Skip to main content
Beantwoord

wifi valt telkens weg

• 5 maart 2025
  • 9 reacties
  • 122 Bekeken

Mijn wifi valt telkens weg op onze telefoons (iPhone en Pixel) en op onze laptops. Niet alleen in de avond, maar hele dag. Thuiswerken wordt echt onmogelijk. Soms blijft ie even actief om dan snel weer weg te vallen. We hebben een Zylex T 56 en wifipunten. Vandaag reset gedaan, alles opnieuw ingesteld en dit hielp niets. Tot op 2 weken terug geen problemen. Is opeens uit het niets ontstaan..

Wie kan me helpen? Wordt er inmiddels wel gek van! 

Beste antwoord door Cheyenne van Odido

Hi ​@jellesegaar, ontzettend bedankt voor het starten van dit topic. Ik ben er voor je! Wegvallende wifi is niet fijn, al helemaal niet als je thuis werkt. Werkt je bekabelde internet wel goed en is deze wel stabiel? Om de oorzaak te kunnen vinden is dit super belangrijk om te weten. Ik zie trouwens wel dat je inmiddels via een andere weg contact hebt en dat je wifipunt is vervangen. Deze uitkomst kan je mij sowieso laten weten. Is het verschil niet wat het moet zijn, dan hoor ik graag van je en kan je mij laten weten hoe het zit met de bekabelde verbinding. Valt deze bijvoorbeeld ook weg, dan is het niet gek dat de wifi verbinding onstabiel is. Ik hoor het graag, of bel met ons als het zover is!

Bekijk origineel

9 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2982 reacties
  • Antwoord
  • 7 maart 2025

Hi ​@jellesegaar, ontzettend bedankt voor het starten van dit topic. Ik ben er voor je! Wegvallende wifi is niet fijn, al helemaal niet als je thuis werkt. Werkt je bekabelde internet wel goed en is deze wel stabiel? Om de oorzaak te kunnen vinden is dit super belangrijk om te weten. Ik zie trouwens wel dat je inmiddels via een andere weg contact hebt en dat je wifipunt is vervangen. Deze uitkomst kan je mij sowieso laten weten. Is het verschil niet wat het moet zijn, dan hoor ik graag van je en kan je mij laten weten hoe het zit met de bekabelde verbinding. Valt deze bijvoorbeeld ook weg, dan is het niet gek dat de wifi verbinding onstabiel is. Ik hoor het graag, of bel met ons als het zover is!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 8 maart 2025

Hallo ​@Cheyenne van Odido. Dank voor je bericht. Inderdaad telefonisch contact gehad, en ik zou terug gebeld worden, maar kreeg een dag later alleen een mail dat ik nieuwe wifi punten zou ontvangen. Naar mijn mening ligt het niet aan die dingen maar aan het basis signaal. De nieuwe wifi punten geïnstalleerd, maar (wat ik al dacht) heeft dit het probleem niet opgelost. Wifi punten geven aan te (moeten) werken, maar nog steeds blijft het op sommige apparaten erg onstabiel of überhaupt niet te verbinden. Zelf als ik naast het modem zit heb ik van tijd tot tijd geen ontvangst. Bekabeld wilt internet wel, op de laptop dan prima signaal. Maar om nu thuis te werken met een kabel door de woonkamer worden we niet gelukkig van. Ik word er inmiddels echt moedeloos van. Hopelijk kan er snel iets passends geregeld worden...

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 8 maart 2025

Blah

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14722 reacties
  • 10 maart 2025

Hey ​@HDRon, ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van een stabiele verbinding.

Nu ben ik voor je gaan kijken maar het ziet er inderdaad niet heel goed uit. De wifipunten zijn op dit moment helemaal neit aangesloten klopt dat? Zou je allereerst een powerflip willen uitvoeren? Het ONT staat al een lange tijd aan.

Powerflip

1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Dan wil ik je vragen om het modem en wifipunten te voorzien van een factory reset. Dit doe je door het reset knopje achterop 30 seconden in te drukken met een tandenstoker. Wijzig vervolgens niks aan de instellingen van het modem en installeer dan eerst 1 wifipunt. Controleer dan je verbinding, is deze goed? Installeer wifipunt nummer 2. Kan je mij na de tijd een terugkoppeling geven of het hierna wel gelukt is?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 10 maart 2025

@Tommie van Odido 

Gaat dit over mijn internet of over die van ​@HDRon?

Je tagt ​@HDRon namelijk, dus ik twijfel nu 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 10 maart 2025

@Tommie van Odido Ik heb gedaan wat u heeft voorgeschreven en nu heb ik nog maar 8 tot 12 Mbps!

Na de fabrieks instellingen, kom ik ook niet meer op het modem met de gebruikersnaam “admin” en het password “1234”.

Er staat ook in de wifi instellingen van mijn laptop dat de inkomende lijn maar 20/20 Mbps geeft.

En alleen het 2,4 kanaal en niet de 5.0.

Sorry, maar dit heeft me al zolang en zoveel ergenis gegeven, dat ik volgende maand na mijn jaar contract weer vlug overstap naar Ziggo!

Oh en sorry ​@jellesegaar dat ik zo voor piep, Ik hoop dat jouw problemen snel opgelost zijn.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1480 reacties
  • 10 maart 2025
HDRon schreef:

Na de fabrieks instellingen, kom ik ook niet meer op het modem met de gebruikersnaam “admin” en het password “1234”.

Standaard password staat achterop de router. Dat is in ieder geval niet “1234”.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 17 maart 2025

@Cheyenne van Odido ​@Tommie van Odido Powerflip gedaan, dit leek in eerste instantie heel goed te helpen. Paar dagen geen last gehad, maar nu begint het weer van voor af aan. Wifi signaal op de mobiele apparaten valt telkens weg. Nu (nog) voor korte tijd, maar daar begon het 3 weken terug ook mee. Tijd dat we geen wifi hebben wordt steeds langer. Reset van de router geeft geen verandering. Heel irritant en inmiddels raken we ook gefrustreerd erover. Ik hoop dat het snel een oplossing komt, want we gaan ons ook oriënteren op andere providers inmiddels...

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14722 reacties
  • 18 maart 2025

Hey ​@jellesegaar, ik zie dat je mobiele apparaten vooral alleen verbinding maken met de wifipunten en niet met het modem zelf. Kan je mij misschien een schets geven van je woning waar het modem en de wifipunten staan? Hoe heb je de wifipunten verbonden? Zou je de wifipunten eens willen voorzien van fabrieksreset en deze opnieuw installeren? De dekking is namelijk niet altijd even goed met de mobiele apparaten. Wellicht helpt het om de wifipunten te voorzien van een frisse installatie.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen