Skip to main content
Beantwoord

Verificatie sms berichten komen niet binnen

  • 11 september 2024
  • 9 reacties
  • 599 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo, ik krijg geen verificatie sms berichten meer binnen, in dit geval van Vinted. Ook het verificatie bericht voor een account aanmaken bij Odido zelf krijg ik niet binnen. Telefoon is al herstart en andere sms berichten komen wel binnen. Oorspronkelijk liep mijn zakelijk abonnement via T-Mobile en nu dus via Odido. Hoe kunnen we dit oplossen?

Beste antwoord door soepkip67

Hallo @MHanssen ,


Dat is niet prettig, het beste kan je contact opnemen via 0800 – 7112 .
Dit is het nummer voor zakelijke klanten, moderators op de community hebben geen inzicht in zakelijke abonnementen. Zij kunnen je dus ook niet verder helpen.

Bekijk origineel

9 reacties

soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+10
  • Odido Superuser
  • 1336 reacties
  • Antwoord
  • 11 september 2024

Hallo @MHanssen ,


Dat is niet prettig, het beste kan je contact opnemen via 0800 – 7112 .
Dit is het nummer voor zakelijke klanten, moderators op de community hebben geen inzicht in zakelijke abonnementen. Zij kunnen je dus ook niet verder helpen.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 11 september 2024

Ga ik dat doen, dankjewel voor je reactie!


soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+10
  • Odido Superuser
  • 1336 reacties
  • 11 september 2024

Hallo @MHanssen ,

Geen dank, graag gedaan.


Kan en wil je even laten weten of het opgelost is


  • Debutant
  • 4 reacties
  • 7 mei 2025

Helaas zit ik met hetzelfde probleem eSIM op een iPhone 16 pro. De iMessage lijkt het prima te doen maar je ontvangt geen verificatie. En opnieuw opstarten uitzetten aanzetten voor de zekerheid geblokkeerd verwijderen helpt ook niet. En met een andere telefoon met een ander nummer provider dus wel. 
 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Skitazz, van harte welkom op onze Community! Wel zo fijn als je eSIM het goed doet, laten we samen naar een oplossing kijken. Voor wat probeer je een verificatie op te vragen? Heb je het alleen met deze verificatie-smsjes? Of komen andere berichten ook niet binnen? Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart? Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben! 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een iPhone doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Laat je weten of het hiermee is verholpen? Ik wil sowieso graag met je meekijken of alles bij je abonnement goed staat ingesteld. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 


  • Debutant
  • 4 reacties
  • 8 mei 2025

@Pharwin van Odido het is nog wat leuker. Ik kan ook bellen maar iemand zij gister al niet gebeld worden. Lastig als je een bedrijf hebt.
met land en mobiel geprobeerd.

Data lijkt wel te werken ik kan gewoon via whatsapp communiceren. 

net de netwerkinstellingen zoals jij zij hersteld. Lijkt niets te doen 

Gek geboeg hoor ik wel de Applewatch overgaan. Niet de telefoon en ook al gaat het nummer over het komt niet eens in de gebeld door lijst. 
 

net nog naar een andere plaats geweest de oude berichten etc komen ook niet magisch binnen

 


  • Debutant
  • 4 reacties
  • 9 mei 2025

@Pharwin van Odido 

update (door de Applewatch die het wel doet)

bellen via wifi toestaan

opnemen op andere toestellen toestaan

let op mogelijk afhankelijkheid van Apple Watch !

Nog te testen of buitenshuis met oude Nokia zonder Apple Watch om te zien of het ooook alleen op de iPhone werkt.

prettig weekeind


  • Debutant
  • 4 reacties
  • 10 mei 2025

@Pharwin van Odido 

update

telefoon buiten de deur zonder Apple Watch en het probleem is weer terug. Geen ontvangst van telefonie of sms maar wel data en kunnen bellen?

 

applewatch flight mode en uitzetten bt wifi en g4/data en het werkt weer wel op de ifeun (ook met wifi uit). 
 

volgende stap is die dus telefoon opnieuw opstarten. Eventueel reset verbindingen en Checken, Applewatch opnieuw opstarten en verbinden en checken. 

lukt dan nog niet uh Applewatch verwijderen dan reset verbinding Applewatch opnieuw toevoegen. 
blijft raar. 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Skitazz ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Dank voor de toelichting. Dubbelcheck: het gaat dus echt om je iPhone die het buitenshuis niet goed doet? Aan je simkaart kan het niet liggen, want ik zie dat je 3 maanden geleden nog een nieuwe simkaart hebt geactiveerd. Ook zie ik op onze Dekkingskaart geen bijzonderheden met de dekking bij jou in de buurt. 

In dat geval,  raad ik je aan om het probleem via deze pagina te melden, zodat een netwerkspecialist de situatie op jouw locatie kan onderzoeken en verklaren: https://www.odido.nl/netwerk/dekking

Vul je postcode/locatie in het daarvoor bestemde veld en klik daaronder op de button met de tekst 'Meld een probleem'. Vervolgens is het belangrijk dat je in het formulier met name één exacte datum en tijdstip invult waarop dit probleem zich voordoet of heeft voorgedaan. Onze netwerkspecialisten kunnen aan de hand daarvan namelijk de verbinding tussen jouw simkaart en de netwerkmast(en) op dit exacte tijdstip verder voor je onderzoeken. Ze nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken. Daar komt dan meer duidelijkheid en een oplossing uit.  

Gaat dat lukken? Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. Ik ben er voor je! 

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen