Geachte dames en heren,
Ik heb een probleem dat ik nog steeds na weken niet kan oplossen, en ik ben er een beetje klaar mee.
Ik heb nu meerdere malen geprobeerd mijn Calex lampen toe te voegen aan het netwerk. (App; Smart Life). Ze blijven maar knipperen, en het werkt gewoon echt niet. Ik heb verschillende forums nu bekeken en meerdere mensen hadden/hebben hier een probleem mee, maar helaas, ik ook, en ik heb er echt een verschrikkelijke hekel aan dat het niet gewoon werkt, met ALLEEN de Zyxel T-56.
De apparaten die al jaren op dit zelfde wifi netwerk zitten (zelfde naam/ww), blijven connected. (Ben van Ziggo naar Odido gegaan). De volgende apparaten zitten hierbij op het 2.4 Ghz netwerk.
- Ring doorbell
- Verschillende Lampen (Sommige werken nog, andere resetten uit zichzelf, en stoppen met werken)
- Google Nest (Ik heb er 1 perongeluk ontkoppeld, en deze is dus niet meer toe te voegen, de andere werkt nog wel)
- Google Thermostaat (ik durf deze echt niet te resetten)
Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Factory Reset van de router
- TP-Link Extender
- 2.4 Ghz op 802.11b/g/n gemengd, en WPA2-PSK
- 5 Ghz uitgezet
- 20 minuten lang naar het licht gestaard (Dit hielp ook niet helaas)
Ik heb zelfs een Mobile Hotspot aangezet om ze daarmee toe te voegen, maar dat resulteerde helaas niet in dat ze toegevoegd werden.
Dit is wel een beetje de laatste druppel met Odido, ik heb sinds ik bij Odido zit alleen maar problemen, en telkens is het nooit de schuld van Odido, maar van andere partijen, of mijzelf. Naast de snelheden die we behalen, (die echt gewoon dikkee prima zijn), slaat dit echt helemaal nergens op, dat mijn lampen niet toegevoegd kunnen worden.
Ik heb een klein huis, en wifi-punten niet nodig, dus ik wil hier niet voor betalen, want ik heb gehoord dat ook een optie is.