Skip to main content
Beantwoord

Fysieke simkaart onherkenbaar bij installatie eSIM in buitenland

  • 30 september 2024
  • 7 reacties
  • 108 Bekeken

Tijdens het installeren van een eSIM databundel via de Eskimo app in Indonesië heb ik per ongeluk mijn telefoonnummer ingevuld bij de eSIM. Hierdoor heeft eSIM de primaire plaats van mijn fysieke simkaart overgenomen. Deze fysieke simkaart wordt nu niet meer herkend door mijn iPhone SE en ben ik dus niet meer telefonisch bereikbaar en ik kan niet bellen en dus ook de Odido klantenservice niet bereiken.

Deze stappen heb ik al geprobeerd om mijn fysieke simkaart weer te activeren:
1.⁠ ⁠Herstarten van de telefoon.
2.⁠ ⁠De eSIM tijdelijk uitgezet en verwijderd.
3.⁠ Fysieke ⁠SIM-kaart opnieuw geplaatst.
4.⁠ ⁠Mobiele netwerkinstellingen hersteld.

Niets van deze stappen heeft gewerkt.

Kan iemand mij helpen mijn simkaart weer te laten vinden door mijn telefoon?

Ik wilde via de Odido app een eSIM voor mijn abonnement bestellen, maar ik lees dat het beter is om deze niet te installeren vanuit het buitenland.

Beste antwoord door Laura L.

Marciano van Odido schreef:

Hoi Laura, bedankt voor het proberen en je screenshots! Normaal gesproken moet ik het activeren van je eSIM overlaten aan m'n collega's, maar omdat ik je zo snel mogelijk weer bereikbaar wil hebben, heb ik je nieuwe eSIM direct geactiveerd. Wellicht moet je je toestel opnieuw opstarten, maar ik verwacht dat je zo direct weer verbinding hebt. Laat je het me weten?

 

Dankjewel Marciano, het werkt! Dank voor je hulp, waardeer het zeer! 

Bekijk origineel

7 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Laura, welkom op de Community! Gaaf dat je in Indonesië bent. Ik hoop dat je een goed verblijf hebt. Laten we je snel weer online helpen. Wil je alleerst de stappen op deze support pagina proberen: Dual-sim gebruiken met een e-sim - Apple Support (NL). Lukt het hiermee om je fysieke simkaart als Primair in te stellen en de eSIM als Secundair? 

Mocht het niet lukken, heb je dan toegang tot Mijn Odido? Zo ja, dan kan ik een eSIM voor je bestellen. Je hoeft deze dan alleen zelf nog te downloaden en te activeren. Dit gaat 9/10 keer gewoon goed hoor. Ik hoor het graag van je! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 1 oktober 2024

Beste Marciano,

Dank voor je antwoord. Ik heb de stappen geprobeerd via de link die je gaf, maar helaas werkt dit ook niet.

Ik kan via de app in Mijn Odido (niet via de browser, want dan moet ik een sms inlogcode ontvangen, die niet aankomt). Als je een eSIM voor me wil bestellen, graag! 


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Laura, geen dank en bedankt voor het proberen! Dan hoop ik dat de nieuwe eSIM alles direct verhelpt. Fijn dat je via de app wel toegang hebt. Ik heb je nieuwe eSIM zojuist voor je klaargezet. Op deze pagina kan je 'm downloaden en activeren. Of in de app uiteraard onder Sim, Toestel en Smartwatch. Ik hoor graag van je of het is gelukt!


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 1 oktober 2024

Dank voor het bestellen van de eSIM. Ik heb deze gedownload via de QR code en hij is nu zichtbaar op mijn telefoon. Ik krijg hem alleen niet geactiveerd. Ik heb een aantal keer geprobeerd te activeren met behulp van IDIN (zowel via de app als browser) maar telkens kom ik aan het einde van het activatieproces uit op de Odido overzichtspagina. Als ik dan weer naar Sim, Toestel, Smartwatch ga dan staat er nog steeds dat er een eSIM klaar staat om te activeren

 


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Laura, bedankt voor het proberen en je screenshots! Normaal gesproken moet ik het activeren van je eSIM overlaten aan m'n collega's, maar omdat ik je zo snel mogelijk weer bereikbaar wil hebben, heb ik je nieuwe eSIM direct geactiveerd. Wellicht moet je je toestel opnieuw opstarten, maar ik verwacht dat je zo direct weer verbinding hebt. Laat je het me weten?


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • Antwoord
  • 2 oktober 2024
Marciano van Odido schreef:

Hoi Laura, bedankt voor het proberen en je screenshots! Normaal gesproken moet ik het activeren van je eSIM overlaten aan m'n collega's, maar omdat ik je zo snel mogelijk weer bereikbaar wil hebben, heb ik je nieuwe eSIM direct geactiveerd. Wellicht moet je je toestel opnieuw opstarten, maar ik verwacht dat je zo direct weer verbinding hebt. Laat je het me weten?

 

Dankjewel Marciano, het werkt! Dank voor je hulp, waardeer het zeer! 


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Laura, superfijn om te lezen dat het werkt en uiteraard graag gedaan. Ik wens je nog heel veel plezier in Indonesië!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen