Skip to main content
Beantwoord

Geen Netwerk in het buitenland

  • 30 december 2024
  • 5 reacties
  • 105 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hoi!

ik ben in Duitsland en sinds ik de grens over ben heb ik geen netwerk meer. Had hetzelfde probleem 2 maanden geleden.

heb het volgende al geprobeerd: telefoon uit/aan zetten, sim uit en in, netwerk zelf kiezen, er zijn geen blokkades ingeschakeld, sim card is ontgrendelt, ik heb geen betaalachterstand of iets dergelijks (rekening wordt geautomatiseerd betaald). En en en…

 

Heeft er iemand nog een idee?

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hi ​@FionaBro allereerst, de beste wensen voor het nieuwe jaar! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zag dat er wel een blokkade voor Roaming op je abonnement stond ingesteld, vandaar dat het ook niet werkte. Deze heb ik zojuist voor je verwijderd. Geef het systeem ongeveer een half uurtje om dit te verwerken en start daarna je toestel opnieuw op. Dan zou het moeten werken! Verbind daarna desnoods handmatig met een netwerk van een andere provider. 

De blokkades kun je ook heel gemakkelijk checken en zowel in- als uitschakelen via je Mijn Odido account onder het kopje '’blokkades'’. Dan weet je dat voor de volgende keer! 

Laat je me even weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je! 😄

Bekijk origineel

5 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hallo ​@FionaBro, van harte welkom op onze Community en wat leuk dat je in Duitsland bent! Wel zo fijn als je internet het daar doet, laten we samen naar een oplossing kijken. Graag kijk ik met je mee of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld. Kun je je volledige naam, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer invullen in je profiel? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 31 december 2024

Dat zou echt helemaal top zijn! 
mij heb deze nu bij mijn profiel toegevoegd. Graag hoor ik of er iets mis is of ik nog iets kan doen!


Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8056 reacties
  • 31 december 2024

@FionaBro Automatiche netwerkselectie uitzetten je krijgt dan de beschikbare providers te zien waar je er een uit kan kiezen. Ik had dat vorige maand ook maar tigtal x geprobeerd e; 8neens lukte het

Succes


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 1 januari 2025

Dank voor je reactie! Maar dat heb ik ook al geprobeerd. Er worden ook providers aangetoond maar als ik die aan klik gebeurt er ook niks. Staat nog steeds “geen service”


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 4176 reacties
  • Antwoord
  • 2 januari 2025

Hi ​@FionaBro allereerst, de beste wensen voor het nieuwe jaar! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zag dat er wel een blokkade voor Roaming op je abonnement stond ingesteld, vandaar dat het ook niet werkte. Deze heb ik zojuist voor je verwijderd. Geef het systeem ongeveer een half uurtje om dit te verwerken en start daarna je toestel opnieuw op. Dan zou het moeten werken! Verbind daarna desnoods handmatig met een netwerk van een andere provider. 

De blokkades kun je ook heel gemakkelijk checken en zowel in- als uitschakelen via je Mijn Odido account onder het kopje '’blokkades'’. Dan weet je dat voor de volgende keer! 

Laat je me even weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je! 😄


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen