Goedemorgen,
Excuses voor waarschijnlijk de zoveelste keer dat deze vraag gesteld word. Ik heb denk ik op diverse manieren de vraag voorbij zien komen maar de geboden oplossingen geven mij geen permanente oplossing. (Ik lees vooral “Doe een factory reset”, maar die heb ik ook al een paar keer toegepast en ik heb niet echt zin meer om alles weer opnieuw in te moeten stellen.)
Issue: Regelmatig (ongeveer 1x per maand) valt ineens de verbinding weg tussen onze router (Zyxel T-56) en onze “primaire” Wifi repeater (Zyxel WX5600).
Als dit gebeurt praktiseer ik normaliter het oudste trucje van het “IT helpdesk handboek” en zet ik alles even uit en weer aan waarna alles weer verder hobbelt, het is voor ons dus meer een ergernis dan een probleem maar mijn hoop is eigenlijk dat iemand toch een permanente oplossing weet voor ik als laatste poging voor ik toch besluit mijn kruipruimte in te gaan om een vaste UTP kabel van onze meterkast naar de WCD te leggen die het dichtste bij het primaire punt zit. Of zelfs besluit het gehele Zyxel setje te vervangen voor een eigen router met Mesh repeaters.
Ter informatie, hierbij onze thuis situatie:
EasyMesh staat aan.
De T-56 staat in de meterkast en is draadloos verbonden met ons primaire WX5600 punt in de woonkamer, met alles up en running is de snelheid uitstekend.
De primaire WX5600 is verbonden aan een switch met daaraan onze TV, TV box, wat game consoles, een Blu ray speler en een AVR op de benedenverdieping en een kabel naar boven toe aan een tweede switch met daaraan een PC en de tweede WX5600.
De eerste WX5600 geeft (bij verbinding) netjes aan dat die verbonden is (Groen LED en signaal indicator), en de tweede geeft netjes aan dat zijn primaire signaal via de kabel komt (Oranje LED).
Alvast bedankt!