Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe router voor 2,5 gb

• 6 februari 2025
  • 7 reacties
  • 129 Bekeken

Blex
  • is een Master Poster
  • 16 reacties

Beste Odido. 

Is het mogelijk om mijn router om te ruilen voor een T56?

Ik heb sinds kort een nieuwe Pc, en met de 2,5gb mogelijkheid zou dit een mooie aanvulling daarbij zijn. 

De T54 die ik nu heb, wil ook wel eens de verbinding van wegvallen. En ik heb een vermoeden dat dat toch iets met de router is. 

Verder zeer tevreden met Odido, en had gelezen dat je de T56 ook krijgt, als nieuwe klant. Maar ik ben al zolang klant, en wil dat graag blijven.

En heb geen zin om van die trucjes te doen als eerst ergens anders een abb afsluiten en daarna weer terugkomen.

Ik neem aan dat dat zo ook wel mogelijk is.. 😃

Ik hoor t anders graag van jullie!

Alvast bedankt

Beste antwoord door Blex

Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@Blex, geen probleem! Ik heb je modem geswapt naar de T-56. Je hoeft de T-50 niet retour te sturen, je kunt deze afgeven bij een milieupunt bij jou in de buurt!

@Cheyenne van Odido 

Top!!

Fijn dat deze dingen gewoon nooit een probleem zijn bij jullie.

Snap ooit die klachten niet hoor, heb echt nooit iets van problemen met Odido gehad. Wordt gewoon netjes geholpen. 

Okk, soms een connectie fout, of opnieuw opstarten van de mediabox. maar dat komt bij elke provider wel eens voor.

Daarom ben ik ook al zo lang klant bij juliie!

Thanks

Bekijk origineel

7 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8971 reacties
  • 6 februari 2025

Heb je glasvezel aansluiting, zo ja, hoe snel? Want de T56 heeft 1 stuks LAN 2.5 Gbit poort en 1 WAN 2.5 Gbit. Een 2.5 Gbit poort op je computer moet natuurlijk wel met een ander apparaat praten wat deze snelheid heeft. Anders heeft het geen zin.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20995 reacties
  • 6 februari 2025

@eric 

De Zyxel-T56 heeft 1 2.5G WAN poort en 1 2.5G LAN poort 🙂

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1127 reacties
  • 6 februari 2025
Waqqas schreef:

De Zyxel-T56 heeft 1 2.5G WAN poort en 1 2.5G LAN poort 🙂

LAN = 3x Ethernet 1Gbps, 1x Ethernet 2.5Gbps  WAN = 1x Ethernet 2.5Gbps

Ik zag hier vanochtend al ergens 2x LAN 2,5Gbps staan maar dat klopt dus inderdaad niet.

Wil je een 2Gbps netwerk opzetten dan heb je dus wel een 2+Gbps switch nodig.

Blex
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 6 februari 2025

Sorry. ik haal wat dingen door elkaar. 

Ik dacht dat het ging om de 2,5gb snelheid, maar bij even navragen thuis was dat verder goed. Het ging over de wifi6 mogelijkheid. 

Heb namelijk een Zyxel T50 router, waar dit niet op mogelijk is. En we wilde namelijk een mesh netwerk daarmee opzetten.. 

T54 of t56 was verder allebei goed om voor om te ruilen.. 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2748 reacties
  • 6 februari 2025

Hi ​@Blex, geen probleem! Ik heb je modem geswapt naar de T-56. Je hoeft de T-50 niet retour te sturen, je kunt deze afgeven bij een milieupunt bij jou in de buurt!

Blex
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • Antwoord
  • 6 februari 2025
Cheyenne van Odido schreef:

@Cheyenne van Odido 

Top!!

Fijn dat deze dingen gewoon nooit een probleem zijn bij jullie.

Snap ooit die klachten niet hoor, heb echt nooit iets van problemen met Odido gehad. Wordt gewoon netjes geholpen. 

Okk, soms een connectie fout, of opnieuw opstarten van de mediabox. maar dat komt bij elke provider wel eens voor.

Daarom ben ik ook al zo lang klant bij juliie!

Thanks

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2748 reacties
  • 7 februari 2025

Wauwie, thanks ​@Blex! Super dat je dit laat weten en weet dat ik je zéér waardeer als trouwe klant. Geniet van het nieuwe modem!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen