Skip to main content

wifi verbind niet met philips tv

  • 14 december 2024
  • 1 reactie
  • 91 Bekeken

Mijn philips tv wilt niet verbinden met mijn wifi, alles geprobeerd. 
modem aan en uit, gereset, WPS, wachtwoord opnieuw geprobeerd maar blijft aangeven dat hij niet kan verbinden.. 

ik hoor graag!

Uitgelichte reactie

15 december 2024

Hi ​@Bnkmp, ik help je met alle liefde verder om de Philips TV werkend te krijgen op de wifi. 

Sommige smart tv's werken niet op het wifi-netwerk op de 2.4GHz of de 5GHz. Vaak is het de 5GHz die niet geschikt is voor de smart tv. Je kan de netwerkinstellingen voor je smart tv opzoeken bij de fabrikant. Het modem stuurt automatisch beide netwerken uit en kiest zelf het beste netwerk op dat moment. Als je smart tv alleen op het 2.4GHz netwerk werkt, zal hij stoppen met werken als de wifi automatisch overschakelt naar de 5GHz. Geen zorgen! Er is een oplossing. Het is mogelijk om deze netwerken te splitsen zodat je 2 aparte wifi-netwerken hebt. Als je de tv alleen op 1 van de 2 netwerken aansluit, moet het werken.

Je kan de wifi-netwerken splitsen door in te loggen op het modem: http://192.168.1.1. Meer informatie over hoe je inlogt, vind je in dit topic: https://community.odido.nl/bekabeld-internet-534/inloggen-op-het-modem-331506. Zodra je bent ingelogd, kan je naar de wifi-instellingen gaan en de bandsteering uitschakelen. Hierdoor krijg je 2 losse netwerken.
 

Houd er rekening mee dat als je de wifi-netwerken hebt gesplitst, je alle aangesloten apparaten opnieuw moet verbinden. Andere apparaten die beide netwerken ondersteunen, kan je met beide wifi-netwerken verbinden. Voor apparaten die er maar 1 ondersteunen, zoals waarschijnlijk je smart tv, kan je alleen verbinding maken met het wifi-netwerk dat zou moeten werken.

Je kan het verschil in wifi-netwerken herkennen aan de naam. Ze hebben allebei de toevoeging 2.4GHz of 5GHz in de naam van het wifi-netwerk. Laat je het me weten als je er niet uitkomt? In dat geval sta ik voor je klaar!

 

1 reactie

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-Moderator | Internet + TV
  • 1995 reacties
  • 15 december 2024

Hi ​@Bnkmp, ik help je met alle liefde verder om de Philips TV werkend te krijgen op de wifi. 

Sommige smart tv's werken niet op het wifi-netwerk op de 2.4GHz of de 5GHz. Vaak is het de 5GHz die niet geschikt is voor de smart tv. Je kan de netwerkinstellingen voor je smart tv opzoeken bij de fabrikant. Het modem stuurt automatisch beide netwerken uit en kiest zelf het beste netwerk op dat moment. Als je smart tv alleen op het 2.4GHz netwerk werkt, zal hij stoppen met werken als de wifi automatisch overschakelt naar de 5GHz. Geen zorgen! Er is een oplossing. Het is mogelijk om deze netwerken te splitsen zodat je 2 aparte wifi-netwerken hebt. Als je de tv alleen op 1 van de 2 netwerken aansluit, moet het werken.

Je kan de wifi-netwerken splitsen door in te loggen op het modem: http://192.168.1.1. Meer informatie over hoe je inlogt, vind je in dit topic: https://community.odido.nl/bekabeld-internet-534/inloggen-op-het-modem-331506. Zodra je bent ingelogd, kan je naar de wifi-instellingen gaan en de bandsteering uitschakelen. Hierdoor krijg je 2 losse netwerken.
 

Houd er rekening mee dat als je de wifi-netwerken hebt gesplitst, je alle aangesloten apparaten opnieuw moet verbinden. Andere apparaten die beide netwerken ondersteunen, kan je met beide wifi-netwerken verbinden. Voor apparaten die er maar 1 ondersteunen, zoals waarschijnlijk je smart tv, kan je alleen verbinding maken met het wifi-netwerk dat zou moeten werken.

Je kan het verschil in wifi-netwerken herkennen aan de naam. Ze hebben allebei de toevoeging 2.4GHz of 5GHz in de naam van het wifi-netwerk. Laat je het me weten als je er niet uitkomt? In dat geval sta ik voor je klaar!

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen