina terecht en kan je hier een nieuwe Multisim kopen

7. Check of je een bevestiging van je bestelling krijgt. Je Apple Watch wordt nu ingesteld.

Zou je ook het volgende willen checken: 

  1. De Apple Watch moet versie 8.1 of hoger hebben → 11.4

Controleren: open de Watch app op de iPhone > Algemeen
Watch updaten gaat zo: open de Watch app op de iPhone > mijn Watch > Algemeen > Softwareupdate. Automatische updates moet aan staan.

 

  1. De iPhone moet iOS versie 15.1 of hoger hebben. → 18.4

De iPhone 6s of hoger is geschikt voor iOS 15.1.
Let op: heeft de klant een Beta-versie (dit is een soort test-versie) van een nieuwe iOS-versie, dan kunnen we niet garanderen dat Multisim werkt. (Als de klant niet weet of hij een Beta-versie heeft, dan heeft hij er vast geen)

Controleren: open Instellingen > Algemeen > Info
iPhone updaten gaat via Instellingen > Algemeen > Software-update

 

  1. De iPhone moet de juiste aanbieder instellingen hebben. Kort gezegd zorgt dit ervoor dat de Multisim goed werkt. → 63.0

Controleren: ga naar Instellingen > Algemeen > Info en scroll naar beneden naar Aanbieder. Hier moet staan Odido of T-Mobile NL 48.1 (of een hoger getal)
Staat er een lager getal dan 48.1?   Herstart het toestel, dan komt de vraag met de update aanbiedersinstellingen opnieuw, en werk dan de aanbiedersinstellingen bij. Ziet de klant die vraag niet? Dan moet hij de netwerkinstellingen van de iPhone herstellen: Instellilngen >Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen

Ik hoor het graag van je! 
  

 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 4215 reacties
  • Antwoord
  • 2 april 2025

Beste ​@Franckdeleeuw dank voor de toelichting, ik heb alle informatie compleet! Ik zie verder geen bijzonderheden bij je abonnement, deze zou gewoon in aanmerking moeten komen voor een Multisim. Ik heb daarom gelijk een ticket voor je doorgezet naar ons IT-team, zodat zij het voor je kunnen oplossen. Het referentienummer is: 77087044. De verwerkingstijd is momenteel 14 dagen wegens drukte bij de afdeling. Het zou best kunnen dat ze het binnen een paar dagen oppakken, maar houd er rekening mee dat het maximaal 14 dagen kan duren voordat je een terugkoppeling ontvangt. Dit zal telefonisch of per mail zijn. 

Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, stel ze gerust! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 3 april 2025
Pharwin van Odido schreef:

Beste ​@Franckdeleeuw dank voor de toelichting, ik heb alle informatie compleet! Ik zie verder geen bijzonderheden bij je abonnement, deze zou gewoon in aanmerking moeten komen voor een Multisim. Ik heb daarom gelijk een ticket voor je doorgezet naar ons IT-team, zodat zij het voor je kunnen oplossen. Het referentienummer is: 77087044. De verwerkingstijd is momenteel 14 dagen wegens drukte bij de afdeling. Het zou best kunnen dat ze het binnen een paar dagen oppakken, maar houd er rekening mee dat het maximaal 14 dagen kan duren voordat je een terugkoppeling ontvangt. Dit zal telefonisch of per mail zijn. 

Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, stel ze gerust! 

Beste Pharwin, 

 

Waar kan ik eventueel de voortgang/status van dit incident volgen?


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9286 reacties
  • 3 april 2025

hoi ​@Franckdeleeuw,

Zoals Pharwin aangeeft, jij wordt benaderd telefonisch of per mail als er wat te melden is. Het interne backoffice ticket systeem kan niet door klanten worden ingezien.


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 12 mei 2025

Helaas ben ik ook problemen tegengekomen bij de mulitsim setup van mijn Galaxy Watch 7. Heb eerst gebeld met klantenservice, daarna 2 uur in een Odido winkel doorgebracht die er ook niet uitkwamen. Heb van alles geprobeerd maar het probleem is dat de horloge niet kan registreren bij de Odido service. Op mijn Odido app staat dat de mulitsim is geblokkeerd. Verschillende keren het deblokkeren gedaan, maar de blokkade komt de hele tijd weer terug. Wat kan ik nog doen?


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hallo ​@hansdg53, van harte welkom op onze community! Wel zo fijn als je onze Multisim op je Galaxy Watch kunt instellen, laten we samen naar een oplossing kijken! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie geen bijzonderheden. Wel zie ik dat je huidige Multisim niet op actief staat, kan dat kloppen? Is de Galaxy Watch 7 een Cellular versie (geschikt voor onze Multisim)? Kun je het modelnummer met mij delen? Kun je in de onderstaande stappen aangeven waar je vastloopt en wat voor (fout)melding je precies te zien krijgt? Graag een screenshot hiervan met mij delen, dan kan ik het eventueel direct voor je doorzetten richting onze technische dienst, zodat zij het verder voor je kunnen onderzoeken. 

Dit zijn de stappen: 

  1. Log in op het Mijn Odido account van het mobiele nummer waar je Multisim aan wil toevoegen.

  2. Klik op het telefoonnummer waarmee je Multisim wil gebruiken. Dat doe je zo:
    a. Mijn Odido op de website: klik in de menubalk op Meer (drie puntjes) en daarna op SimToestel en Smartwatch.
    b. Mijn Odido op de app: klik rechts onderin op Meer (drie streepjes) en daarna op Simkaart.

Heb je je Samsung Watch bij Odido gekocht? Of heb je zelf al een Multisim gekocht? Dan staat je Multisim klaar onder Extra simkaarten. Je ziet dan Mijn smartwatch onder Extra simkaarten staan.

Heb je je Samsung Watch ergens anders gekocht? Dan kan je Multisim eerst bestellen onderaan de pagina. Daarna zie je Mijn smartwatch onder Extra simkaarten staan.

Koppelen (vervolg)

  1. Klik op Mijn Smartwatch.

  2. Volg voor de veiligheid de verificatiestap. Hiervoor krijg je een cijfercode op je telefoon. Vul ‘m in om te laten zien dat je het echt bent.

  3. Check of je een QR-code krijgt. Die heb je nodig om Multisim te activeren.

  4. Open de Wear app (Galaxy Wearable) op je telefoon.

  5. Maak verbinding tussen je telefoon en je Samsung Watch.

  6. Gelukt? Klik in de app op Instellingen horloge en daarna op Mobiel abonnementen.

  7. Check of je de knop Code gebruiken ziet. Scan nu de QR-code die op het scherm van je computer of tablet staat.

  8. Klik op Mobiel abonnement gebruiken. Je Samsung Watch wordt nu ingesteld. Daarna kan je Multisim gebruiken.

Ik hoor het graag van je! 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 13 mei 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hallo ​@hansdg53, van harte welkom op onze community! Wel zo fijn als je onze Multisim op je Galaxy Watch kunt instellen, laten we samen naar een oplossing kijken! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie geen bijzonderheden. Wel zie ik dat je huidige Multisim niet op actief staat, kan dat kloppen? Is de Galaxy Watch 7 een Cellular versie (geschikt voor onze Multisim)? Kun je het modelnummer met mij delen? Kun je in de onderstaande stappen aangeven waar je vastloopt en wat voor (fout)melding je precies te zien krijgt? Graag een screenshot hiervan met mij delen, dan kan ik het eventueel direct voor je doorzetten richting onze technische dienst, zodat zij het verder voor je kunnen onderzoeken. 

Dit zijn de stappen: 

  1. Log in op het Mijn Odido account van het mobiele nummer waar je Multisim aan wil toevoegen.

  2. Klik op het telefoonnummer waarmee je Multisim wil gebruiken. Dat doe je zo:
    a. Mijn Odido op de website: klik in de menubalk op Meer (drie puntjes) en daarna op SimToestel en Smartwatch.
    b. Mijn Odido op de app: klik rechts onderin op Meer (drie streepjes) en daarna op Simkaart.

Heb je je Samsung Watch bij Odido gekocht? Of heb je zelf al een Multisim gekocht? Dan staat je Multisim klaar onder Extra simkaarten. Je ziet dan Mijn smartwatch onder Extra simkaarten staan.

Heb je je Samsung Watch ergens anders gekocht? Dan kan je Multisim eerst bestellen onderaan de pagina. Daarna zie je Mijn smartwatch onder Extra simkaarten staan.

Koppelen (vervolg)

  1. Klik op Mijn Smartwatch.

  2. Volg voor de veiligheid de verificatiestap. Hiervoor krijg je een cijfercode op je telefoon. Vul ‘m in om te laten zien dat je het echt bent.

  3. Check of je een QR-code krijgt. Die heb je nodig om Multisim te activeren.

  4. Open de Wear app (Galaxy Wearable) op je telefoon.

  5. Maak verbinding tussen je telefoon en je Samsung Watch.

  6. Gelukt? Klik in de app op Instellingen horloge en daarna op Mobiel abonnementen.

  7. Check of je de knop Code gebruiken ziet. Scan nu de QR-code die op het scherm van je computer of tablet staat.

  8. Klik op Mobiel abonnement gebruiken. Je Samsung Watch wordt nu ingesteld. Daarna kan je Multisim gebruiken.

Ik hoor het graag van je! 

Hallo Pharwin,

Dank voor je snelle reactie. Ik heb de Galaxy watch 7 direct bij Samsung gekocht, LTE versie, model SM-L305F.  Ik had nog een reserve Samsung mobiel, een S10 die heb ik geresest en naar fabrieksinstellingen en updated naar Android versie 12. Vervolgens een abonnement genomen bij Odido, een tweede, als extra van mijn vrouw’s mobiel abonnement bij Odido. De SIM in de S10 gedaan en daarna de Galaxy watch gekoppeld aan de Samsung S10.  Toen, op advies van een Samsung medewerker, een Esim genomen, via de Odido app. Die bij de Galaxy watch geregistreerd.  Daarna een multisim erbij genomen en ook geregistreerd via de Wear App. De installatie ging ok, maar de LTE werkte niet, er was geen data of voice verbinding mogelijk. Contact opgenomen met Odido tech support, die kwam er ook niet uit en vervolgens op hun aanraden naar een Odido winkel gegaan.  De medewerker daar heeft geprobeerd alles te resetten, zelfs een nieuwe SIM kaart in de S10 gedaan (met hetzelfde nummer), maar dat lukte ook niet, er kwamen berichten van “geen spraak” en “niet geregistreerd bij netwerk”. In het Sim overzicht op de Odido app kwam onder de multsim info dat dat het geblokkeerd was,.  Deblokkeren hielp niet, de blokkade kwam steeds terug.  Verwijderen van de multisim hielp ook niet, die bleef hardnekkig ook in de App als geregistreerd staan. In de Wear app zag ik op een gegeven moment 2 abonnementen.
Uiteindelijk heb ik vanochtend het volgende gedaan:

  1. De S10 weer opnieuw naar fabrieksinstellingen gezet
  2.  De Galaxy Watch gereset
  3. Klantenservice van Odido gebeld om alles wat met extra Sim in het systeem staat te verwijderen. Dat is volgens de medewerker gedaan.

Dus nu will ik morgen, met enige hulp, het proces nog een keer te doen, en hoop dat het ditmaal wel goed gaat. De watch is voor mijn schoonmoeder, en de noodknop activeren ls ze niet thuis is om zo mijn vrouw te bereiken en haar dan te kunnen spreken en localiseren is het belangrijkste. Als je op basis van mijn uitleg nog tips hebt, dan hoor ik het graag!

Hans


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemiddag ​@hansdg53 dank voor de toelichting, helemaal helder! Onze Multisim moet natuurlijk wel gewoon goed werken, anders speelt er iets (technisch) wat niet goed gaat. Ik heb nogmaals gekeken bij je abonnement en ik zie wel een '’'pending order'’ in het systeem staan bij je abonnement. Dit betekent dat je een verlenging of een Nummerportering naar een andere provider klaar hebt staan. Ik heb dit dubbelgecheckt en ik zie dat je abonnement al van start is gegaan op 10-5-2025 en dat er ook geen verzoek naar een andere provider aanwezig is. Vandaar dat ik het gek vind dat dit bij je abonnement staat. Dit kan ook problemen geven met de activatie van onze Multisim en ik vermoed dat dit de oorzaak is (al weet ik het niet 100% zeker). 

Geef gerust in de bovenstaande stappen aan waar je tegenaanloopt en wat voor (fout)melding je precies te zien krijgt, dan kan ik een ticket voor je aanmaken en doorzetten richting onze technische dienst, zodat zij het voor je kunnen oplossen! 

Ik zie je reactie graag tegemoet! 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 14 mei 2025
Pharwin van Odido schreef:

Goedemiddag ​@hansdg53 dank voor de toelichting, helemaal helder! Onze Multisim moet natuurlijk wel gewoon goed werken, anders speelt er iets (technisch) wat niet goed gaat. Ik heb nogmaals gekeken bij je abonnement en ik zie wel een '’'pending order'’ in het systeem staan bij je abonnement. Dit betekent dat je een verlenging of een Nummerportering naar een andere provider klaar hebt staan. Ik heb dit dubbelgecheckt en ik zie dat je abonnement al van start is gegaan op 10-5-2025 en dat er ook geen verzoek naar een andere provider aanwezig is. Vandaar dat ik het gek vind dat dit bij je abonnement staat. Dit kan ook problemen geven met de activatie van onze Multisim en ik vermoed dat dit de oorzaak is (al weet ik het niet 100% zeker). 

Geef gerust in de bovenstaande stappen aan waar je tegenaanloopt en wat voor (fout)melding je precies te zien krijgt, dan kan ik een ticket voor je aanmaken en doorzetten richting onze technische dienst, zodat zij het voor je kunnen oplossen! 

Ik zie je reactie graag tegemoet! 

Hallo Pharwin,

Dank voor je bericht. Ik heb vanmorgen weer 2x contact met de Odido klantenservice gehad over het probleem met de multisim en vanmiddag ook weer naar de winkel gegaan.  Ze hebben in het systeem geprobeerd het te verwijderen zodat ik het weer opnieuw kan opzetten. Echter het bleef steeds weer terugkomen met een geblokkeerd status.  Ik heb het toen opgegeven. Ergens in het back office systeem zit het in een continue loop.  Ik heb het abonnement opgezegd, ben naar naar KPN gegaan en daar hebben ze het in een half uur voor mij geinstalleerd.

Dank voor je moeite, jammer dat het niet gelukt is. Misschien in de toekomst weer..

Groeten,

Hans


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@hansdg53 ah, check! Ik had er graag alles aan gedaan om het werkend voor je te kunnen krijgen, maar ik respecteer je keus. Veel plezier bij je nieuwe provider! Weet dat onze Odido deuren altijd voor je openstaan en uiteraard ook onze community. Voor nu nog een hele fijne dag gewenst! 😁


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen