Skip to main content
Beantwoord

Geen internet - PON knippert / router internet lampje rood

• 10 maart 2025
  • 9 reacties
  • 124 Bekeken

• is een Top Poster
  • 5 reacties

Hallo!

Sinds vanavond half 6 doet mijn vaste internet het niet meer. Ik heb een Zyxel T56 met glasvezel (huawei kastje); het internetlampje op de router knippert rood, en het PON lampje op het Huawei kastje knippert groen. 

Wat ik al heb geprobeerd:

• Router van de stroom (>>10 sec)
  • Router + Huawei kastje van de stroom (>>10 sec)
  • Router gereset
  • Wat met kabels gerommeld in de hoop een los contact te verhelpen

Dat knipperende PON lampje ben ik vaker tegengekomen, met als mogelijke oorzaak een ‘stoorzender’ in de buurt, of een losse kabel in de wijkkast. Ik was van plan morgen thuis te werken maar dat lijkt zo niet te gaan lukken..

Heeft iemand een slim idee?

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Cheyenne van Odido

Hi ​@vensz, dank voor het starten van dit topic en excuus voor het ongemak! Ik wilde metéén voor je aan de slag maar zie dat je inmiddels al via een andere weg contact hebt gehad. Er loopt nu een onderzoek en je bent voorzien van gratis Unlimited Data op je mobiele toestel. Wij gaan dit tot op de bodem voor je uitzoeken en lossen het zo snel mogelijk op. Wanneer je weer online bent, ben je van harte welkom om ons in dit topic te laten weten dat alles weer werkt. Wij maken dan een vergoeding aan voor de periode dat je offline was. Zo betaal je niks te veel!

Bekijk origineel

9 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2982 reacties
  • Antwoord
  • 11 maart 2025

Hi ​@vensz, dank voor het starten van dit topic en excuus voor het ongemak! Ik wilde metéén voor je aan de slag maar zie dat je inmiddels al via een andere weg contact hebt gehad. Er loopt nu een onderzoek en je bent voorzien van gratis Unlimited Data op je mobiele toestel. Wij gaan dit tot op de bodem voor je uitzoeken en lossen het zo snel mogelijk op. Wanneer je weer online bent, ben je van harte welkom om ons in dit topic te laten weten dat alles weer werkt. Wij maken dan een vergoeding aan voor de periode dat je offline was. Zo betaal je niks te veel!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 11 maart 2025

De unlimited data codes werken helaas niet :( via de telefoon konden ze dit ook niet oplossen; kun jij hier misschien iets mee? Gelukkig wel een andere oplossing gekregen, al is dat maar voor 1 dag.

er zou vandaag iemand langs moeten komen - hopelijk snel opgelost want dit werkt (letterlijk) niet :(

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21666 reacties
  • 11 maart 2025

Hallo ​@vensz 

Ik stuur je zo een bericht met een nieuwe code!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 11 maart 2025

Dank ​@Waqqas. Helaas werkte deze code ook niet; ik krijg ook geen sms terug (al 6 verschillende codes geprobeerd).

Zonet iemand van Guidion hier gehad -  zoals gedacht zit het in de wijk kast. Hij zei dat er een paar dagen terug iemand hier in de straat hetzelfde probleem had, dus gek dat dit niet is opgemerkt toen ik vanmorgen belde. KPN zou nu iets moeten gaan doen. Hebben zicht op wanneer dat zou kunnen? Zonder internet zitten is zacht gezegd onhandig.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21666 reacties
  • 11 maart 2025

​@vensz 

Ik ben geen moderator maar je gebruikt wel een (prepaid) simkaart van Ben of Odido?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 11 maart 2025

Ja, Odido abonnement.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 12 maart 2025

Is er iemand van Odido hier die mij kan vertellen wanneer ik weer internet kan verwachten? Die termijn van 5 dagen vind ik eigenlijk onacceptabel: je kunt niet meer thuis werken, geen tv, en veel systemen in huis werken niet doordat die ook aan de wifi gekoppeld zijn (warmtepomp prijs adaptatie, zonnepanelen, etc).

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 14 maart 2025

Inmiddels weer online. Fijn dat het is opgelost al was het qua communicatie wel minimaal, zowel hier op het forum als per mail.

​@Cheyenne van Odido ik hoor graag wat jullie voorstel is voor compensatie!

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2395 reacties
  • 16 maart 2025

Hoi ​@vensz, excuses het is de afgelopen tijd wat drukker. Fijn dat het is opgelost! Ik heb meteen een vergoeding voor je in het systeem gezet. Dit wordt verrekend met je eerstvolgende rekening. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/rekeningen/compensaties. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een mooie dag! Groetjes, Ishana

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen