Skip to main content

Apparaten die niet willen verbinden met ons wifi netwerk? Meld het hier!

  • 6 juni 2025
  • 1 reactie
  • 204 Bekeken
Apparaten die niet willen verbinden met ons wifi netwerk? Meld het hier!
Forum|alt.badge.img+4

Help jij ons om ons wifi netwerk nog beter te maken?

We zijn op zoek naar apparaten die geen verbinding kunnen maken met ons draadloze netwerk. Heb jij een apparaat (zoals een laptop, smartphone, printer, smart-tv, gameconsole of ander IoT-apparaat) dat steeds niet wil verbinden? Laat het ons dan weten!

Wat we graag van je horen:

  • Het modem dat je van ons hebt: bijvoorbeeld T54, T56, enzovoort.
  • Het type apparaat: bijvoorbeeld laptop, smartphone, printer, smart-tv, gameconsole, enzovoort.
  • Het merk en modelnummer: bijvoorbeeld Samsung Galaxy S10, HP LaserJet Pro MFP M428fdw, PlayStation 5, enzovoort.
  • De exacte foutmelding of het probleem: bijvoorbeeld “Verbindt niet”, “Authenticatie mislukt” of “Geen internettoegang”.
  • De firmware- of besturingssysteemversie: bijvoorbeeld Windows 10, iOS 16.4, Android 13, enzovoort.

Zie je dat iemand anders jouw combinatie van modem en apparaat al heeft gemeld?
Geef die reactie dan een like. Zo krijgen wij beter inzicht in welke apparaten vaker problemen hebben.

We onderzoeken alle meldingen zo goed mogelijk en werken aan oplossingen waar dat kan. Soms kunnen we helaas niet alle technische beperkingen of incompatibiliteiten oplossen, maar we doen ons uiterste best om jouw apparaten weer zorgeloos online te krijgen.

Alvast ontzettend bedankt voor je hulp en geduld, samen zorgen we voor een nóg beter Wi-Fi-netwerk!

1 reactie

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1511 reacties
  • 6 juni 2025

Router Zyxel T-56

Nokia Streaming Box 8000, Android 12

Thomson Streaming Box 240G, Android 12

Wifi netwerk is zichtbaar maar bij verbinden krijg je na lange tijd “Kan {SSID} niet vinden” (waar {SSID} de SSID van de router is).

Alle mogelijke instellingen reeds geprobeerd (ben zelf IT’er) maar het is duidelijk dat er intern in de afhandeling van Wifi verbinding in de Zyxel iets goed mis zit.

Overigens zijn de adviezen hier in de community over het verlagen van wifi naar wifi 5 of het uitzetten van 5Ghz aardig om dingen uit te proberen (en werkt soms wel, soms niet), maar deze zijn in de praktijk natuurlijk belachelijk. Dit zou door het wifi protocol automatisch moeten gebeuren (wanneer verbinden met wifi 6 niet lukt wordt automatisch omgeschakeld naar 5 of 4). En als dat niet gebeurd, dan is er iets goed mis in de implementatie van het protocol.

Gelukkig heb ik de mogelijkheid om deze apparaten bedraad aan te sluiten.

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen