Skip to main content
Beantwoord

slechte internet verbinding en service

• 25 februari 2025
  • 5 reacties
  • 46 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst

Hey,

Al langer dan een jaar heb ik last van slechte internet op mijn mobiel. Hier is Odido ook bekend mee en er zijn vaak dossiers aangemaakt, helaas is hier vanuit Odido vaak niks mee gedaan.. nu merk ik weer na een periode dat mijn internet verbinding erg slecht is. Ik wacht nu al een week (woensdag)op een medewerker die 2 werkdagen contact met me zou opnemen. Na 2 werkdagen heb ik contact opgenomen en gaven jullie aan dat ik zaterdag of maandag gebeld zou worden. Beide dagen heb ik niks van jullie gehoord. Maandag heb ik gebeld en moest ik nog een dag wachten. Dinsdag heb ik gebeld en ben er de hele dag mee bezig geweest. Ik zou binnen een halfuur tot uur teruggebeld worden, niet gedaan. In de middag heb ik weer gebeld en zou ik ook weer tussen een halfuur en een uur iets horen, weer niet. Een uur later belde ik weer en gaf ik aan dat ik voor een bepaald tijdstip teruggebeld zou willen worden want ik had er geen vertrouwen meer in, en ja hoor.. weer geen telefoontje. De aller laatste keer dat ik het nog wou proberen werd er gezegd dat een medewerker mij voor de sluitingstijd zou bellen, ik ben helemaal niet teruggebeld. Ik heb zelf 10 minuten voor de sluitingstijd gebeld en toen werd er aangegeven dat er geen medewerkers meer waren en dat ik nog een dag moest afwachten. In het verleden is er ook gesproken over een vergoeding en of beëindigen van contract uit coulance. Ik zou graag een oplossing willen. Ik ben het namelijk zat dat ik elke keer zelf moet bellen terwijl jullie mij beloven te bellen..

ik heb in ieder geval al wel een klacht ingediend!

ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen

Beste antwoord door NA09X

Pharwin van Odido schreef:

Hoi ​@NA09X van harte welkom op onze Community! Als ik je verhaal zo lees, klinkt dat echt niet als de service die je van ons mag verwachten, excuses hiervoor! Ik snap heel goed dat je ongestoord wilt genieten van ons mobiele netwerk, laten we samen naar een oplossing kijken. 

Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Je geeft aan ook al een kruistest te hebben gedaan met je simkaart. Wat is daaruit gebleken? Als je je simkaart in een ander toestel stopt, heb je dan hetzelfde probleem? Dan ligt het vermoedelijk aan je simkaart. Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie dat je nog wel beschikt over een oud-T-Mobile abonnement. Het zou heel goed kunnen dat een verouderde simkaart problemen geeft. 

Ook zie ik dat er al een aantal keer een onderzoek is geweest. Ik zie dat eruit is gebleken dat je toestel verbinding maakt met een mast die op een ongunstige locatie ligt. Als dat uit het onderzoek blijkt, bieden we een coulance door kosteloos over te stappen of bij ons een vergoeding te krijgen. Ik zie dat je door een collega al een vergoeding hebt gekregen van € 135,00. Dit bedrag wordt verrekend met je komende facturen. 

Kan het kloppen dat je ook je abonnement per de einddatum hebt opgezegd? Ik zie namelijk wel een opzegging per 26-7-2025 verwerkt staan. 

Ik hoor het graag van je! 

Dag ​@Pharwin van Odido ,

Zoals je zelf benoemde in de reactie, heb ik alles al geprobeerd. Bij de kruistest kreeg ik dezelfde problemen. Ik heb al twee keer een nieuwe simkaart gekregen en dat hielp ook niet. Inderdaad heb ik mijn contract beëindigd omdat ik zo slecht ben behandeld, elke keer werd er beloofd dat ik teruggebeld zou worden. Uiteindelijk ben ik gisteren pas gebeld nadat ik was overgestapt en toen kon meneer weinig voor me betekenen omdat ik die middag al was overgestapt. De medewerker die ik die ochtend heb gesproken gaf aan dat ik naar een odido winkel moest gaan en mijn contract moest ontbinden. Zo gezegd, zo gedaan! Ik vind het erg vervelend..

Bekijk origineel

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 25 februari 2025

Hallo ​@NA09X 

Het gaat alleen om internet dus je kan prima bellen en sms'en?

Hoe ervaar je het internet op andere locaties in Nederland?

Eventueel kan je de simkaart in een andere telefoon testen.

• 26 februari 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@NA09X 

Het gaat alleen om internet dus je kan prima bellen en sms'en?

Hoe ervaar je het internet op andere locaties in Nederland?

Eventueel kan je de simkaart in een andere telefoon testen.

Hey ​@Waqqas ,

Klopt, bellen en sms gaat goed, het gaat alleen om internet.

Zelfs op andere locaties in NL ervaar ik hetzelfde.. 

ik heb de simkaart al meerdere keren in een ander toestel getest en dat hielp ook niet. Samen met een medewerker heb ik vaak een netwerkreset via mijn telefoon gedaan en een reset die de medewerker zelf uitvoert. Niks helpt! 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@NA09X van harte welkom op onze Community! Als ik je verhaal zo lees, klinkt dat echt niet als de service die je van ons mag verwachten, excuses hiervoor! Ik snap heel goed dat je ongestoord wilt genieten van ons mobiele netwerk, laten we samen naar een oplossing kijken. 

Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Je geeft aan ook al een kruistest te hebben gedaan met je simkaart. Wat is daaruit gebleken? Als je je simkaart in een ander toestel stopt, heb je dan hetzelfde probleem? Dan ligt het vermoedelijk aan je simkaart. Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie dat je nog wel beschikt over een oud-T-Mobile abonnement. Het zou heel goed kunnen dat een verouderde simkaart problemen geeft. 

Ook zie ik dat er al een aantal keer een onderzoek is geweest. Ik zie dat eruit is gebleken dat je toestel verbinding maakt met een mast die op een ongunstige locatie ligt. Als dat uit het onderzoek blijkt, bieden we een coulance door kosteloos over te stappen of bij ons een vergoeding te krijgen. Ik zie dat je door een collega al een vergoeding hebt gekregen van € 135,00. Dit bedrag wordt verrekend met je komende facturen. 

Kan het kloppen dat je ook je abonnement per de einddatum hebt opgezegd? Ik zie namelijk wel een opzegging per 26-7-2025 verwerkt staan. 

• 27 februari 2025
Pharwin van Odido schreef:

Dag ​@Pharwin van Odido ,

Zoals je zelf benoemde in de reactie, heb ik alles al geprobeerd. Bij de kruistest kreeg ik dezelfde problemen. Ik heb al twee keer een nieuwe simkaart gekregen en dat hielp ook niet. Inderdaad heb ik mijn contract beëindigd omdat ik zo slecht ben behandeld, elke keer werd er beloofd dat ik teruggebeld zou worden. Uiteindelijk ben ik gisteren pas gebeld nadat ik was overgestapt en toen kon meneer weinig voor me betekenen omdat ik die middag al was overgestapt. De medewerker die ik die ochtend heb gesproken gaf aan dat ik naar een odido winkel moest gaan en mijn contract moest ontbinden. Zo gezegd, zo gedaan! Ik vind het erg vervelend..

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@NA09X ah, check! Ik begrijp je sentiment heel goed. Excuses dat we geen oplossing hiervoor kunnen aanbieden. Wel fijn dat je in ieder geval wel een vergoeding hebt ontvangen ter compensatie voor dit probleem. 

Als ik vanuit deze kant nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Ik ben er voor je! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen