Skip to main content
Beantwoord

Sim only data werkt niet in buitenland

• heeft eerste post geplaatst

heb vorige week speciaal voor buitenland een sim only data abbonement genomen voor in de auto, helaas werkte dit alleen goed in nederland, zodra we de grens over waren was het klaar, ik heb een nieuwe evoque uit 2020 dus dit moet geen probleem zijn, wat gaat er fout? en wie kan mij verder helpen?

gr Peter

Beste antwoord door Hajar van Odido

Hi @pbaas2 

Ik ben direct voor je gaan kijken en ie dat je een blokkade had. Die heb ik inmiddels verwijderd dus als je je apparaat opnieuw start dan zou het moeten werken. Laat je even weten of het lukt?

Bekijk origineel

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 1 augustus 2021

Hallo @pbaas2 

Gaat het om een data simkaart met 097 nummer? Bij een gewone sim only zit er een blokkade op gebruik in het buitenland voor de eerste 2 maanden, ik weet niet zeker of dit ook zo is voor een data simkaart.

En je hebt geen blokkades in je My T-Mobile account dus alles staat op toestaan?

• 1 augustus 2021

het gaat idd om een 097 nr, ik kan helaas niets op mijn My T-mobile vinden over dit abbonement

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 1 augustus 2021

Had je misschien al een My T-Mobile account? Dan kan het zijn dat je abonnement niet is gekoppeld aan je account?

Normaal zie je het abonnement onder abonnement & instellingen maar nu heb je dus ook geen bereik in het buitenland?

• 1 augustus 2021

ja dat zou wel vervelend zijn als ze dit niet gekoppeld hebben aan mijn zakelijke account want dit heb ik wel doorgegeven, dan moet ik morgen maar even bellen met de mensen van t-mobile

Hajar van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi @pbaas2 

Ik ben direct voor je gaan kijken en ie dat je een blokkade had. Die heb ik inmiddels verwijderd dus als je je apparaat opnieuw start dan zou het moeten werken. Laat je even weten of het lukt?

• 3 maart 2023
Hajar schreef:

Hi @pbaas2 

Ik ben direct voor je gaan kijken en ie dat je een blokkade had. Dieheb ik inmiddels verwijderd dus als je je apparaat opnieuw start dan zou het moeten werken. Laat je even weten of het lukt?

ik heb hetzelfde probleem.. 

Hajar van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi @M4ggie 

Ik wil graag kijken wat ik voor je kan betekenen. Heb je momenteel een betalingsregeling lopen? Daarbij wordt er automatisch een blokkade geactiveerd voor gebruik in het buitenland en bellen naar service nummers. Als dat niet het geval is dan kijk ik graag mee naar je instellingen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan help ik je graag verder. 

Als je op mijn naam klikt dan zie je de optie stuur bericht. Ik zie je bericht graag tegemoet!

• is een Top Poster
  • 3 maart 2025

Hetzelfde probleem hier. Ik ontvang geen sms berichten op m'n Nederlandse sim only odido abbonement, in het buitenland 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@EOsinga wat heerlijk dat je momenteel in het buitenland bent! Wel zo fijn als je smsjes kunt ontvangen, laten we samen naar een oplossing kijken! Heb je dit probleem sinds kort in het buitenland? In welk land ben je momenteel? Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna direct met je meekijken bij je abonnement of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld! 

• is een Top Poster
  • 4 maart 2025

Hi Pharwin, 

Bedankt voor de snelle reactie.

• Heb je dit probleem sinds kort in het buitenland?
    ✅ Ik denk al langer, maar ik heb het nu pas door, omdat ik probeerde in te loggen met SMS verificatie, maar de SMS komt niet binnen.

• In welk land ben je momenteel?
    ✅ Canada

• Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart?
    ✅ Ja, zojuist geupdate, daarmee opnieuw opgestart

• Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is?
    ✅ Ja, zojuist geupdate, daarmee opnieuw opgestart

• Heb je de netwerkinstellingen gereset?
    ✅ Ja, Android instructies gevolgd. 

Nog steeds geen verbinding. Ik heb m’n gegevens in m’n profiel geupdate (al weet ik niet zeker of mn bankrekeningnummer nog up-to-date is). 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@EOsinga dank voor het invullen van je profielgegevens! Ik heb gelijk gekeken en ik zie dat je abonnement al een tijdje niet meer actief is, kan dat kloppen? Je abonnement was per 18-11-2023 omgezet naar een Prepaid-aansluiting. Alleen zie ik dat deze sinds 25-01-2025 niet meer actief is. Dat heeft te maken met dat je te lang geen gebruik hebt gemaakt van je nummer. We raden altijd aan om minimaal 1x actief gebruik te maken van je Prepaid-aansluiting om de 6 maanden. Onder actief gebruik verstaan we: 

• Zelf bellen (als het gesprek wordt aangenomen)

• Inspreken voicemail van iemand anders

• Sms'jes versturen

• Tegoed zelf opwaarderen

• Mobiel internetten

• Doorgeschakeld gesprek (alleen als de partij waarnaar is doorgeschakeld het gesprek aanneemt).

Onder geen actief gebruik: 

• Gebeld worden (wel of niet opnemen maakt niet uit)

• Uitgaande gesprekken die niet worden aangenomen

• Eigen voicemail die wordt ingesproken

• Sms'jes ontvangen

• Opwaarderingen door Odido zelf (bijvoorbeeld als promotie of via de goodwill tool)

• Doorgeschakeld gesprek (als de partij waarnaar is doorgeschakeld het gesprek niet aanneemt)

Als er 6 maanden (+1 maand extra) geen actief gebruik wordt gemaakt van de Prepaid-aansluiting, komt het nummer te vervallen. We doen dit, zodat we niet onnodig nummers actief houden op ons netwerk. Zo kunnen we de beste ervaring met ons mobiele netwerk garanderen! Vandaar dat je nu ook geen smsjes kunt ontvangen in het buitenland. Ik zie dat het nummer ook niet meer geactiveerd kan worden, sorry! 

Wat je nu het beste kunt doen, is een lokale simkaart kopen bij een telefoonwinkel in het land waar je nu bent. Zo ben je in ieder geval nog wel bereikbaar. Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

• is een Top Poster
  • 6 maart 2025

Bedankt voor je reactie. Ik bedoelde inderdaad mijn prepaid-aansluiting en niet een sim-only abonnement. Maar ik ben absoluut niet op de hoogte gesteld van het feit dat mijn nummer zou worden verwijderd. Geen enkele melding of waarschuwing ontvangen, terwijl dit een ontzettend belangrijke stap is.

Het is uitermate frustrerend dat mijn nummer zomaar is vervallen, aangezien ik het aan talloze services gekoppeld heb. Nu moet ik overal wijzigingen doorvoeren, wat enorm veel gedoe oplevert. Dit is echt een slechte service van Odido.

Waarom worden klanten niet actief geïnformeerd over het dreigende vervallen van hun nummer? En is er absoluut geen manier om dit nummer terug te krijgen?

Ik hoor graag van jullie.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 6 maart 2025

Hoi ​@EOsinga ,

Bij prepaid is er bij alle providers een verlooptermijn voor de prepaid kaarten. Bij de een moet je elke x maanden een opwaardering doen, bij de ander alleen een actief gebruik. Bii Odido is dat het laatste en dat staat bij verder alle info over prepaid. Je kon ook een my-odido omgeving aanmaken waarin je dit kon volgen.

Na die inactieve periode van wordt de kaart ongeldig en het nummer wordt verwijderd. Als het een eventueel ingeporteerd (niet Odido) nummer is dan wordt het weer ter registratie aangeboden bij de originele provider die van de ACM het nummerblok had toegewezen gekregen.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@EOsinga ik snap je sentiment, maar dat klopt niet helemaal. Je ontvangt altijd meerdere smsjes, voordat je Prepaid-aansluiting wordt gedeactiveerd. Dit zal altijd een maand, een week en een dag van te voren zijn. Na de 6 maanden wordt er een blokkade op je Prepaid-nummer geplaatst, zodat je altijd nog een maand extra hebt om er alsnog actief gebruik van te maken. Omdat het niet is gebeurd, is je nummer nu komen te vervallen en kan ik het nummer ook niet meer activeren. 

Ik had je graag een ander antwoord willen geven, maar in dit geval kan het niet, sorry! Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. 

• is een Top Poster
  • 7 maart 2025

Ik zie op meerdere plekken staan dat ik inderdaad een waarschuwing had moeten ontvangen. Toch heb ik geen sms’jes gekregen, niet 1 maand, 1 week of 1 dag van te voren. Misschien omdat die ook niet aankomen in het buitenland? 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7 maart 2025

Als je geen sms kan ontvangen, dan zul je de waarschuwings smsjes ook niet ontvangen. Mijn advies is altijd, als je nummer je lief is, neem dan een klein abonnement. 

• is een Top Poster
  • 7 maart 2025

Dat is dan toch raar dat ik die smsjes niet ontvang? Terwijl die sim-kaart in m’n mobiel zit en continu aangeeft dat ik verbinding heb met een netwerk. 

Of is het überhaupt niet de bedoeling dat de waarschuwings sms aankomt in het buitenland? 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen