Skip to main content

Wifi met Zyxel T56 router werkt niet samen met veel producten

• 2 februari 2025
  • 5 reacties
  • 72 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Veel problemen met deze router T56 want er is geen verbinding mee te maken met de wifi.

Installatie wifi punten zorgen ervoor dat de wifi uitvalt. 

Deurbel met camera van Marmitek kan geen verbinding maken met wifi.

Alle Netatmo apparaten in huis, idem dito!

Heb al geprobeerd om de WPA 3 omlaag te zetten maar hierdoor heb ik geen wifi meer??

Alle andere dingen zoals die in verschillende vragen werden voorgesteld zijn door mij geprobeerd, maar telkens valt dan de wifi hier weer uit!

Hiervoor jaren bij een andere provider gezeten en daar nooit geen problemen gehad. Ik heb het vermoeden dat ze de software op deze T56 niet of slecht hebben getest.

Heb ook gemaild via een klacht bij Odido, maar daar hoor ik al een week niets van! Pfff...

Uitgelichte reactie

2 februari 2025

Hallo ​@Erwin12 

Nadat je WPA2-PSK als beveiligingsmodus hebt gekozen dan moet je het netwerk even vergeten en opnieuw verbinden.

Valt alleen de WiFi weg dus er zijn geen problemen met bekabeld internet?

5 GHz uitschakelen en WiFi 6 uitschakelen is ook geprobeerd?

Vaak moet je bepaalde apparaten voorzien van een reset na een overstap naar een andere provider.

5 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21546 reacties
  • 2 februari 2025

Hallo ​@Erwin12 

Nadat je WPA2-PSK als beveiligingsmodus hebt gekozen dan moet je het netwerk even vergeten en opnieuw verbinden.

Valt alleen de WiFi weg dus er zijn geen problemen met bekabeld internet?

5 GHz uitschakelen en WiFi 6 uitschakelen is ook geprobeerd?

Vaak moet je bepaalde apparaten voorzien van een reset na een overstap naar een andere provider.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 2 februari 2025

Werkt niet, tv valt uit, en geen verbinding met Iphone. Deze maakt geen verbinding met WPA2.

Valt alleen de WiFi weg dus er zijn geen problemen met bekabeld internet? Ja.

5 GHz uitschakelen en WiFi 6 uitschakelen is ook geprobeerd? Ja.

Vaak moet je bepaalde apparaten voorzien van een reset na een overstap naar een andere provider. Dit is ook al gedaan, maar werkt ook niet.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 2 februari 2025
Erwin12 schreef:

Werkt niet, tv valt uit, en geen verbinding met Iphone. Deze maakt geen verbinding met WPA2.

Valt alleen de WiFi weg dus er zijn geen problemen met bekabeld internet? Ja.

5 GHz uitschakelen en WiFi 6 uitschakelen is ook geprobeerd? Ja.

Vaak moet je bepaalde apparaten voorzien van een reset na een overstap naar een andere provider. Dit is ook al gedaan, maar werkt ook niet.

Enige wat probleemloos werkt zijn mijn Philips Hue lampen en de Google Nest thermostaat.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21546 reacties
  • 2 februari 2025

@Erwin12 

Kan je de WiFi punten eens verwijderen en alles met de Zyxel verbinden?

Misschien kan je de Zyxel ook eens voorzien van een fabriekreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 2 februari 2025
Waqqas schreef:

@Erwin12 

Kan je de WiFi punten eens verwijderen en alles met de Zyxel verbinden?

Misschien kan je de Zyxel ook eens voorzien van een fabriekreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken.

Wifi punten heb ik na  geen verbinding meer te hebben direct ontkoppelt en niet meer gebruikt. Problemen blijven dan eveneens.

Fabrieksreset zal ik zsm doen, tx

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen