Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe modem aanvragen Wifi 6

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Beste mensen bij Odido,

Graag zou ik mijn huidige Zyxel T50 modem en Wifi punt om willen ruilen voor een nieuwer model met WPA3 / Wifi-6 ondersteuning. Is dit mogelijk?

Ik hoor het graag. Alvast dank voor jullie reactie.

Vriendelijke groeten,

hjtimmer

Beste antwoord door Teresa van Odido

Geweldig, dankjewel! ​@hjtimmer 

Ik heb jouw modem gelijk omgeruild voor een nieuwer exemplaar. Ook heb ik meteen het bijbehorend wifipunt voor je besteld. Fijn toch? 😀

Je ontvangt hier een e-mail over ter bevestiging en een track & trace code om je bestelling te volgen. Het kan zijn dat het modem en het wifipunt los van elkaar worden verzonden. Het oude modem hoeft niet retour, maar mag je afgeven bij een recyclepunt bij jou in de buurt. Het oude wifipunt willen we wel graag terug. Hierover ontvang je ook een e-mail met retourinstructies. 

Ik wens je alvast veel plezier van de nieuwe apparatuur! 🍀

Bekijk origineel

29 reacties

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4414 reacties
  • 23 mei 2025

Welkom op onze community! ​@hjtimmer 

Natuurlijk is dit mogelijk, ik help je met alle liefde aan een nieuw modem, zodat je kan genieten van wifi 6 en WPA 3!

Als je jouw community profiel aanvult met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer is de verificatie compleet. Laat je het mij weten als je zover bent? Ik help je meteen verder! 

• Auteur
  • 2 reacties
  • 23 mei 2025

Hallo ​@Teresa van Odido
Dank voor jullie snelle reactie. Heel fijn. Ik heb het profiel aangevuld.
Fijn dat je me verder kan helpen.

Groet Harm Jan

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4414 reacties
  • Antwoord
  • 23 mei 2025

Ik heb jouw modem gelijk omgeruild voor een nieuwer exemplaar. Ook heb ik meteen het bijbehorend wifipunt voor je besteld. Fijn toch? 😀

Je ontvangt hier een e-mail over ter bevestiging en een track & trace code om je bestelling te volgen. Het kan zijn dat het modem en het wifipunt los van elkaar worden verzonden. Het oude modem hoeft niet retour, maar mag je afgeven bij een recyclepunt bij jou in de buurt. Het oude wifipunt willen we wel graag terug. Hierover ontvang je ook een e-mail met retourinstructies. 

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 24 mei 2025

@Teresa van Odido  Goedemorgen,

Ik loop tegen hetzelfde aan. Haal met speedtest amper 300Mbit (met router Tp-Link AX10 1500) er tussen waar ik 1Gbit zou moeten halen met glasvezel.

Is het mogelijk om ook nieuwe modem te krijgen? Alvast bedankt.

Groeten Jesse

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21768 reacties
  • 24 mei 2025

Hallo ​@TupacHero 

Haal je wel de juiste snelheid wanneer je een laptop rechtstreeks bekabeld op de Zyxel aansluit?

Bij glasvezel kan je de TP-LINK ook rechtstreeks op de mediaconverter aansluiten door in de router interface bij network > IPTV/VLAN de volgende instellingen toe te passen:

• Auteur
  • 2 reacties
  • 24 mei 2025
Teresa van Odido schreef:

Dank voor de snelle service , heel fijn 🤗!! Ik heb het nieuwe modem inmiddels ontvangen. Het wifipunt zal ik binnenkort op de gevraagde manier terugsturen.
Fijn weekend gewenst😀!​​​​​

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 24 mei 2025

@Waqqas  Tp-link zit al direct op glasvezel met modem als 'tussenstation'.

Bekabelde snelheid is veel hoger

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21768 reacties
  • 24 mei 2025

@TupacHero 

Je haalt 300 Mbps via de WiFi wanneer je verbonden bent met de Zyxel of TP-LINK router?

300-400 Mbps is een hele nette snelheid voor 5 GHz, dan kun je beter de WiFi van de TP-LINK router gebruiken 

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 24 mei 2025

@Waqqas 

Ik haal net aan 230mbit via de TPlink AX10 1500Gbit. Router hangt aan de muur en niet geblokkeerd

Verder valt me op dat het '6'-je in wifisymbool wegvalt in mijn scherm. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21768 reacties
  • 24 mei 2025

@TupacHero 

Vul alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator de Zyxel kan vervangen door een nieuwere met WiFi 6.

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 24 mei 2025

@Waqqas dank je wel!

Gegevens zijn ingevuld.

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 25 mei 2025

@Waqqas Goedemorgen. Krijg ik berichtgeving wanneer iets in gang is gezet?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21768 reacties
  • 25 mei 2025

@TupacHero 

Zeker, een moderator zal hier reageren en je krijgt ook een email.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@TupacHero, ik heb het bij deze voor je geregeld! Je krijgt een e-mail met meer informatie en een trackinglink van de bezorgdienst zodra het pakket onderweg is naar jou. De T-50 hoef je niet retour te sturen, je kunt deze bijvoorbeeld afgeven bij een milieupunt bij jou in de buurt. Succes alvast, hiermee komt het in orde!

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 17 juni 2025

Ha ​@Cheyenne van Odido en ​@Teresa van Odido, ik kom net uit op dit topic. Ik heb ook nog een oud T50 modem en zou dit graag omgeruild zien naar een nieuwer (T56) model. Kunnen jullie dit ook voor mij regelen? Alvast bedankt!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 18 juni 2025

Hey ​@SiN7eK, welkom op onze community!

Dat kan ik zeker voor je regelen, echter komen de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel niet overeen met het abonnement. Zou je die nog willen aanpassen en mij hier een seintje willen geven? Dan zorg ik dat er een T-56 zo snel mogelijk wordt geleverd. Alvast bedankt!

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 18 juni 2025

Ha ​@Tommie van Odido, voor Internet stond het oude rekeningnummer er nog in. Aangepast. Nu klopt het wel. Tegelijk een mooie rekening overstap-check, dus.. ;)

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4414 reacties
  • 18 juni 2025

@SiN7eK Dankjewel voor de genomen moeite! 

Ik heb direct nogmaals gekeken. Echter, komen de laatste 4 cijfers nog niet overeen. Heb je de wijzigingen wel opgeslagen? 

Wil je het nogmaals proberen? Klik onderaan de pagina op ‘Sla wijzigingen opslaan’.!--startfragment>

Ik sta klaar om het nieuwe modem voor je te regelen wanneer je zover bent! 😀

!--endfragment>

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 18 juni 2025

@Teresa van Odido Nu hier op de community website veranderd naar mijn oude rekeningnummer. Klopt het nu wel?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 18 juni 2025

Nu klopt hij helemaal ​@SiN7eK, ik heb je direct een T-56 opgestuurd!

Zodra hij onderweg is kun je de zending volgen in Mijn Odido. De T-50 hoeven we ook niet meer retour, deze mag je inleveren bij een recyclepunt voor elektronische apparaten. Alvast veel plezier met de T-56! 

• 2 reacties
  • 18 juni 2025

Goedendag, Ik heb ook nog steeds de T50 en zou graag de t56 ontvangen?

Groet Bianca

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 19 juni 2025

Hey ​@Bianc81, welkom op onze community!

Hiervoor ben je aan het juiste adres. Ik heb je direct een T-56 opgestuurd. Zodra het modem onderweg is kun jij de zending volgen in Mijn Odido. De T-50 hoeven we ook niet meer retour, deze mag je inleveren bij een recyclepunt voor elektronische apparaten. Alvast veel plezier met je nieuwe modem! 

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 28 juni 2025

Hi Odido,

huidige modem is ruim 5 jaar oud en internet is steeds slechter aan het worden.

kan ik een nieuwe modem ontvangen?

dank alvast.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Rickkramer, natuurlijk kijk ik met je mee! Geen probleem. Zet jij wel eerst jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer in jouw Community profiel? Als alles compleet is, laat het dan hier weten. Ik kom dan zo snel mogelijk bij je terug Rick!

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 29 juni 2025

Hi ​@Cheyenne van Odido,

zojuist alles ingevuld.

hoor graag en bedankt alvast!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen