Skip to main content
Beantwoord

Zyxel t-56 - Smart 2.4GHz Wi-Fi apparaten kunnen niet meer aangesloten worden

• 22 december 2024
  • 7 reacties
  • 245 Bekeken

Geachte dames en heren,

Ik heb een probleem dat ik nog steeds na weken niet kan oplossen, en ik ben er een beetje klaar mee. 

Ik heb nu meerdere malen geprobeerd mijn Calex lampen toe te voegen aan het netwerk. (App; Smart Life). Ze blijven maar knipperen, en het werkt gewoon echt niet. Ik heb verschillende forums nu bekeken en meerdere mensen hadden/hebben hier een probleem mee, maar helaas, ik ook, en ik heb er echt een verschrikkelijke hekel aan dat het niet gewoon werkt, met ALLEEN de Zyxel T-56.

De apparaten die al jaren op dit zelfde wifi netwerk zitten (zelfde naam/ww), blijven connected. (Ben van Ziggo naar Odido gegaan). De volgende apparaten zitten hierbij op het 2.4 Ghz netwerk.

• Ring doorbell
  • Verschillende Lampen (Sommige werken nog, andere resetten uit zichzelf, en stoppen met werken)
  • Google Nest (Ik heb er 1 perongeluk ontkoppeld, en deze is dus niet meer toe te voegen, de andere werkt nog wel)
  • Google Thermostaat (ik durf deze echt niet te resetten)

Ik heb het volgende al geprobeerd:

1. Factory Reset van de router
  2. TP-Link Extender
  3. 2.4 Ghz op 802.11b/g/n gemengd, en WPA2-PSK
  4. 5 Ghz uitgezet
  5. 20 minuten lang naar het licht gestaard (Dit hielp ook niet helaas)

Ik heb zelfs een Mobile Hotspot aangezet om ze daarmee toe te voegen, maar dat resulteerde helaas niet in dat ze toegevoegd werden.

Dit is wel een beetje de laatste druppel met Odido, ik heb sinds ik bij Odido zit alleen maar problemen, en telkens is het nooit de schuld van Odido, maar van andere partijen, of mijzelf. Naast de snelheden die we behalen, (die echt gewoon dikkee prima zijn), slaat dit echt helemaal nergens op, dat mijn lampen niet toegevoegd kunnen worden.

Ik heb een klein huis, en wifi-punten niet nodig, dus ik wil hier niet voor betalen, want ik heb gehoord dat ook een optie is.

Beste antwoord door Nora van Odido

Hi ​@sphynxmods, ik wil graag met je meekijken en samen zoeken naar een manier om de apparaten te kunnen laten verbinden. Ik wil graag de instellingen voor je nakijken. Zou je de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer toevoegen aan je profiel? Dan kan ik hier gelijk mee aan de slag voor je! 

Bekijk origineel

7 reacties

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1582 reacties
  • Antwoord
  • 24 december 2024

Hi ​@sphynxmods, ik wil graag met je meekijken en samen zoeken naar een manier om de apparaten te kunnen laten verbinden. Ik wil graag de instellingen voor je nakijken. Zou je de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer toevoegen aan je profiel? Dan kan ik hier gelijk mee aan de slag voor je! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 24 december 2024

Cijfers toegevoegd. Ben benieuwd.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 2590 reacties
  • 25 december 2024

Hi ​@sphynxmods, super bedankt! Ik ben er meteen mee aan de slag gegaan, maar kan je modem momenteel niet bereiken. Kan dit kloppen? Is deze offline? Of gebruik je een eigen router/ONT? Ik hoor het graag!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 25 december 2024

Ik heb alleen jullie modem in gebruik en deze staat voor zover ik weet online.

Kan gewoon met Ring connecten via app (dus wifi staat aan)

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 1582 reacties
  • 27 december 2024

Hi ​@sphynxmods, zou je het modem voor minimaal 20 seconden van de stroom willen halen en deze vervolgens opnieuw aan willen sluiten? Dan kan ik nakijken of het hierna wel lukt om het modem uit te lezen!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 27 december 2024

@Nora van Odido opnieuw opgestart :)

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 2590 reacties
  • 27 december 2024

Hi ​@sphynxmods, het lukt me nog steeds niet maar ik denk dat ik al weet waardoor het komt. In september liep er een onderzoek naar je verbinding omdat er geen licht op de lijn stond. We hebben dit onderzocht en zagen uiteindelijk dat het weer was opgelost. We hebben je toen meermaals proberen te bereiken om dit bij je na te gaan, maar kregen je niet te pakken. Hierdoor is echter je verbinding nooit op actief gezet aan de achterkant. Je hebt hierdoor ook nog nooit een rekening voor dit abonnement betaald. 

Ik ga er meteen voor zorgen dat dit abonnement op actief zal worden gezet. Wel kan het zijn dat je achteraf een rekening krijgt voor de periode dat je online bent geweest. Mocht deze in één keer komen (dat kan ik nu niet zien), dan is er altijd een mogelijkheid hier een betaalregeling voor te treffen. Ik snap dat dit in één keer betalen niet fijn is.

Zodra het abonnement op actief staat, kan ik je modem bereiken en met je meekijken!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen