Skip to main content
Beantwoord

ik kan niet bellen of gebeld worden in het buitenland

  • 21 november 2024
  • 6 reacties
  • 304 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Ik kan niet Bellen of gebeld worden sinds ik in het buitenland ben heb geen abonnement en gebruik de standaard mobile heb wel service Bereik met 3 tot 4 bars maar kan niet bellen ik heb van Alles geprobeert iphone opnieuw opstarten, iPhone updaten, reset de instelingen, simkaart in en uit, maar niks werkt, als ik iemand bel Dan staat er call failed en gaat niet eens over, maar sms werkt wel en internet gebruik ik waar ok verblijf 

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hallo ​@Abc1230, welkom op onze Community! Wel zo fijn als je kunt bellen in het buitenland. Mag ik vragen in welk land je bent? Je geeft aan geen gebruik te maken van een abonnement. Maak je toevallig gebruik van PrePaid? Heb je nog wel voldoende tegoed? Kun je wel handmatig verbinding maken met een netwerk van een andere provider? Dit kan via de instellingen van je toestel. Wellicht dat je dan wel kunt bellen.

Kun je je telefoonnummer, postcode + huisnummer en geboortedatum vermelden in je profiel? Dan kan ik met je meekijken in je account! 

Bekijk origineel

6 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 4162 reacties
  • Antwoord
  • 22 november 2024

Hallo ​@Abc1230, welkom op onze Community! Wel zo fijn als je kunt bellen in het buitenland. Mag ik vragen in welk land je bent? Je geeft aan geen gebruik te maken van een abonnement. Maak je toevallig gebruik van PrePaid? Heb je nog wel voldoende tegoed? Kun je wel handmatig verbinding maken met een netwerk van een andere provider? Dit kan via de instellingen van je toestel. Wellicht dat je dan wel kunt bellen.

Kun je je telefoonnummer, postcode + huisnummer en geboortedatum vermelden in je profiel? Dan kan ik met je meekijken in je account! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 25 november 2024
Pharwin van Odido schreef:

Hallo ​@Abc1230, welkom op onze Community! Wel zo fijn als je kunt bellen in het buitenland. Mag ik vragen in welk land je bent? Je geeft aan geen gebruik te maken van een abonnement. Maak je toevallig gebruik van PrePaid? Heb je nog wel voldoende tegoed? Kun je wel handmatig verbinding maken met een netwerk van een andere provider? Dit kan via de instellingen van je toestel. Wellicht dat je dan wel kunt bellen.

Kun je je telefoonnummer, postcode + huisnummer en geboortedatum vermelden in je profiel? Dan kan ik met je meekijken in je account! 
 

ik verblijf in Japan, Ja ik maak gebruik van prepaid, ik heb voldoende tegoed, Ja ik kan verbinding maken met een network en heb 3 tot 4 streepjes, maar bellen of gebeld worden lukt niet

 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Abc1230, kun je ook handmatig verbinding maken met een netwerk van een andere provider? Om te kijken of het dan wel lukt? Had je toevallig al je telefoon opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat deze dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Mocht dat niet werken, zou het eventueel ook aan je simkaart kunnen liggen. Kun je dan voor mij een kruistest kunnen uitvoeren? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. 

Ik hoor het graag van je! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 4 december 2024

Ik heb van alles geprobeert maar niks werkt ik heb de Kruistest niet gedaan heb geen andere telefoon bij de hand, kan nog steeds niet bellen of gebeld worden, 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 4 december 2024
Pharwin van Odido schreef:

Hi ​@Abc1230, kun je ook handmatig verbinding maken met een netwerk van een andere provider? Om te kijken of het dan wel lukt? Had je toevallig al je telefoon opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat deze dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Mocht dat niet werken, zou het eventueel ook aan je simkaart kunnen liggen. Kun je dan voor mij een kruistest kunnen uitvoeren? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. 

Ik hoor het graag van je! 
 

Ik heb van alles geprobeert maar niks werkt ik heb de Kruistest niet gedaan heb geen andere telefoon bij de hand, kan nog steeds niet bellen of gebeld worden, 

 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@Abc1230 Hmmm dan heeft het vermoedelijk met iets anders te maken. Met PrePaid heb je wel beperkte mogelijkheden in het buitenland en vooral buiten de EU. Je kan niet altijd in elk land bellen met PrePaid. Je kan wel gebeld worden, sms'jes versturen en ontvangen. Kun je een sms versturen naar 5545. Dan ontvang je een sms terug met wat er mogelijk is in dat land. 

Ik zie je reactie graag tegemoet!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen