Skip to main content
Beantwoord

Geen 4g/5g in Griekenland

Ik heb sinds ik in Griekenland ben aan gekomen geen 4g meer. Alle stappen gevolgd om alles opnieuw in te stellen en opnieuw te starten maar er blijft maar een R staan bij het mobiele net werk en er verandert niks.

Beste antwoord door Natashabearr

Marciano van Odido schreef:

Hoi Natasha, bedankt voor je screenshot! Wat apart dat je niet kan verbinden. Ik heb nog 2 opties die voor verbinding kunnen zorgen:

1. Controleer je APN instellingen eens. Deze vind onder de volgende instellingen: Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > Hier zou internet.mobiel moeten staan
  2. Je kan je netwerkinstellingen resetten. Houd er wel rekening mee dat opgeslagen wachtwoorden hiemee verdwijnen. Deze vind onder de volgende instellingen:  Instellingen > Algemeen beheer > Resetten

Ik hoor graag van je of je hierna wel (handmatig) verbinding kan maken met één van deze netwerken!

Ik heb de APN instellingen nog een keer gereset en gek genoeg werkt alles nu opeens wel dus het is geregeld. Bedankt!☺️

Bekijk origineel

52 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21797 reacties
  • 15 juli 2024

Hallo @Natashabearr 

Zorg dat je verbonden bent met Cosmote of Wind Hellas (mobiele providers).

De r staat waarschijnlijk voor roaming. Zorg verder dat mobiele data aan staat en dat je geen blokkade hebt in je Odido account 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 15 juli 2024

Waar kan ik die mobiele providers vinden?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9346 reacties
  • 15 juli 2024

Onder instellingen/ mobiele netwerken/ mobiele netwerken handmatig zoeken. Dan geeft de telefoon na een minuut alle netwerken die daar dekking geven. Dan selecteer je de gewenste. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 15 juli 2024

Ik heb het gevonden maar er wordt telkens aangegeven dat het niet mogelijk is te verbinden met die mobiele providers 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9346 reacties
  • 15 juli 2024

Heb je toevallig een betalingsregeling?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 15 juli 2024

Nee niet dat ik weet

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9346 reacties
  • 15 juli 2024

Wacht dan even een moderator af, die kan in systemen kijken.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 15 juli 2024

Is goed bedankt

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Natasha, van harte welkom op de Community en ik hoop dat je een fijn verblijf hebt in Griekenland! Ik heb direct met je meegekeken en je hebt inderdaad geen betalingsregeling. Ik zie ook geen blokkade op international roaming, dus het zou moeten werken. Volgens Mijn Odido ben je nog in Nederland, dus je simkaart heeft nog helemaal geen verbinding gemaakt in Griekenland. Zet je telefoon eens helemaal uit voor enkele minuten en dan opnieuw aan. Hiermee meldt je simkaart zich opnieuw aan op het netwerk. Ik hoop dat dit werkt. 

Zo niet, heb je iemand bij je met wie je een kruistest kan doen? Bij een kruistest plaats je jouw simkaart in een andere telefoon om te kijken of je dan wel verbinding kan maken met één van de netwerken. De andere simkaart gaat in jouw telefoon om te kijken of het met die simkaart wel werkt. In Griekenland kan je (handmatig) verbinden met Wind Hellas en Cosmote die @Waqqas ook had doorgegeven.

We horen het graag van je! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 16 juli 2024

Het is helaas nog steeds niet gelukt. Ik ben wel met mijn partner maar we kunnen beide onze mobielen niet openen i.v.m. de pin die we nodig hebben om de simkaart houder te openen. Toevallig heeft mijn partner ook odido en die heeft wel gewoon bereik en geen problemen. Ik kan wel gebeld worden maar ook na meerdere keren de telefoon opnieuw te hebben gestart veranderd er niks. Hieronder een foto van wat ik zie als ik wel probeer te verbinden met een mobiele provider.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Natasha, bedankt voor je screenshot! Wat apart dat je niet kan verbinden. Ik heb nog 2 opties die voor verbinding kunnen zorgen:

1. Controleer je APN instellingen eens. Deze vind onder de volgende instellingen: Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > Hier zou internet.mobiel moeten staan
  2. Je kan je netwerkinstellingen resetten. Houd er wel rekening mee dat opgeslagen wachtwoorden hiemee verdwijnen. Deze vind onder de volgende instellingen:  Instellingen > Algemeen beheer > Resetten

Ik hoor graag van je of je hierna wel (handmatig) verbinding kan maken met één van deze netwerken!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • Antwoord
  • 17 juli 2024
Marciano van Odido schreef:

Ik heb de APN instellingen nog een keer gereset en gek genoeg werkt alles nu opeens wel dus het is geregeld. Bedankt!☺️

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Natasha, superfijn dat het resetten van je APN instellingen heeft gewerkt. Uiteraard graag gedaan en ik wens je nog veel plezier in Griekenland! 🙌🏻

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 21 juni 2025

Hi, ik en mijn vriend zijn in Griekenland en hebben sinds 2 dagen geen 4G/5G meer. We hebben diverse stappen die online staan uitgevoerd, zoals: telefoon herstarten, vliegtuigmodus uit en aan, netwerkinstellingen resetten, roaming uit en aan gezet, handmatig netwerk kiezen, APN instellingen aangepast en ik heb een E-sim aangevraagd, maar niks werkt. Mijn vriend heeft duo-sim en als hij op de andere provider gaat dan werkt de 5G wel. 

kunnen we nog meer doen? 

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 21 juni 2025
LeonoraG schreef:

Hi, ik en mijn vriend zijn in Griekenland en hebben sinds 2 dagen geen 4G/5G meer. We hebben diverse stappen die online staan uitgevoerd, zoals: telefoon herstarten, vliegtuigmodus uit en aan, netwerkinstellingen resetten, roaming uit en aan gezet, handmatig netwerk kiezen, APN instellingen aangepast en ik heb een E-sim aangevraagd, maar niks werkt. Mijn vriend heeft duo-sim en als hij op de andere provider gaat dan werkt de 5G wel. 

kunnen we nog meer doen? 

Ben je op Kreta toevallig? Ik heb het zelfde probleem 

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 21 juni 2025

I also don’t have internet in mainland Thessaloniki. It’s been almost 2 days now. I tried all providers and settings. Can you please resolve this? 

• is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 21 juni 2025

Hier (Samos) ook sinds gisteren ergens geen 4 of 5 G, alleen E. Mijn partner eveneens, ook Odido.

• 1 reactie
  • 21 juni 2025

Mijn vrouw en ik hadden allebei gister ineens geen internet  meer op Kreta. Zelfs met hulp van de klantenservice van Simpel konden we het probleem niet oplossen 

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 21 juni 2025
Kevin w schreef:
LeonoraG schreef:

kunnen we nog meer doen? 

Ben je op Kreta toevallig? Ik heb het zelfde probleem 

Wij zijn in Athene sinds maandag. Tot gisteren geen problemen gehad. Opeens hield het er mee op.

• is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 21 juni 2025

@Marciano van Odido ,

kunnen jullie het a.u.b. controleren?, gezien de spreiding van het probleem kunnen wij er verder weinig aan doen om het te verhelpen.

heb de genoemde stappen ook uiteraard geprobeerd, maar helaas.

• is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 21 juni 2025

Op het moment heb ik weer 5G, fingers crossed.

• 1 reactie
  • 21 juni 2025

Op zakynthos sinds 20 juni 2025 hetzelfde probleem alleen een maar een E ipv 4/5G

• Debutant
  • 4 reacties
  • 21 juni 2025

Zelfde probleem hier op Kreta. Cosmote geen 4g/5g meer sinds gisteren, alleen nog maar E. Dagen daarvoor geen problemen. WIND geeft nog wel 4g maar veel slechtere dekking. Partner met KPN abbo heeft wel 5g met Cosmote. Het lijkt dus een issue met Odido of de samenwerking. Alle setting tips, resets, etc werken niet.

Teleurstellend, juist voor vakanties heb ik een hoog data abbo.

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 21 juni 2025
RonG68 schreef:

Op het moment heb ik weer 5G, fingers crossed.

Hier helaas nog niks. 

• 1 reactie
  • 21 juni 2025

Two days in a row I have no internet in Zakynthos. Only Edge. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen