Skip to main content
Beantwoord

Opgelost maar nog geen internet

Beste,

volgens alle kanalen zou de storing die vandaag tussen 15:30 & 16:00 begon moeten zijn opgelost. Echter blijft het “internet” lampje rood en herstarten helpt niet. Dit laatste heb ik nu al drie keer uitgevoerd. 

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hey ​@Sunflower200982, de oorzaak van de storing is afgelopen nacht gevonden en er zijn direct aanpassingen gedaan. De eerdere problemen met Internet, TV en Vast Bellen in regio Nederland zijn hiermee verholpen. Mocht je nog geen verbinding hebben, haal dan het modem en de mediaconverter (en eventuele Wifi extenders) minimaal 10 seconden van de stroom. Werkt dit niet, kunnen jullie het modem dan voorzien van een harde factory reset door het knopje achterop 30 seconden ignedrukt te houden? 

Kom je hierna nog niet online, dan ontvang ik graag de stand van de lampjes op het modem en ONT. Dan laat ik het verder onderzoeken! Zorg dat je profiel is voorzien van jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer, anders kan ik het niet onderzoeken. Alvast bedankt.

Bekijk origineel

9 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • Antwoord
  • 17 juni 2025

Hey ​@Sunflower200982, de oorzaak van de storing is afgelopen nacht gevonden en er zijn direct aanpassingen gedaan. De eerdere problemen met Internet, TV en Vast Bellen in regio Nederland zijn hiermee verholpen. Mocht je nog geen verbinding hebben, haal dan het modem en de mediaconverter (en eventuele Wifi extenders) minimaal 10 seconden van de stroom. Werkt dit niet, kunnen jullie het modem dan voorzien van een harde factory reset door het knopje achterop 30 seconden ignedrukt te houden? 

Kom je hierna nog niet online, dan ontvang ik graag de stand van de lampjes op het modem en ONT. Dan laat ik het verder onderzoeken! Zorg dat je profiel is voorzien van jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer, anders kan ik het niet onderzoeken. Alvast bedankt.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 17 juni 2025
Tommie van Odido schreef:

Hi, op dit moment werkt het nog steeds niet.

ik heb een DSL verbinding. Dus geen ONT.
En 1 router welke is aangesloten op de DSL poort. Alle lampjes op de t-54 branden (internet teken rood) geen lampjes bij phone en SFP maar die hebben nog nooit gebrand. 

Alles al opnieuw opgestart. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 18 juni 2025

uiteindelijk de klantenservice twee keer aan de lijn gehad. Het tv kastje is de oorzaak dat mijn wifi het niet doet. Als het tv kastje wordt losgekoppeld van router en/of stroom dat werkt de wifi ook gewoon weer. Bijzondere reden die per toeval tijdens een landelijke storing gebeurde. 

nieuw kastje is onderweg. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 18 juni 2025

Dat is inderdaad wel een vreemd verhaal ​@Sunflower200982, hopelijk werkt alles weer naar behoren met de nieuwe Mediabox. Zou je mij op de hoogte willen houden? Alvast bedankt! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 21 juni 2025

Dat is inderdaad wel een vreemd verhaal ​@Sunflower200982, hopelijk werkt alles weer naar behoren met de nieuwe Mediabox. Zou je mij op de hoogte willen houden? Alvast bedankt! 

hi vandaag de nieuwe box geïnstalleerd, wifi blijft stabiel. Tv werkt alleen lijkt mijn tv te oud voor de nieuwe afstandsbediening. Ondanks dat de Arbia afstandsbediening wel werkt en de afstandsbediening van de 4K chromecast ook naar behoren werkt. Beide gewoon kunnen koppelen met de tv. 

komt dit vaker voor? Dat de nieuwe box geen verbinding kan maken met een wat oudere tv? 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 23 juni 2025

Hey ​@Sunflower200982, kan je mij iets meer duidelijkheid geven over het probleem? Zou je de volgende vragen kunnen beantwoorden? Dan krijg ik een beter beeld van de situatie!

• Wat werkt er precies niet of welke functie van de AB werkt niet?
  • Hoe is de Mediabox aangesloten op je tv? 

Alvast bedankt en ik zie je terugkoppeling graag tegemoet!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 23 juni 2025

Hey ​@Sunflower200982, kan je mij iets meer duidelijkheid geven over het probleem? Zou je de volgende vragen kunnen beantwoorden? Dan krijg ik een beter beeld van de situatie!

• Wat werkt er precies niet of welke functie van de AB werkt niet?
  • Hoe is de Mediabox aangesloten op je tv? 

Alvast bedankt en ik zie je terugkoppeling graag tegemoet!

Hi!

1. ik kan de tv niet bedienen met de mediobox afstandsbediening (al het andere werkt en als voorbeeld de oude afstandsbediening van jullie werkt wel met mijn tv) 
  2. tv en mediabox zijn via HDMI met elkaar aangesloten. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 24 juni 2025

Dankje voor de terugkoppeling ​@Sunflower200982, kun je de Mediabox zelf ook niet bedienen met de afstandsbediening? Zo wel, welke opties zijn niet mogelijk met deze afstandsbediening? De aansluiting is in ieder geval goed. Uit welk bouwjaar is de tv? 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 25 juni 2025

Dankje voor de terugkoppeling ​@Sunflower200982, kun je de Mediabox zelf ook niet bedienen met de afstandsbediening? Zo wel, welke opties zijn niet mogelijk met deze afstandsbediening? De aansluiting is in ieder geval goed. Uit welk bouwjaar is de tv? 

Nee alleen de tv niet. Maar wat ik zeg de oude odido tv box heeft wel een match met de tv.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen