Skip to main content
Beantwoord

Probleem modem met switches

• 18 januari 2025
  • 6 reacties
  • 64 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Wij hebben op ons modem (Zyxel T-56) twee switches aangesloten: een Netgear GS108 switch met 8 poorten en een TP link TL-SF 1024D switch met 24 poorten. Regelmatig werkt de wifi (en ook de vaste verbindingen) nauwelijks. Het probleem zit waarschijnlijk in het gebruik van de switches.

Heeft iemand ervaring welke switches wel en welke niet goed werken met het modem Zyxel T-56? 

Heeft iemand een oplossing voor het probleem?

Heeft het zin de switches om te wisselen voor de switches van Zyxel?

Beste antwoord door rvk01

Heb je ook nog wifi punten op die switch? (Ik dacht dat de GS108 geen ieee1905.1 ondersteunde).

Zo niet... dan zou alles gewoon moeten werken (ook met genoemde switches). Dan verwacht ik eerder dat er problemen kunnen zijn met de bekabeling.

Bekijk origineel

6 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1486 reacties
  • Antwoord
  • 18 januari 2025

Heb je ook nog wifi punten op die switch? (Ik dacht dat de GS108 geen ieee1905.1 ondersteunde).

Zo niet... dan zou alles gewoon moeten werken (ook met genoemde switches). Dan verwacht ik eerder dat er problemen kunnen zijn met de bekabeling.

• Auteur
  • 2 reacties
  • 18 januari 2025

Bedankt voor de reactie. Nee, we hebben geen wifi punten. We hebben het modem nu een maand (vorige maand overgegaan naar Odido). Heeft het zin de switches om te zetten naar de fabrieksinstellingen? (maw kan er nog invloed zijn van instellingen van de oude provider)? 

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1486 reacties
  • 18 januari 2025

Switches zijn over het algemeen 'dom' met weinig instellingen (de managed switches daargelaten). Maar even compleet resetten (voorzover dat mogelijk is) kan geen kwaad.

Als het probleem zich snel voordoet dan zou je ook de configuratie van je netwerk wat aan kunnen passen. Ten eerste zou je andere kabels kunnen proberen. Je kunt de switches omdraaien. Je kunt het ook bv eens eerst proberen met 1 switch met korte kabel en kijken of en wanneer het probleem zich weer voordoet.

• Auteur
  • 2 reacties
  • 19 januari 2025

Wederom dank voor de reactie. Heeft het nog zin de switches (op de een of andere manier) om te zetten naar hubs?

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1486 reacties
  • 19 januari 2025

Switches zijn beter dan hubs. Hubs geven op alle aansluitingen AL het verkeer door. Switches geven alleen het verkeer door dat voor die aansluiting bedoeld is.

Waarom denk je dat de switches het probleem zijn?

Ik denk eerder dat er een ander probleem is (met b.v. de bekabeling of een aangesloten apparaat wat de boel in de war gooit). Maar een aangesloten switch zou ook nooit wat mogen doen met het Wifi signaal van de router dus dat zou ik al helemaal vreemd vinden.

emilimeters
  • is een Top Poster
  • 437 reacties
  • 19 januari 2025

wat werkt er volgens jou met wifi niet? krijg je geen verbinding of heb je een goede verbinding maar geen internet toegang? En als zo’n situatie zich voordoet, heb je dan al eens de switches eruit getrokken en gekeken of het probleem dan opgelost is?

Over het algemeen zijn switches nooit een probleem, je hebt ze hopelijk niet onderling verbonden? 

Zyxel al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen