Skip to main content
Beantwoord

eSIM activeren onmogelijk

  • 11 september 2024
  • 9 reacties
  • 186 Bekeken

Ik kan mijn eSIM niet activeren.
In de app moet ik mezelf verifiëren. Dit kan niet met een sms, omdat mijn oude simkaart kapot is.
Als ik dit via iDIN doe, word ik na het verifiëren in mijn bank app doorgestuurd naar een loginpagina van Odido.
Hier kan ik vervolgens niet inloggen, omdat dit alleen kan met sms-verificatie (wat niet mogelijk is vanwege de kapotte simkaart).

Beste antwoord door Anouk van Odido

Goedemorgen @Jelle12345678, welkom op onze Community! 😄 Bereikbaar zijn is een absolute must in deze tijd, ik ben daarom direct voor je aan de slag gegaan. Het viel mij op dat eSIM met ICC-nummer eindigend op xxxx065 op dit moment al geactiveerd is. Er staat ook geen andere eSIM meer klaar om geactiveerd te worden. Begrijp ik goed het je inmiddels is gelukt om de eSIM te activeren en je nu weer gebruik kan maken van al onze diensten? Ik hoor het graag van je!

Bekijk origineel

9 reacties

soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+10
  • Odido Superuser
  • 1336 reacties
  • 11 september 2024

Hallo @Jelle12345678 ,

Dat gaat niet zoals je had gehoopt, maar je bent hier op de juiste plaats.
Zorg dat je, je klantnummer in je profiel hebt staan en vul je profiel verder zo veel mogelijk aan. Deze gegevens kan alleen jij of een moderator zien. Dit zorgt ervoor dat de moderator je sneller en beter op weg kan helpen.
De moderators reageren vanzelf op dit topic, dit gaat op volgorde van binnenkomst.


Anouk van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator | Mobiel
  • 125 reacties
  • Antwoord
  • 12 september 2024

Goedemorgen @Jelle12345678, welkom op onze Community! 😄 Bereikbaar zijn is een absolute must in deze tijd, ik ben daarom direct voor je aan de slag gegaan. Het viel mij op dat eSIM met ICC-nummer eindigend op xxxx065 op dit moment al geactiveerd is. Er staat ook geen andere eSIM meer klaar om geactiveerd te worden. Begrijp ik goed het je inmiddels is gelukt om de eSIM te activeren en je nu weer gebruik kan maken van al onze diensten? Ik hoor het graag van je!


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 12 september 2024
Anouk van Odido schreef:

Goedemorgen @Jelle12345678, welkom op onze Community! 😄 Bereikbaar zijn is een absolute must in deze tijd, ik ben daarom direct voor je aan de slag gegaan. Het viel mij op dat eSIM met ICC-nummer eindigend op xxxx065 op dit moment al geactiveerd is. Er staat ook geen andere eSIM meer klaar om geactiveerd te worden. Begrijp ik goed het je inmiddels is gelukt om de eSIM te activeren en je nu weer gebruik kan maken van al onze diensten? Ik hoor het graag van je!

 

Hoi Anouk,

Het is inderdaad gelukt. Ik kreeg de oude simkaart half aan de praat waardoor ik kon verifiëren met sms.

Het probleem dat ik had bij het verifiëren met iDIN is er nog steeds. Dit is alleen meer iets voor jullie developers. Volgens mij gaat het mis omdat mijn bank app (bunq) me doorstuurt naar de website van Odido, in plaats van naar de app. Hierdoor kan de verificatie niet voltooid worden, omdat ik in de browser niet ben ingelogd, en ook niet kan inloggen zonder sms-verificatie.


Anouk van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator | Mobiel
  • 125 reacties
  • 13 september 2024

Hi @Jelle12345678, super fijn om te lezen dat het inderdaad gelukt is! Wat jij omschrijft lijkt inderdaad een verwijzingsfout te zijn, mijn oprechte excuses hiervoor. Ik kan mij voorstellen dat dit niet handig was op dat moment. Intern ga ik een seintje doorgeven zodat de technische dienst hiernaar kan kijken! Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat je het dan weten?


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 26 september 2024

Hallo, ik ben mijn simkaart kwijtgeraakt op vakantie dus heb ik een eSIM besteld. Ik heb al meerdere keren geprobeerd een te installeren, maar elke keer krijg ik de foutmelding van mijn iphone dat het activeren niet lukt en ik contact op moet nemen met tmobile. Waar ligt dit aan? Wat kan ik doen? ALvast bedankt. 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 26 september 2024
xanneklok schreef:

Hallo, ik ben mijn simkaart kwijtgeraakt op vakantie dus heb ik een eSIM besteld. Ik heb al meerdere keren geprobeerd een te installeren, maar elke keer krijg ik de foutmelding van mijn iphone dat het activeren niet lukt en ik contact op moet nemen met tmobile. Waar ligt dit aan? Wat kan ik doen? ALvast bedankt. 

Er zit dus geen simkaart in mijn telefoon, omdat ik die kwijt ben, misschien ligt het daaraan? Ik ben ondertussen ook terug in Nederland. 


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 26 september 2024

Hi!

I have exactly the same problem Jelle I can't activate my eSim. When I want to do it iDIN is sending me back to login page.

Me new eSIM is ending 5676. Could you please help me? 

Thank you!

Greetings Marcelina


soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+10
  • Odido Superuser
  • 1336 reacties
  • 26 september 2024
xanneklok schreef:
xanneklok schreef:

Hallo, ik ben mijn simkaart kwijtgeraakt op vakantie dus heb ik een eSIM besteld. Ik heb al meerdere keren geprobeerd een te installeren, maar elke keer krijg ik de foutmelding van mijn iphone dat het activeren niet lukt en ik contact op moet nemen met tmobile. Waar ligt dit aan? Wat kan ik doen? ALvast bedankt. 

Er zit dus geen simkaart in mijn telefoon, omdat ik die kwijt ben, misschien ligt het daaraan? Ik ben ondertussen ook terug in Nederland. 

 

 

@xanneklok , je kan het beste even bij een Odido shop naar binnen lopen, vergeet je legitimatie niet. Je loopt dan bellend weer naar buiten. Dit is de snelste manier.


Anouk van Odido schreef:

Hi @Jelle12345678, super fijn om te lezen dat het inderdaad gelukt is! Wat jij omschrijft lijkt inderdaad een verwijzingsfout te zijn, mijn oprechte excuses hiervoor. Ik kan mij voorstellen dat dit niet handig was op dat moment. Intern ga ik een seintje doorgeven zodat de technische dienst hiernaar kan kijken! Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat je het dan weten?


 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen